۵۲۹۳۸۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بحران مننژیت در نیجریه با مرگ ۸۳۹ تن

سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز امروز /چهارشنبه/ اعلام کرد که مرگ ۸۳۹ شهروند نیجریه ای به ویژه کودکان بر اثر ابتلا به مننژیت در این کشور بحران ساز شد.

ایرنا: سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز امروز /چهارشنبه/ اعلام کرد که مرگ ۸۳۹ شهروند نیجریه ای به ویژه کودکان بر اثر ابتلا به مننژیت در این کشور بحران ساز شد.

به گزارش 'د.پ.آ'ی آلمان از ژوهانسبورگ، این سازمان بین المللی در گزارشی تصریح کرد که این تعداد کشته و ابتلای بیش از 10 هزار تن دیگر ظرف 4 ماه بزرگترین مورد مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیر در این کشور است که چنانچه برای پیشگیری آن چاره ای اندیشیده نشود، به یکی از بحران های جدی بهداشتی و درمانی در غرب قاره آفریقا تبدیل خواهد شد.

این گزارش با اعلام اینکه این بیماری واگیر در استان های سوکوتو و زامفیرای نیجریه شیوع یافته است، افزود: این بیماری به طور عمده مننژیت از نوع 'سی' است که همراه با تورم مغز و نخاع موجب فلج مغزی بیمار شده و در صورت درمان نشدن سرانجام به مرگ بیمار می انجامد.
دکتر فیلیپ آرونا، رییس هیات اعزامی پزشکان بدون مرز به نیجریه در گفت وگو با د.پ.آ، ضمن ابراز نگرانی و تاسف از تاخیر در اعلام آمار مبتلایان به این بمیاری در نیجریه گفت: اگرچه تا پیش از اعلام این خبر مقدار متنابهی از واکسن مننژیت سی در سطح جهان وجود داشت، اما این تاخیر و گسترش غیرقابل کنترل این بیماری موجب شد امروز با کمبود واکسن مربوطه نیز مواجه باشیم.

سازمان بهداشت جهانی نیز در 24 مارس (4 فروردین) اعلام کرده بود که بیشتر قربانیان این بیماری در غرب آفریقا به ویژه در نیجریه کودکان و جوانان از 5 تا 14 سال هستند.

از آنجایی که نیجریه در کمربند مننژیت جنوب صحرای آفریقا قرار دارد برنامه مفصل واکسیناسیون کودکان نیجریه ای برای این بیماری مدتی است که آغاز شده است.

کشور همسایه نیجر نیز به همراه سنگال بیشترین مورد ابتلا این بیماری را دارند، به گونه ای که دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل سال گذشته با صدور بیانیه ای ضمن هشدار در مورد احتمال شیوع دور تازه مننژیت در نیجر اعلام کرده بود که برای جلوگیری از این مساله به میلیون ها دوز واکسن نیاز است.

در این بیانیه با استناد به برآورد مقام های بهداشتی نیجر عنوان شده بود که ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن مننژیت در صورت همه گیر شدن این بیماری در این کشور مورد نیاز است.
این دوز مازاد در کنار ذخایر موجود به مقام های نیجر امکان می دهد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در یکی از فقیرترین کشورهای کره خاکی ایمن کنند.

سازمان جهانی بهداشت چندی پیش درخصوص خطر شیوع تازه بیماری مننژیت در آفریقا به ویژه در نیجر و نیجریه هشدار داده بود.

سال گذشته نیز ۵۵۷ مورد مرگ و ۵ هزار و ۲۲۱ مورد ابتلا به این بیماری در نیجریه گزارش شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امان از مرگ و مصیبت فقیر که بی صدا است.
      چگونه پاسخ خدا را بدهیم؟
      راهی هست؟
      نه نیست چون جوابی ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج