۵۳۰۴۷۴
۱ نظر
۵۰۵۷
۱ نظر
۵۰۵۷
پ

۱۰۰ خودروی برتر تاریخ (۲)

این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

برترین ها: در ادامه به معرفی ۱۰۰ خودروی برتر تاریخ می پردازیم. در مورد این لیست از هر منظری اعم از علمی، دقت بررسی و ... فکر شده است و نیازی به رجوع به دیگر لیست های موجود در این زمینه نیست. جای خوشبختی است که در گردآوری این لیست یک موسسه معتبر در زمینه خودرو به نام انجمن فرهنگ اتومبیل رانی آمریکا مشارکت کرده است.

این بدان معنا نیست که ماشین های حاضر در این لیست لزوما فروش خوبی در آمریکا داشته اند بلکه هر یک در زمان خود توانسته اند تاثیری افسانه ای بر صنعت خودرو و بگذارند و با نگاهی به برخی از این مدل ها مشخص است که بعضی از آنها اصولا ماشین مسابقه ای هستند. بنابراین این لیست یک لیست ایده آل و کامل از ماشین های محبوب ما در گذر زمان است که زندگی ما را تغییر داده اند.

باز هم تاکید میکنیم که میزان فروش این ماشین ها در زمان خود ملاک این ارزیابی نبوده است و کیفیت ماشین در مقایسه با هم نسلان خود بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در نهایت توقع نداشته باشید که ماشین بتمن یا دون اسنیک با چرخهای جذاب در این لیست باشند، این ماشین ها، از نوع ماشین های تولیدی صنعت خودرو هستند و نه ماشین های سرگرم کننده ای که در فیلم ها می بینید.
79-فولکس واگن تیپ 2 مدل 1950

مینی بوس فولکس واگن قادر است بر خلاف قیمت پایینش، کارهای زیادی انجام دهد. این ماشین در تابستان ها در زمان خود، به عنوان ماشین رسمی هیپی ها، گردشگران و سیگار فروشان محسوب می شده است.

100 خودروی برتر تاریخ (2)

۷۸-شورلت کوروت ZR۱ مدل ۲۰۰۹

این ماشین با موتور سوپرشارژ 8 سیلندر خود با 638 اسب بخار قدرت توانست شرکت ژنرال موتورز را که در زمانی شایعه ورشکستگی اش به گوش می رسید، نجات دهد. این ماشین بهترین کوروت تاریخ است.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

77-فورد تائوروس مدل 1986

این ماشین نیز شرکت فورد را نجات داد. با عرضه این ماشین، دنیا متوجه استاندارد جدیدی در ساخت ماشین ها شد و علاقه مندان به ماشین متوجه شدند که آمریکا نیز قادر است سدان های محور جلو مدرن که توانایی رقابت با کمری و اکورد را دارند، بسازد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۷۶-کورد ۸۱۰/۸۲۰ مدل ۱۹۳۶

ورای ابتکاری که در چراغ های جلوی مخفی این ماشین و درهای مخفی آن به کار رفته است؛ نوک کافینی کورد 810 و استایل جالب مدل 812 در نوع خود، پدیده نادری در 75 سال قبل محسوب می شد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

75-فورد F-100 مدل 1953

اولین تراک واقعی لوکس و اولین پیک آپی که علاقه مندان را مدهوش خود کرد این مدل از فورد بود. طراحی این ماشین به طوری بود که دقیقا معنای کلاسیک را القا می کردند.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۷۴-MG TC مدل ۱۹۴۶

ماشین اسپورتی که خدمتکاران آمریکایی که در انگلستان مشغول کار بودند علاقه بسیاری به سواری با این استیشن داشتند.این ماشین در واقع اولین ماشین اسپورت انگلیسی بود و همچنان نیز این عنوان در اختیار خودش است.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

73-فورد کانتری اسکویر مدل 1951

نسل واگن های امروزی با تولید این ماشین آغاز شد. این مدل از فورد یکی از رایج ترین مدل های موجود در خیابان ها حد فاصل دهه ۵۰ تا ۸۰ میلادی بود و طرح بدنه چوبی آن بسیار معروف بود.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۷۲-شورلت کوروت V۸ مدل ۱۹۵۵

ماشین های اسپورت آمریکایی تا سومین سال از معرفی این هشت سیلندر کوچک هنوز حرفی برای گفتن نداشتند؛ با عرضه این ماشین، راه بزرگی در این زمینه باز شد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

71-فورد GT40 مدل 1964

این ماشین به عنوان یک مدل مسابقه ای تولید شد اما پس از تولید به عنوان یک ماشین همه فن حریف در جاده ها از آن استفاده شد. این ماشین توانست چهار سال پیاپی حدفاصل ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ جایزه معتبر لمان را از آن خود کند. در واقع فورد توانست با این ماشین، فراری را شکست دهد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۷۰-جگوار XJ۶ مدل ۱۹۶۸

این ماشین آنقدر زیبا بود که جگوار جرات دست زدن به طراحی زیبای آن را برای 41 سال متمادی نداشت. شاید به جرات بتوان گفت این ماشین بهترین ماشین بریتانیایی بود که در طول دهه 70 و 80 میلادی تولید شده است.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

69-جگوار XK120

از این مدل به عنوان بوگاتی ویرون زمان خود یاد می شود.ماشینی با طول زیاد و ارتفاع کم وبدنه براق با موتوری هشت سیلندر که آن را به عنوان سریع ترین ماشین زمان خود به دنیا معرفی کرد چرا که در آن زمان توانست رکورد سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت را بشکند.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۶۸-رولز رویس شبح نقره ای مدل ۱۹۰۶

این مدل در زمان خود بهترین ماشین دنیا محسوب می شد چرا که با توجه به دوره ساخت این ماشین به معنای واقعی کلمه تمام ویژگی های زیبایی، شکوه را در خود داشت.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

67-پورشه پانامرا مدل 2010

یک ماشین ۴ درب که هیچ خودروساز دیگری جز پورشه قادر به ساخت آن نبود چرا که این مدل، بسیار همه منظوره طراحی شده بود و حتی اگر از ظاهر آن نیز خوشتان نمی آمد، اما نمی توانستید از ان بگذرید.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۶۶-رنج روور مدل ۱۹۷۰

این مدل در واقع، قابلیت های بیشتری نسبت به لندروور داشت و رانندگی با آن بسیار راحت تر بود. سالها بعد با طراحی های جدید به کار رفته در این مدل، رنج روور به یکی از لوکس ترین SUV های موجود در بازار بدل شد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

65-جیپ MB مدل 1941

این ماشین برای برنده شدن در جنگ جهانی دوم ساخته شد؛ جیپ های جنگی MB بعد ها به مدل های شهری CJ و مدل امروزی رنگلر تبدیل شدند. مدل قدیمی جیپ MB یک مدل ۴ درب بود که می توان گفت ایده ماشین های دو محوره را برای اولین بار مطرح کرد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۶۴-کرایسلر ۳۰۰ مدل ۱۹۵۵

کوپه ای قوی و بزرگ با موتوری 8 سیلندر و 300 اسب بخار قدرت که بسیاری از مسابقات ناسکار را برنده شد و در واقع پیش نمونه ای برای ساخت ماشین های عضلانی دهه های بعد تلقی شد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

63- کرایسلر airflow مدل 1934

این ماشین اولین ماشین با طراحی بدنه آئرودینامیک محسوب می شود و امروزه کانسپت های بسیاری با الهام از طراحی این ماشین، طرح های خود را ارائه می دهند.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۶۲- استون مارتین DB۵ مدل ۱۹۶۳

معروف ترین ماشین تاریخ خودروسازی که با مجموعه فیلم های جیمز باند به خصوص فیلم انگشت طلایی، نامش بر سر زبان ها افتاد. این ماشین آغازگر راهی برای ساخت ماشین های فانتزی بود که در آن از انواع گجت های خاص مثل مواردی که جیمز باند در فیلم هایش استفاده می کرد، کار شده بود.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

61-مرسدس بنز 540k رودستر مدل 1936

این مدل یکی از بی نظیرترین طراحی های ماشین در تاریخ خودروسازی را داشت چنانکه در زمان خود به عنوان زیباترین ماشین جهان شناخته می شد و البته از قدرت بالایی نیز با موتور ۸ سیلندر تخت خود بهره می برد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)

۶۰-کرایسلر مینی ونز مدل ۱۹۸۴

وقتی کرایسلر در آستانه ورشکستگی قرار داشت، تصمیم به تولید نمونه های محدودی از k-car های بازطراحی شده که برای حمل و نقل شهری مورد استفاده قرار می گرفتند، کرد و با همین حرکت موفق توانست از ورشکستگی نجات یابد.
100 خودروی برتر تاریخ (2)
ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      يكى اينو واسه من معنى كنه: .این ماشین در واقع اولین ماشین اسپورت انگلیسی بود و همچنان نیز این عنوان در اختیار خودش است.!!!!!!
      مگه ميشه يه ماشين اسپورت تو انگليس قبل از اون تاريخ ساخت كه اين عنوان به ماشين ديگرى برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج