جاباما
۵۳۰۰۱
۱۱ نظر
۵۲۷۷
۱۱ نظر
۵۲۷۷
پ

توصیه قرائتی درباره یک شماره تلفن

همیشه شماره تلفن یک اسلام شناس همراهتان باشد زیرا برخی شبهه ها می توانند شما را از دین خارج کنند؛ همچنین در این ایام اعتکاف سعی کنید نماز و قرائت نمازتان را به کمک یکدیگر و روحانیون حاضر در اعتکاف درست کنید و هرکسی که به شما ظلم کرده است را ببخشید تا خداوند گناهان شما را ببخشد.

خبرگزاری رسا: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به دانشجویان معتکف گفت: در اعتکاف چند نفر دوست و رفیق حزب اللهی پیدا کنید و با هم پیمان ببندید تا از این به بعد هر روز چند صفحه قرآن یا نهج البلاغه بخوانید، به درس دانشگاه اکتفا نکنید و خودتان را ارتقا بدهید زیرا توان شما بیشتر از دانشگاه است.

حجت الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهددر مسجد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: اگر اعتکاف تنها مثل یک جرقه باشد، با سه روز عبادت و نماز و روزه به پایان می رساند اما اگر این جرقه را به یک جریان تبدیل کنید تاثیرش بعد از اعتکاف هم همراهتان خواهد بود.

وی تأکید کرد: در اعتکاف چند نفر دوست و رفیق حزب اللهی پیدا کنید و با هم پیمان ببندید تا از این به بعد هر روز چند صفحه قرآن یا نهج البلاغه بخوانید، به درس دانشگاه اکتفا نکنید و خودتان را ارتقا بدهید زیرا توان شما بیشتر از دانشگاه است.

پاسخ حجت الاسلام قرائتی به دو شبهه

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که باید خودتان را برای پاسخ گویی به شبهات آماده کنید، عنوان کرد: عده ای این شبهه را مطرح می کنند که چرا باید از مراجعی که معصوم نیستند و امکان خطا کردن در آن ها وجود دارد تقلید کنیم؛ در پاسخ باید گفت مراجع معصوم نیستند ولی حجت هستند همانگونه که دکتر معصوم نیست و ممکن است خطا کند اما نسخه ای که برای ما آماده می کند حجت است و ما آن را بدون چون و چرا می‌پذیریم.

وی به شبهه دیگری اشاره کرد و با بیان این که آدمی که عقل دارد چرا باید از وحی استفاده کند، گفت: تمام انسان های روی زمین بارها و بارها از رفتار و سخنانشان پشیمان شدند و این همه پشیمانی و آه موجود در جامعه نشان از کامل نبودن عقل انسان دارد؛از این روعقل انسان کمبود دارد و باید از وحی کمک بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: ما سه راه پیش رو داریم، یا هرآنچه که خودمان می خواهیم و دوست داریم، یا هر آنچه در جامعه مُد است و دیگران دوست دارند و یا آنچه که خالق حکیم می خواهد؛ راهی که خودمان و دیگران دوست داریم به دلیل پشیمانی هایی که تاکنون برایمان به وجود آورده راه مطمئنی نیست و تنها راه خداوند صحیح است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: ممکن است عده ای بگویند چرا باید راهی که از حکمت و فلسفه اش آگاهی ای نداریم را طی کنیم؟ برای این افراد باز هم مثال پزشک را باید بیان کرد، پزشک بعضی از داروها را برای بیمار خود قبل از غذا و برخی را بعد از غذا، گروهی را هر ۶ ساعت و برخی دیگر را ۸ ساعته و .... تجویز می کند، بیمار هیچ گاه فلسفه این بعد و یا قبل از غذا و یا تفاوت در ساعت های استفاده از داروهای مختلف را نمی پرسد و بدون مقاومتی در برابر یک پزشک که نهایتا ۱۰ سال تحصیل کرده تسلیم می شود اما وقتی که به خداوند حکیم و پیامبر(ص) می رسد ادعای روشنفکری می کند.

وی به معتکفان توصیه کرد: همیشه شماره تلفن یک اسلام شناس همراهتان باشد زیرا برخی شبهه ها می توانند شما را از دین خارج کنند؛ همچنین در این ایام اعتکاف سعی کنید نماز و قرائت نمازتان را به کمک یکدیگر و روحانیون حاضر در اعتکاف درست کنید و هرکسی که به شما ظلم کرده است را ببخشید تا خداوند گناهان شما را ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد: به آشنایان و دوستان خود توجه کنید و در بین آنها هرکسی که تارک و یا کاهل الصلاة است را شناسایی و برای رفع مشکلش راه حلی پیدا کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      عجب!!!

    • ناشناس

      چی بگم که سانسور نکنید؟

      حرف حق برای شما تلخه

    • افشین

      جان؟؟؟!!

    • ali

      بنده نتوتنستم وجه اشتراک مرجع تقلید و پزشک را پیدا کنم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اظهر من الشمس
        برای درمون به هردوشون مراجعه کن. یکی برای سلولهای مغزت یکی برای تفکرت

      • ساسان

        بخاطر اینکه کلا شما دنبال وجه مشترک نیستی دنبال وجه تمایزی..........

    • افشین

      جان؟؟؟!!

    • بدون نام

      الان مشکل جوانهای ما اینه؟؟

    • فاطمه

      عااااااالی بود
      سپاس

    • صفر

      درمورد پدرمادر مه ک شب روزمو گرفته

    • بدون نام

      سلام آقای قرائتی ،من کم کم دارم اعتقاداتم رو از دست میدم، خیلی ناراحتم اما روز به روز بدتر میشم، لطفا کمکم کنید. اگر بشه باهاتون صحبت کنم ممنون میشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج