۵۲۹۱۶۱
۱ نظر
۱۶۱۶۵
۱ نظر
۱۶۱۶۵
پ

کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

آیا تا به حال پیش آمده نسبت به کسانی که درباره هر چیزی می دانند حسادت کنید و دوست داشته باشید جای آن ها باشید؟ خیلی راحت می توانید به پای آن ها برسید و تنها راهش مطالعه کتاب است.

وب سایت بدونیم: آیا تا به حال پیش آمده نسبت به کسانی که درباره هر چیزی می دانند حسادت کنید و دوست داشته باشید جای آن ها باشید؟ خیلی راحت می توانید به پای آن ها برسید و تنها راهش مطالعه کتاب است. فقط به داستان های اسرارآمیز و مجموعه های ادبی نچسبید. اگر می خواهید آگاهی بیشتری داشته باشید باید از محدودیت های کتابخانه خود بیرون بیایید و کتاب های متفاوت تری را تجربه کنید.

اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید جای خوبی را انتخاب کرده اید چون در این جا چند نمونه کتاب با ارزش در موضوعات مختلف معرفی کرده ام که خواندنشان دید شما را به زندگی تغییر خواهد داد.

کلاسیک: کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۶۰ منتشر شد و در سال ۱۹۶۱ برنده جایزه پولیتزر شد. کشتن مرغ مقلد در نخستین هفته انتشار بیش از میلیون نسخه به فروش رسید. و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. در این داستان کلاسیک آمریکایی وکیلی به نام آتیکوس فینچ از یک مرد سیاه پوست که محکوم به تجاوز به یک زن سفید پوست شده است حمایت می کند تا بی گناهی اش را ثابت کند.


کلاسیک: ۱۹۸۴ اثر جورج اورول
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

جورج اورول این داستان ضد کمونیست را در سال ۱۹۴۸ نوشته و در آن اتفاقاتی که در سال ۱۹۸۴ در لندن رخ داده است را پیش بینی کرده است. در یک سرزمین دیکتاتوری فردی به نام "بیگ برادر" همیشه مردم را مشاهده می کند و تعیین می کند که به چه چیزهایی فکر کنند و چه چیزهایی را باور داشته باشند. بعضی از پیشگویی های او به وقوع پیوست مثل دوربین هایی که همه جا وجود دارد و تفتیش های بدنی برای اسلحه. این کتاب یکی از کتاب هایی است که خواندن آن ضروری است و داستان آن زمانی رخ می دهد که دولت بیش از اندازه روی مردم و زندگی مردم کنترل داشته باشد.


کلاسیک: والدن اثر هنری دیوید ثورو
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

والدن که نخستین بار در سال ۱۸۵۴ تحت عنوان والدن یا زندگی در جنگل منتشر شد تجربه خود نویسنده از ۲ سال زندگی در کلبه ای که در نزدیکی دریاچه والدن ساخته بود است. دیوید ثورو با این کار سعی داشته یک زندگی خودکفا و ساده را در پیش بگیرد. اثر او نه تنها تفسیری از شهر نشینی و جامعه بلکه تجربه او در روشن فکری از طریق خوداندیشی و درون گرایی است.


فانتزی: ارباب حلقه ها اثر جی. آر. آر تالکین
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

این داستان پر مخاطره حماسی در دنیای ساختگی به نام سرزمین میانی رخ داده است و فرودو بگینز تمام تلاشش را می کند تا آخرین حلقه را قبل از این که به دست سائورون ارباب تاریکی بیفتد و از آن در جهت اهداف شیطانی اش استفاده کند نابود کند.


تاریخ: داستان مردم آمریکا اثر هوارد زین
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

این کتاب هوارد زین دانشمند سیاسی و تاریخی آمریکایی در سال ۱۹۸۰ دومین برنده جایزه کتاب ملی شد و در بسیاری از کتاب ها و نمایش های تلویزیونی ظاهر شده است. این کتاب ذهن شما را به تفسیر جدیدی از گذشته آمریکا باز کرده و خلا دانش خواننده از تاریخ آمریکا را پر می کند.


تاریخ: آن فرانک خاطرات یک دختر جوان اثر آن فرانک
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

این خود سرگذشت نامه داستان زندگی دختر یهودی ۱۳ ساله ای است که در سال ۱۹۴۰ در دوره ای که نازی ها هلند را اشغال کرده اند همراه با خانواده اش مخفی شده است.


تاریخ: اسلحه میکروب و فولاد اثر جار دایموند
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

جار دایموند برنده جایزه پولیتزر در این کتاب سعی دارد ترکیب عوامل جغرافیایی و محیطی در شکل گیری تمدن مدرن را مورد بحث قرار دهد. دایموند پروفسور جغرافیا و فیزیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا در این کتاب شرح داده است که چگونه تمدن های اوراسیا توانسته اند در مقابل تمدن های دیگر مقاومت کنند و قدرت جوامع بسته به شرایط زیست محیطی آنان است.


علمی: تاریخچه زمان اثر استیون هاوکینگ
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

این کتاب که توسط کیهان شناس و فیزیکدان نظری استیون هاوکینگ نگاشته شده در سال ۱۹۸۸ برای نخستین بار به انتشار رسید. در این کتاب هاوکینگ توضیحی درباره تئوری های علمی امروزی از سفر زمان گرفته تا فرضیه نسبی خلق کائنات داده است.


فلسفه: هنر رزم اثر سون تسی
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

هنر رزم از قرن پنجم قبل از میلاد آمده اما تا به امروز جایگاه خود را حفظ کرده است. این کتاب توسط یکی از فرماندهان نظامی چین باستان به نام سون تسی نوشته شده و استراتژی های برنده شدن بر دشمن را شرح داده اما امروزه از برخی از تاکتیک های او مثل خود را بشناسید و دشمن را بشناسید برای موفقیت در کشمکش های روزمره به کار برده می شود.


تکنولوژی: استیو جابز اثر والتر ایساکسون
کتاب هایی که سطح آگاهی تان را بالا می برد

این بیوگرافی بر اساس مصاحبه های خصوصی با استیو جابز، هانواده ،دوستان و همکارانش نوشته شده است. با خواندن این کتاب نگاهی به دنیای تکنولوژی خواهید داشت و از آن برای تغییر در زندگی الهام خواهید گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج