۵۲۹۷۴
۱۱ نظر
۵۰۲۷
۱۱ نظر
۵۰۲۷
پ

یک اتاق خواب دخترونه

ايجاد چيدماني شاد و مورد علاقه كودك، نيازمند چه فاكتورهايي است؟

یک اتاق خواب دخترونه

روزنامه هفت صبح: ايجاد چيدماني شاد و مورد علاقه كودك، نيازمند چه فاكتورهايي است؟

چیدمان اتاق‌های یک خانه با توجه به سطح درآمد شما، می‌تواند نشانگر سلیقه و هنر شما باشد. البته مسلم است که هرچقدر تعداد اتاق‌های خانه شما بیشتر باشد و امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید، قدرت مانور بیشتری هم دارید.

در این میان چیدمان اتاق خواب دختر خانم‌ها کمی‌ با بقیه اتاق‌ها متفاوت است. اگر تعداد اتاق‌های‌تان این اجازه را به شما می‌دهد که اتاقی جداگانه برای دخترتان در نظر بگیرید می‌توانید با چیدمانی ساده و زیبا، محیطی دخترانه برای او فراهم کنید.

یک اتاق خواب دخترونه


اگر دختر شما نوجوان است کارتان راحت‌تر می‌شود چون می‌توانید اتاق را به طور کامل با سلیقه و نظر او بچینید اما اگر دخترتان کوچک است و هنوز قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب ندارد باید خودتان با توجه به نیازهای او و البته علایق او اتاقش را تزئین کنید. نکات زیر می‌تواند راهنمای شما در این چیدمان باشد:

به علایق کودک توجه کنید

تصور بسیاری از مادران این است که اتاق دخترها باید پر از عروسک باشد. این در حالی است که همه دخترها از این‌که اتاقی پر از عروسک داشته باشند، لذت نمی‌برند. پیش از هر چیزی در چیدمان اتاق دخترتان باید به وسایل مورد علاقه‌اش فکر کنید و حضور آنها را در اتاق پررنگ کنید. برای مثال ممکن است دختر کوچولوی شما به جای عروسک‌های پرنسسی، طرفدار اسباب بازی‌های کوچک و وسایل آشپزی باشد. پس بهتر است این اجازه را به او بدهید که بازی‌هایش را با وسایل مورد علاقه‌اش انجام دهد.

یک اتاق خواب دخترونه


رنگ‌های رویایی

از رنگ‌های شاد و زنده استفاده کنید. بیشتر دخترها رنگ صورتی را دوست دارند. شما می‌توانید طیف‌های مختلفی از این رنگ را در اتاق او مورد استفاده قرار دهید. پارچه‌های نرم و مخملی، یک مبل تک و راحت و و‌سایل براق و چشمگیر وسایلی هستند که دخترکوچولوها به آنها خیلی علاقه دارند. نارنجی تند، آبی و بنفش نیز رنگ‌های تاثیرگذاری برای اتاق دختر‌ها هستند. رنگ‌های روشنی مانند گل‌بهی هم نمایی رویایی به اتاق می‌دهند. ولی همه آن‌ها حس رفاه، شکوه و زرق و برق را دوست دارند.


دیوارها

بهترین رنگ برای دیوار اتاق کودک رنگ‌های روشن و ساده است. چون اتاق را روشن و پر نور نشان می‌دهد. علاوه بر آن به دلیل استفاده از وسایل رنگی در اتاق، رنگی بودن دیوارها، فضا را بیش از اندازه شلوغ و ملال‌آور می‌کند. با این وجود می‌توانید یک یا دو دیوار را رنگ کنید یا اینکه در بخش‌هایی از کاغذ دیواری‌های گلدار استفاده کنید. تزئین دیوارها با استفاده از نوارهای جداکننده و گل‌های ریز هم پیشنهاد خوبی است.

یک اتاق خواب دخترونه

برای تزئین دیوارها روش‌های مختلفی وجود دارد و دخترانه بودن اتاق دست شما را بیشتر باز می‌گذارد. البته فراموش نکنید که تزئین دیوارها باید مرتبط با وسایل و چیدمان داخل اتاق باشد.

اگر پرده، روتختی و روبالشی او را از پارچه‌های طرح‌دار انتخاب کرده‌اید، بهتر است دیوارها را ساده نگه دارید‌ و فقط از تصاویر برچسبی و تک‌رنگ برای دیوار استفاده کنید. مانند تعدادی گل یا دسته‌ای از پروانه‌ها که خیلی ظاهر شلوغی ندارند.

یک آینه در اتاق نصب کنید. می‌توانید از شیشه‌بُر بخواهید که این آینه را به شکل چیزی که دخترتان دوست دارد مانند یک خرگوش یا یک زرافه برش بدهد.


خواب‌های شیرین

تختخواب یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیونی اتاق دخترهاست چراکه بقیه اجزا در ارتباط و هماهنگی با آن انتخاب و چیده می‌شوند.

اگر برای‌تان امکان دارد از تختخواب‌هایی قاب‌دار استفاده کنید یا اینکه تختخواب ساده و بلندی در وسط اتاق بگذارید و دور تا دور تخت را روی سقف میله پرده نصب کنید. این میله می‌تواند گرد باشد و فقط قسمت بالایی تخت را بپوشاند یا اینکه مستطیلی باشد و همه اطراف تخت را در بر بگیرد. این تخت برای دختر کوچولوها بسیار رمانتیک و دوست داشتنی است. برای پرده اطراف آن از پارچه‌های حریری گل‌بهی یا کم گلدار استفاده کنید.

تختخواب دیگری که برای اتاق دخترها مناسب است، تخت‌هایی است که زیر آنها خالی است و فضایی مناسب برای قرار دادن وسایل در اختیار شما می‌گذارد؛ چراکه دخترها همیشه خرت و پرت‌های زیادی برای نگه داشتن دارند.

اگر اتاقی که به دخترتان اختصاص داده‌اید، کوچک است می‌توانید از تخت‌هایی استفاده کنید که کمی‌ بلندتر هستند و با چند پله از سطح زمین جدا می‌شوند. فضای زیرین این تخت‌ها، می‌تواند میز تحریر‌، کمد لباس یا قفسه اسباب بازی‌ها باشد.


یک اتاق خواب دخترونه

یک گوشه دنج برای مطالعه

اگر دخترتان دانش‌آموز است، باید حتما در اتاق فضایی را برای مطالعه و درس خواندن او ایجاد کنید. این فضا می‌تواند یک میز تحریر زیبا با یک صندلی راحت باشد یا یک چادر بازی با چند کوسن نرم و رنگی‌. مهم این است که او احساس آرامش کند و حواسش پرت نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hanie

      Zibaaaa bud va amuzande

    • بدون نام

      مدلهاي بيشتري بذاريد آبي زرد و ..

    • کوثر

      عالی

    • nika

      بیست

    • سعید

      قشنگه خیلیم قشنگه ولی پول ندارم برا بچم بخرم
      بخدا منم ادممم ولی پول ندارم دیگه منم میخوام بچم تو این جور تختا بخوابه ولی بی پولم

    • بدون نام

      یه خورده تنوع عکس هارو بالا ببرید.ممنون. عالی بود

    • آيين

      من ١٠سالمه خيلى دوسش دارم حيف كه خودم پول ندارم مامانم پول داره فراوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون چون جراح قلبه

    • behnaz

      سلام.خيلي قشنگ بود.مدتهاست ميخوام دكوراسيون اتاقمو عوض كنم.دوس دارم فانتزي و دخترونه و ديوار اتاقم پراز قلب باشه.ميخواستم ازتون خواهش كنم اگه يه دكور بود كه بشه با هزينه مناسب رو اتاق يه دختر ايراني پياده كرد برام بفرستيد.مرسي

    • ساناز

      واقعا زیبابود

    • روح انگیز

      رنگهای صورتی زرد

    • سارینا

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج