۵۳۰۳۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آیت الله مدرسی: حامیان تروریسم دست بردارند

آیت الله محمد تقی المدرسی از مراجع عراق در بیانیه ای از حامیان منطقه ای گروه های تروریستی خواست از خونریزی میان مسلمانان دست بردارند و سید صدرالدین القبانجی امام جمعه نجف گفت، کنفرانس سران در ریاض و سفر ترامپ به سعودی با علامت های سوال و نگرانی های منطقه ای روبه روست.

ایرنا: آیت الله محمد تقی المدرسی از مراجع عراق در بیانیه ای از حامیان منطقه ای گروه های تروریستی خواست از خونریزی میان مسلمانان دست بردارند و سید صدرالدین القبانجی امام جمعه نجف گفت، کنفرانس سران در ریاض و سفر ترامپ به سعودی با علامت های سوال و نگرانی های منطقه ای روبه روست.

آیت الله محمد تقی المدرسی، از علما و مراجع عراقی در کربلای معلا در بیانیه هفتگی اش که جمعه ها منتشر می کند، ضعف سیاسی و محرومیت توده های مردم را عامل رشد تروریسم خواند و هشدار داد اگر جامعه جهانی به این علل اشاعه تروریسم توجه نکند و آن را نادیده بگیرد، جهان هزینه سنگینی برای آن خواهد پرداخت.

وی بدون نام بردن از طرف خاص، حامیان گروه های تروریستی درمنطقه را خطاب قرار داد و گفت ، خونریزی ها را میان مسلمانان پایان دهند و از بکارگرفتن ابزار و روش های کثیف و پلید برای دستیابی به اهداف منحط خود دست بردارند.

وی با طرح این سوال که آیا از خدای متعال نمی هراسید وآیا از برگشت سحر و جادو به جادوگر نمی ترسید؟، گفت اگر نبود ضعف سیاسی در میان نیروها و قدرت های جهانی ، کنفرانس های باکو مرکز آذربایجان و کپنهاک مرکز دانمارک و دیگر کنفرانس ها برای جلوگیری از انتشار وبای تروریسم در منطقه کافی بود، چرا که تروریسم در محیط آلوده رشد می کند.

این مرجع عراقی همچنین نسبت به اشاعه تروریسم و گسترش آن در بخش بزرگی از جهان اعم از سومالی، مالی، نیجریه، سینا تا برخی از مناطق سوریه و کوهستان های افغانستان و پاکستان ، ابراز نگرانی کرد.

همزمان در روز جمعه صدرالدین القبانجی امام جمعه نجف ، در خطبه های امروز در حسینیه فاطمیه نجف اشرف ، به وجود فهرستی از نگرانی ها و علامت های سوال در برابر اجلاس ریاض موسوم به اجلاس سران کشورهای اسلامی، عربی، آمریکا اشاره کرد و گفت که نگرانی هایی در خصوص سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض در سطح منطقه وجود دارد، بویژه پس از آنکه روابط ریاض و تهران روبه سردی گراییده است.

وی تاکید کرد که این اجلاس باید منافع ملت ها را مورد توجه قرار دهد و فرهنگ عشق و محبت را جایگزین نفرت کند و همچنین از گسترش تفکر اعتدالی در برابر اندیشه های تکفیری و تروریستی حمایت نماید و در نهایت فتنه های داخلی در منطقه را از میان بردارد.

وی در بخش دیگری ازخطبه های نماز جمعه نجف از توافق های اخیر میان وزارت خانه های بهداشت و محیط زیست ایران و عراق تقدیر کرد و با اشاره به تصمیم سازمان توسعه ملی عراق برای کاشت 36 میلیون نخل خرما و نیز طرف ایرانی مشارکت کننده دراین پروژه تقدیر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج