۵۲۹۶۴۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

فصل پاسخ قالیباف به هبه‌ها!

طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران چندین سال است که در جامعه مطرح می‌شود. صحبت ها درباره این طرح از زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد و حتی قبل از آن کلید خورد و تا کنون که ۱۲ سال از مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می‌گذرد، همچنان ادامه دارد.

روزنامه آرمان- حمید شجاعی: طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران چندین سال است که در جامعه مطرح می‌شود. صحبت ها درباره این طرح از زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد و حتی قبل از آن کلید خورد و تا کنون که ۱۲ سال از مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می‌گذرد، همچنان ادامه دارد.
در دوره دوم شهرداری قالیباف مباحثی پیش آمد که اعضای شورای شهر تهران به تحقیق و تفحص از شهرداری روی آوردند و طی آن با مستنداتی این طرح را به کمیسیون عمران مجلس ارجاع دادند. کمیسیون مربوطه هم با دعوت از قالیباف تلاش کرد این روند را به‌گونه‌ای مدیریت کند. جلسه تشکیل شده به‌خاطر حضور و تاثیر قالیباف بر روند تحقیق و تفحص، به دلیل آنچه رئیس این کمیسیون مغایرت با آیین‌نامه داخلی مجلس خواند، متوقف شد.
این طرح در صحن علنی مجلس نیز رای‌گیری شد اما رأی کافی را نیاورد و از دستور کار خارج شد، مسائلی مانند واگذاری املاک نجومی و فاجعه پلاسکو، استخدام‌های بی‌رویه در شهرداری و شرکت مترو تهران مسائلی نیست که بتوان به راحتی از آنها گذشت. در حالی که آقای شهردار در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به جای عذرخواهی از عملکرد پر انتقاد خود، عملکرد مطلوب سایرین را به پای خود می‌نویسد، هشت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را کلید زده‌اند. باید دید این بار مجلس چگونه با با این طرح و اقدام قانونی برخورد خواهد کرد.
هبه شهردار به معاونانش
تحقیق و تفحص فراموش شده به مجلس آمد. پیش از این یک بار در سال گذشته این طرح وارد مجلس مجلس شد، اما با لابی‌های گسترده در کمیسیون عمران و تاثیر شهردار تهران بر این کمیسیون، طرح تحقیق و تفحص متوقف شد. رحمت‌ا. . . حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در اسفند سال گذشته طی اظهاراتی به توقف و رد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری واکنش نشان داده بود.
حافظی در مورد واگذاری املاک و رد تحقیق و تفحص از شهرداری در مجلس پیرامون این موضوع گفت: دیده‌بان شفافیت که متعلق به توکلی است، صراحتا اعلام کرده که در مساله واگذاری املاک تخلف صورت گرفته ، اما وقتی این موضوع در مجلس گشوده می‌شود، با لابی‌های جدی مواجه می‌شویم و جای تاسف دارد که مجلس نیز در بررسی این موضوع تعلل کرده است. حافظی همچنین در نشست خبری روز سه‌شنبه خود گفت: برخی از وجوه شهرداری به‌طور موقت به حساب‌های بانکی نامشخص برخلاف مقررات انتقال یافته است. این موارد باید توسط قالیباف پاسخ داده شود. ایشان می‌خواهد با این شیوه کشور را اداره کند؟ رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر درباره لغو طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز گفت: بیش از یک سال بود این طرح را پیگیری می‌کردیم، اما به دلایلی این موضوع منتفی شد. این اتفاق جای تاسف دارد. نهایتا مجلس باید برای صیانت و حفظ آبروی خود تحقیق و تحفص را کلید می‌زد و بعد از تحقیق دقیق اعلام نتیجه می‌کرد.
این کار حداقل انتظار افکار عمومی از مجلس بود، اما به‌راحتی از دستور خارج شد. بر اساس مصوبه‌ای که با اختیارات شهردار بوده، در این سال‌ها هر کسی که معاون می‌شده ۳۵۰‌میلیون تومان کمک هزینه مسکن دریافت می‌کرده و به او هبه می‌شده است. اینها همه مثل همان حقوق‌های نجومی است که مصوبه داشتند و نسبت به آن معترض شدند. حتی اگر مصوبه هم باشد، باز هم معنی نمی‌دهد که یک معاون شهردار ۳۵۰‌میلیون تومان کمک مسکن بگیرد. حافظی افزود: یک جریان سیاسی می‌تواند شهردار را پای میز دادگاه بکشاند. الان تخلفات قالیباف بسیار بیشتر از تخلفات کرباسچی است، ولی کسی این کار را نمی‌کند.
شهردار کارهای من را به نام خود می‌زند
از سوی دیگر احمد مسجدجامعی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: اعتبارات بخش فرهنگی شهرداری از وزارت ارشاد هم بالاتر است اما متاسفانه فقط یکی از آنها لایحه است. او با اشاره به صحبت‌های انجام‌ شده در دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: در آن مناظره آقای شهردار بخشی از فعالیت‌های من را گزارش داد. مثلا ردیفی که برای خانه سینما، خانه موسیقی، خانه تئاتر و. . . تعریف و روی آنها کار کردیم، فعالیت‌های من بود که به نام خودش ارائه داد. در واقع این ما بودیم که برای حفظ ردیف بودجه‌ آنها بسیار تلاش کردیم. مسجدجامعی گفت: کار فرهنگی-هنری در شهرداری بلاتکلیف است، یک سازمان فرهنگی-هنری در شهرداری داریم که من به آن می‌گویم، سازمان عقیدتی-سیاسی شهرداری. مثلا کلاس آشپزی یا گل‌دوزی برگزار می‌شود که البته خوب است، اما چطور تعریف فرهنگ و هنر از آن در می‌آید؟
تحقیق و تفحص از شهرداری مجددا در مجلس کلید خورد
پس از وقفه‌ای چند‌ماهه و البته لابی‌های گسترده برای خارج شدن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در خصوص واگذاری املاک که در روزهای پایانی سال ۹۵ با تفاوت اندکی به تصویب مجلس نرسید، این بار هشت نماینده مجلس شورای اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری را در خصوص نحوه ساخت‌و‌ساز و هزینه‌ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر، تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند. در تقاضای هشت نفر از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از شهرداری که به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده، آمده است: متاسفانه ناشران کتاب به دلیل ضعف مدیریت شهرداری تهران در ساخت‌و‌ساز نمایشگاه شهر آفتاب، خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.
همچنین تغییر کاربری‌ها و نحوه واگذاری املاک شهرداری تهران همچنان جای سوال و ابهام فراوانی دارد؛ به ویژه عدم واریز صدها‌میلیارد تومان مبلغ واگذاری بوستان مادر و ده‌ها پروژه با تخلف و بی‌انضباطی مالی. مصطفی کواکبیان، محمدرضا بادامچی، احمد مازنی، علیرضا محجوب، علیرضا هاشم‌زایی و غلامرضا حیدری نمایندگان تهران و محمد وحدتی نماینده بستان ‌آباد و محمد فیضی نماینده اردبیل از متقاضیان این تحقیق و تفحص هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توی این موقع انتخابات هرکه سنگ خودش رابه سبنه.میزنه.اقای حافظی طی این سالها کجابودی.داری مشهورمیشی ها.احتمالادورخیزشماهم واسه ریس شورا.....شهردار.....نماینده مجلس حرکت شماهم روی اصول هست. وسرمایه گداری سباسی خوبی داری انجام میدی.

    • حسین

      بنظر میرسد مشگل اساسی متاسفانه مجلس است که ناتوان در نظارت است

    • بدون نام

      درود به مرد کار قالیباف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج