۵۲۹۵۲۸
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

رابطه مستقیم افزایش یارانه با تورم

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس پژوهش های مجلس اگر ۵۰۰ هزار ریال به یارانه اضافه شود و منابع آن مشخص نشود تورم کشور ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس پژوهش های مجلس اگر ۵۰۰ هزار ریال به یارانه اضافه شود و منابع آن مشخص نشود تورم کشور ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

سید فرید موسوی عصر چهارشنبه در جمع فرهنگیان حامی دکتر روحانی در یزد با تشریح وضعیت اقتصادی سال ۱۳۹۲ گفت: قبل از آمدن دولت تدبیر و امید یک نوع تفکر غلط موجب شده بود تا رویه های اشتباه در کشور باب شده و اقتصاد ایران به سرعت در مسیر سقوط قرار گیرد.

وی با بیان این که این دولت، رشد اقتصادی را با منفی 6درصد تحویل گرفت و امروز آن را به 11 درصد رسانده است، افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، بیماری تحویل دولت شد که بیشتر اعضایش آسیب دیده بود و امروز ترمیم شده ولی عده ای معتقدند باید این بیمار سالم شده در دوی ماراتن شرکت کرده و برنده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بزرگترین سیاست دولت یازدهم فاصله گرفتن از سیاست های غلط دولت قبل بود که توانست اصلاحات ساختاری خوبی در کشور انجام دهد.

موسوی درباره برخی سیاست های مطلوب اقتصادی به ارائه لایحه مالیات بر ارزش افزوده، ساماندهی پول نفت و ارائه لایحه تمرکز حساب های بانک مرکزی، افزایش حقوق متناسب با تورم و رشد بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی با بیان این که فعالیت های اقتصادی دولت، مثبت بوده ولی مطلوب نیست، تصریح کرد: در عین حال دولت تدبیر و امید مسیر توسعه را ریل گذاری کرده و عقلانیت، شفافیت و صداقت در کشور حاکم شده و با کمی دقت می توان این دستاوردهای ملموس را مشاهده کرد.

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه گرد و غبار جبهه و دوران دفاع مقدس از روی شانه عده ای خیلی زود پاک شده و امروز با برخی شعارهای پوچ و بدون برنامه، به دنبال تفرقه در میان جامعه صددرصدی ایران هستند و سعی می کنند با ریخت و پاش پول و افزایش یارانه، رای جمع کنند.

موسوی افزود: امروز عده ای با پیروی از رفتار دولت های نهم و دهم و اعضای ستادش در ستاد نامزدهای این دوره به دنبال پیگیری همان سیاست های غلط گذشته هستند و بدون ارائه برنامه در تعیین منبع پرداخت یارانه و بدون صداقت و نیز بدون توجه به ظرفیت ها درصدد تغییر سیاست ها از مسیر آرامش هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یارانه ها را افزایش دهیم یا باید قیمت حامل های انرژی را اضافه کرده یا اموال دولتی را بفروشیم یا نهایت از بانک مرکزی استقراض کنیم و نتیجه آن افزایش تورم در کشور است؛ چون اقتصاد، علم عدد و رقم است و باید با برنامه امور را پیش برد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: پول یارانه ها باید برای ایجاد زیرساخت های اقتصادی و ضروری، رونق اقتصادی و اشتغال استفاده شود ولی با این شعارها نه تنها احیای اقتصاد ادامه نمی یابد بلکه دچار آسیب های جدی می شود.

موسوی در پایان با بیان این که دکتر روحانی مثل و مانند ندارد، خاطرنشان کرد: آینده را ما ترسیم می کنیم و گذشتگان امروز ما را ترسیم کرده اند و امروز نیز ما باید مسیر آیندگان را ترسیم کنیم بنابر این سعی کنیم مسیر عقلانیت، شفافیت و اصلاح ساختارهای اقتصادی را انتخاب کنیم.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حرفها نیست منابعش مشخص اگر به مردم بدید بدید برای خودتون نمیتونه بهانه تراشی ممنوغ

    • بدون نام

      چقدراینوبحث چندرقازیارانه ها لوث شده ابرووشرف وحیثیت ملت رابردید گندش دراوردید بسه دیگه خداوکیلی بزارید مردم این دوریال راببرن سرسفره خالیشون کی میگه ملت یارانه نمیخواد والله بخدا همه ما میخواهیم مثل کشورهای عربی واروپایی بدهید شما چشم بصیرت خودرابازکنید وروزبیست وهفتم هرماه درب عابربانکهاوومکان های دیگردرارتباط بایارانه ها ارزیابی کنید وببینیداین ملت بدبخت چگونه میخوادبادریافت این دوریال کشتی به گل نشسته خودرانجات بده بسه دیگه داریم خفقان می گیریم

    • بدون نام

      لطفاً رابطه مستقیم دولت با بیکاری و رکورد و دروغ را نیز بیان کنید

    • بدون نام

      عجب پس چرا حقوقهای نجومی با افزایش تورم رابطه ندارد چون گردن کلفتا میگیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج