۵۲۹۶۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ساز و کار عجیب لیست اصولگرایان برای شورا

فهرست مورد حمایت اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر، روز گذشته منتشر شد تا بخشی از واکنش‌ها نسبت به لیست‌های شورای شهر را به خود اختصاص داده باشد.‌ لیست ۲۱ نفره اصولگرایان از چهره‌های جدیدی نیز رونمایی کرده است و البته از اصلاح‌طلبان دیروز هم استفاده کرده‌اند.‌ الهه راستگو و جلال ملکی دو چهره پرحاشیه در این لیست هستند که بحث‌های بسیاری را درپی داشته‌اند.

روزنامه آرمان: فهرست مورد حمایت اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر، روز گذشته منتشر شد تا بخشی از واکنش‌ها نسبت به لیست‌های شورای شهر را به خود اختصاص داده باشد.‌ لیست ۲۱ نفره اصولگرایان از چهره‌های جدیدی نیز رونمایی کرده است و البته از اصلاح‌طلبان دیروز هم استفاده کرده‌اند.‌ الهه راستگو و جلال ملکی دو چهره پرحاشیه در این لیست هستند که بحث‌های بسیاری را درپی داشته‌اند.
الهه راستگو که در انتخابات دوره چهارم شورای شهر با لیست اصلاح‌طلبان به صحنه آمد و به شورای شهر راه یافت پس از ورود به شورا، رنگ عوض کرد و به اردوگاه اصولگرایان پیوست. او همچنین در انتخابات شهردار تهران به محمدباقر قالیباف رای داد. احمد دنیامالی و الهه راستگو دو نامزدی بودند که با لیست اصلاح‌طلبان به شورای شهر رفته بودند اما به قالیباف رای دادند و او را در شهرداری تهران ابقا کردند. جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ماجرای پلاسکو بود. پلاسکویی که بیش از همه، انتقادات را به سمت شورای شهر و شهرداری تهران گسیل داشت، اما هیچ‌گاه این مدیران شهری اشتباهات خود را نپذیرفتند و از مردم عذرخواهی نکردند. اکنون سخنگوی سازمانی که چندین تن شهید در آن حادثه دلخراش داده بود، در لیست حامیان قالیباف قرار گرفته که به همین دلیل، انتقادات بسیار زیادی را درپی داشته است.‌ البته پیش از این، نام‌نویسی او در انتخابات شورای شهر، تعجب مردم را به همراه داشت.
سازوکار عجیب، یک لیست عجیب‌تر!
اتفاقات اخیر تهران در حوزه مدیریت شهری مانند، آلودگی هوا، برج‌سازی‌ها، ترافیک و البته پلاسکو، باعث شده بود که حساسیت مردم نسبت به انتخابات بسیار شدت بیشتری پیدا کند. یکی از بحث‌هایی که در جامعه همواره مورد نقد قرار داشت و احتمال می‌رود که در شورای شهر پنجم، با واکنش رای‌دهندگان مواجه شود، حضور چهره‌های بی‌تخصص در شورای شهر است. حضور ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک که البته گاهی از محبوبیت خوبی در میان مردم برخوردارند در شورای شهر، پدیده‌ای است که تنها با واکنش جدی رای دهندگان می‌توان جلوی آن را گرفت. ورزشکارانی که در دوره‌های قبلی به شورا راه یافته بودند این بار با آگاهی و حساسیت مردم نسبت به شورای شهر، به نظر نمی‌رسد که شانسی برای حضور مجدد داشته باشند، اما نام علیرضا دبیر، در لیست اصولگرایان به چشم می‌خورد.
مشخص نیست که آقای چمران، با چه سازوکاری از آقای دبیر در لیست شورای شهر استفاده کرده است و تخصص آقای دبیر، به عنوان یک کشتی‌گیر چیست و او چطور می‌تواند در مدیریت شهری، مشکلات مردم را حل‌وفصل کند. اعضای لیست ۲۱ نفره اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر که نام «خدمت» را نیز یدک می‌کشند، به این شرح است: مهدی چمران، رضا تقی‌پور، جلال ملکی، محسن پیرهادی، پرویز سروری، اقبال شاکری، بابک نگاهداری،‌ هادی ذاکری،‌ سیدعلی ریاضی، مجتبی شاکری، سوده نجفی، ابوالفضل قناعتی، مرتضی طلایی، حمزه شکیب، حجت‌الاسلام ناصحی، مهدی اقراریان، علیرضا دبیر، حبیب کاشانی، حجت‌الاسلام قاسمیان، زهره سادات لاجوردی والهه راستگو.
آقای چمران توقعات بالایی داشت

واکنش‌ها نسبت به این لیست، به اینجا ختم نمی‌شود و اصولگرایان نیز از انتشار این فهرست متعجب شده‌اند. حسین کنعانی‌مقدم، یکی از این اصولگرایان است که در خصوص فهرست «خدمت» گفت: ما لیست خودمان را که متشکل از احزاب همسو و زیر مجموعه جبهه ایستادگی است، تهیه خواهیم کرد و با نام لیست «همت» منتشر می‌کنیم. در این لیست سعی کردیم علاوه بر افرادی که دارای گرایش اصولگرایی هستند از کارشناسان امور شهری و اجتماعی استفاده کنیم. ما رایزنی‌های زیادی با آقای چمران برای رسیدن به لیست واحد انجام دادیم اما توقعات ایشان بسیار زیاد بود و ما نتوانستیم به تفاهم برسیم، ضمن آنکه قالیباف نیز در حال بستن لیست جداگانه‌ای است و پیش‌بینی من این است که در این انتخابات اصولگرایان با ۳لیست شرکت خواهند کرد. همچنینکنعانی مقدم اعلام کرد غیر از لیست اعلام شده، قالیباف هم یک لیست خواهد داد و لیست سومی هم در راه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج