۵۲۹۱۷
۶ نظر
۵۱۴۴
۶ نظر
۵۱۴۴
پ

بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

فقط چند کمپانی در دنیا هستند که حتی بهتر از خود کارخانه خودروساز، ماشین های آنها را تیونینگ می کنند. از میان آنها، ما ۱۰ کمپانی و بهترین محصول آنها را انتخاب کرده ایم تا هنر آنها را ببینید.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها






برترین ها: تیونینگ در خودرو به معنی تقویت موتور و تعویض قطعات اصلی خودرو با قطعات جانبی است که خود کارخانه روی ماشین قرار نداده است. شاید جالب باشد بدانید این صنعت در سال گذشته میلادی حدود ۲۰۰ میلیارد درآمد داشته است. اما همچون مشاغل دیگر، فقط چند کمپانی در دنیا هستند که حتی بهتر از خود کارخانه خودروساز، ماشین های آنها را تیونینگ می کنند. از میان آنها، ما ۱۰ کمپانی و بهترین محصول آنها را انتخاب کرده ایم تا هنر آنها را ببینید.

بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۱. شرکت AMS Performance - آلفا امگا نیسان GT-R

شرکت AMS Performance روی انواع مدل های ب‌ام‌و و میتسوبیشی گرفته تا خودروهای اسپرت پورشه و البته نیسان GT-R تغییرات جالبی انجام داده است که منجر به برنده شدن در کلوب اتومبیل های اسپورت در مسابقات آمریکایی شد.

این اتومبیل بسیار سریع تر شده است به طوری که در عرض ۲.۳ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر می رسد. این آلفا امگا از نظر طراحی نیز بسیار زیباتر شده است و ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور آلفا امگا نیسان GT-R، ۴ لیتری است و کیت توربوی AMS را دارد.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۲. شرکت Hennessey Performance - کوپه توربو-دوقلو VR۱۲۰۰

جان هنسی با تیون کردن نخستین دوج وایپر خود را در رقابت تیونرهای بزرگ جهان وارد کرد. شرکت هنسی این ماشین را به یکی قرتمندترین و سریع ترین اتومبیل ها تبدیل کرد. با ساختمان ۹۱۴۴ هزار متر مربعی و امکانات فوق العاده، کارشناسان شرکت هنسی همه ماشین ها را به سرعت هایی بالاتر از آنچه قبلا بوده اند، می رسانند.

از جمله سوپرتیونینگ های هنسی، باید به کوپه VR۱۲۰۰ با توربو دوقلو اشاره کرد. کادیلاک CTS-V کوپه نسخه تقویت شده توربو شارژر دوقلو ۷ لیتری با موتور V۸ است. این خودروی دو در حدود ۱۲۲۶ اسب بخار قدرت را به چرخ های عقب وارد می کند که باعث می شود در عرض ۲.۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۳. شرکت RUF Automobile - CTR ۳

این کمپانی در سال ۱۹۳۹ میلادی به عنوان گاراژی با خدمات عمومی، توسط Alois Ruf Jr تاسیس شد. وقتی راف جوان تر بود بیشتر روی تیونینگ مدل های مختلف پورشه فعالیت داشت و نخستین ۹۱۱ را راف در سال ۱۹۷۵ میلادی تیون کرد که باعث شهرت شرکتش شد.

در حالی که RUF برای تیونینگ پورشه ۹۱۱ شهرت جهانی دارد، CTR ۳ خودروی متفاوتی بود که به جرگه اتومبیل های دست ساز این شرکت پیوست. با موتور متوسط ۷۵۰ اسب بخاری، در بدنه این خودرو از فیبر کربن استفاده شد تا وزن آن تا حد امکان پایین بماند. نتیجه این کار رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در عرض ۹.۲ ثانیه بود. این خودرو می تواند با سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۴. شرکت Lingenfelter Performance - کامارو ZL۱

جان لاینگنفلتر شرکت Lingenfelter Performance را حدود ۳۲ سال پیش تاسیس کرد و از همان زمان تاکنون در تیون کردن خودروهایی همچون کوروت، کامارو و کادیلاک فعالیت دارد. این کمپانی با دستکاری موتور، سرعت خودروها را افزایش چشمگیری می دهد.

از جمله ماشین هایی که این شرکت آنها را تیون کرده است باید به شورلت کامارو ZL۱ اشاره کرد. این خودرو ۷۳۰ اسب بخار قدرت دارد و تا ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می تواند حرکت کند.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۵. شرکت Crawford Performance - سوبارو BRZ

اگر Subaru دارید و می خواهید سرعت آن را زیاد کنید، فقط یک کمپانی به خوبی از عهده این کار بر می آید: Crawford. این شرکت در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط کورت کرافورد تاسیس شده است. این شرکت همه چیز از قاب پلاک ماشین گرفته تا موتورهای آماده مسابقه رالی می فروشد. در این شرکت کارشناسانی فعالیت دارند که ماشین ها را برای مسابقه تقویت می کنند.

آخرین ماشینی که Crawford تقویت کرده است سوبارو BRZ با موتور چهار سیلندر است.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۶. APR - آئودی R۸ Grand-Am

از اتومبیل های کم ارزش گرفته همچون فولکس واگن گلف تا پورشه ۹۱۱ و انواع اتومبیل های بین این دو، APR نام خود را به عنوان بهترین سوپرتیونر مدل های مختلف فولکس واگن و سازنده اتومبیل های کانسپت برای کمپانی هایی همچون پاناسونیک و میشلین بر سر زبان ها انداخته است.

ماشین اسپرت و تقویت شده آئودی R۸ توسط کمپانی APR نمونه تقویت شده R۸ GT است. این خودرو ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۶ کیلوگرم وزن دارد که سبک تر از R۸ معمولی است.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۷. Novitec Rosso - فراری FF

در سال ۱۹۸۹ میلادی، ولفگانگ هاگدورن به ساخت موتورهای توربوشارژ برای ماشین های آلفا رومئو روی آورد. هاگدورن و شرکتش به نام نوویتِک روسو به تقویت و تیونیگ ماشین های فراری روی آوردند. نخستین فعالیت این شرکت روی مدل فراری ۳۶۰ موتنا است که باعث شد نام نوویتِک روسو به عنوان بهترین تیونر خودروهای فراری بر سر زبان ها بیفتد.

نوویتِک روسو، ۴۲ اسب بخار به موتور ۶.۳ لیتری V۱۲ فراری FF اضافه کرده است که در نتیجه قدرت این خودرو به ۷۰۲ اسب بخار رسیده است. البته تغییرات مدل FF فراری محدود به موتور نیست، چرخ های خودرو نیز تقویت شده اند و کیت آیرودینامیک فیبر کربنی نیز به آن اضافه شده است.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۸. MTM - KTM X-Bow R

Motoren Technik Mayer در سال ۱۹۹۰ میلادی توسط یکی از علاقه مندان آئودی به نام رونالد مایر تاسیس شد و در سال ۱۹۹۲ این شرکت به موتورهای ۵ سیلندر آئودی ۴۰۰ اسب بخار اضافه کرد. امروزه نیز اتومبیل های همین کمپانی را تقویت و به غول های جاده تبدیل می کند.

با اینکه بیشتر فعالیت MTM در زمینه تیونینگ خودروهای آئودی است اما این بار به تقویت KTM X-Bow R روی آورده است. این خودرو با وزن ۷۷۱ کیلوگرم و موتور ۲ لیتری و ۴ سیلندر به قدرت ۴۰۰ اسب بخار رسیده است. در موناکو از این خودروی تیون شده به عنوان ماسین پلیس خود استفاده می شود.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۹. Dinan - Dinan S۳-R M۳

Dinan با ساخت ب‌ام‌و های سریع تر نام خود را به عنوان یکی از بهترین سوپرتیونرها بر سر زبان ها انداخت. این شرکت در سال ۱۹۷۹ میلادی تاسیس شده است و با بخش مهندسی و تولید ب‌ام‌و رابطه نزدیکی دارد.

مدل M۳ ب‌ام‌و یکی از بهترین مدل های سری ۳ این کمپانی به شمار می رود. در سال ۲۰۱۰ میلادی، دینان این خودرو را تقویت و مدل S۳-R M۳ را عرضه کرد. تیون این اتومبیل حدود ۱۰۸ هزار دلار آمریکا هزینه داشت اما در عوض، موتور ۴.۶ لیتری V۸ آن حدود ۵۲۷ اسب بخار قدرت پیدا کرد. ترمز و چرخ های اتومبیل نیز تقویت شده اند.


بهترین سوپرتیونرها و ماشین های آنها

۱۰. Roush - فورد موستانگ Stage ۳ Roush ۲۰۱۳

برای بسیاری از دارندگان خودروهای زیبای موستانگ، فقط یک نام برای تقویت ماشینشان وجود دارد: Roush. این شرکت در سال ۱۹۷۶ میلادی توسط جک راش تاسیس شده است. البته ابتدا به عنوان فروشنده لوازم یدکی فعالیت داشت تا اینکه در سال ۱۹۹۵ میلادی تمرکز خود را روی خودروهای فورد موستانگ گذاشت.

راش انواع خودروهای موستانگ را تقویت کرده است. اما فورد موستانگ Stage ۳ Roush ۲۰۱۳ در صدر بهترین تیونینگ های این کمپانی قرار دارد. این خودرو موتور ۵ لیتری V۸ و ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۵ پوند-فوت گشتاور دارد. این قدرتمندترین موستانگی است که راش تیون کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      شماره 7 ،عکسی که گذاشتید فراری f12 هستش نه فراری ff

    • مهدی

      اون نیسانه ۱۷۰۰ اسب بخاره؟؟؟ مطمنین؟ همچین چیزی یک قطارو به حرکت درمیاره؟ ۲۰۶ صد اسب بخار بیشتر نیست

      پاسخ ها

      • vahid

        ویدیوشو دانلود کن میفهمی قدرت یعنی چی

    • میلاد

      پس شرکت Mansory که متعلق به یکی از بهترین تیونینگ کارای ایرانی جهان یعنی آقای کوروش منصوری هست چرا تو لیست نیست؟

    • عادل

      خبری از Hamanو Brabus و ac schnitzer نیست چرا!!!

    • مهدی

      خیلی خوب بود ولی اگرمطالب بیشتری بود بهتر مشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج