۵۲۹۶۵
۶ نظر
۵۰۱۶
۶ نظر
۵۰۱۶
پ

با ماشین خود شنا کنید

بیشترین تعداد اتومبیل های دو زیست که هم در آب هم روی زمین قابلیت حرکت دارند، در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده اند. اما به این معنا نیست که اکنون این خودروها تولید نمی شوند. در ادامه برخی از بهترین های آنها را انتخاب و معرفی کرده ایم.

با ماشین خود شنا کنید






برترین ها: بیشترین تعداد اتومبیل های دو زیست که هم در آب هم روی زمین قابلیت حرکت دارند، در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده اند. اما به این معنا نیست که اکنون این خودروها تولید نمی شوند. در ادامه برخی از بهترین های آنها را انتخاب و معرفی کرده ایم.

با ماشین خود شنا کنید

۱. Amphicar

Amphicar، از سال ۱۹۶۱ میلادی به مدت ۵ سال تولید شد. این اتومبیل کروکی بدنه یکپارچه فولادی داشت که رنگ و پوشش نهایی بدنه در قسمت درها دوبار روی هم انجام شده بود. موتور این خودرو ۱.۲ لیتری و چهار سیلندر Triumph بود که در صندوق عقب جای گرفته بود. چرخ های عقب اتومبیل توسط ترانس اکسل پورشه حرکت می کردند.

هنگام ورود به آب، جعبه دنده قدرت را به دو پیشرانه ۱۲ اینچ سوئیچ می کرد. با فاصله ۲۸ سانتی متری از زمین، وارد شدن به رودخانه یا دریاچه کار چندان دشواری نبود و Amphicar می تواند ۸ متر در ثانیه حرکت کند. چرخ های جلو همچون سکان اتومبیل عمل می کردند. بالاترین سرعت این خودرو با ۴۳ اسب بخار، ۱۱۳ کیلومتر در ساعت است.

کمپانی سازنده، برای تبلیغ ماشین خود برای اولین بار با آن داخل کانال انگلیس رانندگی کرد.


با ماشین خود شنا کنید

۲. Gibbs Aquada

آلن گیبز، نماینده کارخانه خودروساز لوتوس در نیوزیلند، در سال ۱۹۹۶ میلادی به مطالعه در مورد ساخت ماشین های آبی‌خاکی روی آورد. نیل جنکین که به ساخت جگوار XJ۲۲۰ کمک کرده بود، در طراحی ساخت بدنه خودروهای آبی‌خاکی گیبز اسپورت نیز کمک کرده بود. ساخت این خودروها با نام Aquada در سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

اتومبیل های Gibbs با چرخ های آب محور ساخته خواهند شد. موتور Rover چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۶۵ اسب بخار قدرت چرخ های عقب خودرو را حرکت می دهند و مسوول حرکت در آب نیز یک پمپ جت است. این موتور کمک می کند تا خودرو روی زمین خاکی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و ۴۸ کیلومتر در ساعت روی آب حرکت کند. همه بدنه Aquada از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده است و ۱۸۱۴ کیلوگرم وزن دارد.


با ماشین خود شنا کنید

۳. VW Schwimmwagen

VW Beetle خالق پورشه فردیناند، ماشین چهار چرخ Kübelwagen را برای ارتش آلمان در طول جنگ جهانی دوم ساخته است. این کمپانی در سال ۱۹۴۱ میلادی نسخه آبی‌خاکی آن را نیز تولید کرد. به دنبال آن مدل کوچک تر و نخستین اتومبیل آبی‌خاکی را به نام Schwimmwagen تولید کرد. این خودرو با موتور ۱.۲ لیتری و چهار سیلندر حرکت می کند. این ماشین دوزیست از چرخ های جلو به عنوان تیغه سکان در آب استفاده می کند. اشویم واگن، ماشین سنگین و کندی است.


با ماشین خود شنا کنید
4. DUKW ارتش آمریکا

سازنده DUKW شرکت GM است که پس از تولید برای ارتش ایالت متحده در سال 1942 میلادی دوک نام گرفت. این خودرو از کامیون های حمل سربازان الهام گرفته است. نام عجیب این خودرو آبی‌خاکی از نام های رسمی GM گرفته شده است: D یعنی مدل سال 1942، U برای سهولت استفاده، K نام رمز اتومبیل های محور جلو GM بود و W نام رمز دو اکسل عقب بودند.

این خودرو ظرفیت حدود 2268 کیلوگرم وزن یا 25 سرباز را در خود داشت. این ماشین روی زمین با سرعت 80 کیلومتر در ساعت یا 5 مایل هر گالن در آب حرکت می کرد. جورج پاتون با استفاده از یکهزار DUKW در سیسیلی در سال 1943 میلادی باعث شهرت آن شد.

به طور کلی، GM حدود 21 هزار DUKW ساخته است. امروزه ماشین های آبی‌خاکی برای نمایش روی آب استفاده می شوند.


با ماشین خود شنا کنید

۵. خانه موتوری Terra Wind

در سپتامبر سال ۲۰۰۴ میلادی، خلبان، جان گیلجام یک ¬خانه‌ى موتورى (اتومبيل‌ داراى رختخواب‌ و يخچال‌ و مستراح‌ و غيره‌ ويژه‌ سفرهاى تفريحى‌) آبی‌خاکی ساخت که حدود ۱.۲ میلیون دلار قیمت و حدود ۱۳ متر طول داشت. این خانه متحرک با موتور دیزل ۳۳۰ اسب بخار که در عقب تعبیه شده است، حرکت می کند. بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است و از دو پیشرانه و دو تیغه سکان برای حرکت استفاده می کند. این خودرو دو قایق ته پهن در دو طرف خود دارد که تعادلش را حفظ کنند. اما بدون آنها نیز می تواند روی آب حرکت کند.

گیلجام اکنون اتومبیل های آبی‌خاکی دیگری توسط شرکتی به نام «تولیدکننده بین المللی ماشین های جالبی آب-خاکی» می سازد که خودروهایی همچون DUKW نیز برای تورها تولید می کند.


با ماشین خود شنا کنید

۶. سفینه زمینی Dobbertin

ریک دوبرتین با استفاده از دیوار فولادین دولایه تانک یک کامیون آبی‌خاکی ساخت که از فلوریدا تا آمریکای جنوبی را از طریق خلیج مکزیکو طی کرد و دوباره در سال ۱۹۹۵ میلادی از طریق زمین به آمریکا بازگشت. حدود چهارسال و نیم طول کشید تا دوبرتین این سفینه را بسازد. این کامیون ۱۰ متر طول، ۳ متر ارتفاع و ظرفیت ۹ تن بار را دارد. موتور دیزل GM این خودرو از نوع V-۸ است و ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این سفینه زمینی شش چرخ دارد و می تواند ۵۳۱۰۸ کیلومتر را روی زمین و ۴۸۲۸ کیلومتر روی آب حرکت کند. این وسیله در مزایده سال ۱۹۹۹ میلادی با قیمت ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد.


با ماشین خود شنا کنید

۷. Rinspeed Splash

موسسه تیونینگ ماشین های اسپورت سوئیسی، در سال ۲۰۰۳ میلادی یک ماشین آبی‌خاکی تولید کرده است که می تواند ۱۹۰ کیلومتر در ساعت روی زمین و ۲۳ متر در ثانیه روی آب حرکت کند. زیر ۱۵ متر در ثانیه، Rinspeed همچون یک قایق عادی روی آب حرکت می کند. بالای این سرعت، باله های جمع شونده، بدنه سبک کربنی خودرو را ۳.۶ متر بالاتر از سطح آب می برند.

موتور دو سیلندر این اتومبیل ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. وزن کلی دستگاه ۸۱۶ کیلوگرم است.


با ماشین خود شنا کنید

۸. SeaRoader

مایک رایان انگلیسی نخستین ماشین آبی‌خاکی SeaRoader خود را با الهام از لندروور در دهه ۱۹۸۰ میلادی ساخت. SeaRoader نخستین خودروی دو زیست رایان است که با بدنه فولادی ساخته شده است. این خودرو با قیمت ۴۲ هزار دلار فروخته می شود. موتور این خودروی آبی‌خاکی نیز همچون لندروور، توربو دیزل ۱.۷ لیتری است. در آب، موتور دریایی این خودرو به کار می افتد و جت پشت SeaRoader را کار می اندازد که می تواند با سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت روی آب حرکت کند.

با ماشین خود شنا کنید

۹. LARC ارتش آمریکا

در سال ۱۹۵۲ میلادی، ماشین LARC که می توانست تانک ۶۰ تنی را حمل کند، نخستین سفر خود را در ایالت واشنگتن آمریکا انجام داد. وقتی این خودرو پر می شود وزن کلی آن به ۳۱۹ هزار پوند می رسد. موتور دیزل این تانک آبی GMC با قدرت ۲۶۵ اسب بخار هر تایر Firestone سه سانتی متری LARC-۶۰ را حرکت می دهد. هر چهار موتور از دو پیشرانه در عقب برای حرکت استفاده می کنند. LARC با ۵ متر ارتفاع و ۱۹ متر بلندی می تواند با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت روی زمین و ۱۱ کیلومتر روی آب حرکت کند.

البته، مدل های کوچک تری نیز از این خودرو ساخته شده است که می توانند ۵ تن یا ۱۵ تن بار را حمل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باشه

    • بدون نام

      اينا همشون ماله مريم سراوانى بوده.خخخخخخخخ

    • آرش

      ما پولشو نداریم خودمون شنا بلدیم شنا می کنیم واللا

    • بدون نام

      خعلی باهال بودن ! ولی آیا ما پول ماشین معمولی رو داریم که بریم ازینا بخریم.

    • گمنام

      اونم با ماشین های ما

    • استار

      تازه من كه خودمم شنا بلد نيستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج