۵۳۰۶۲۳
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

گل «دقیقه آخر» حسن روحانی به قالیباف

نامه نیوز نوشت: آخرین جملاتی که مردم از مناظره سوم به یادشان مانده است جمله معروف روحانی در مورد «لوله» و قالیباف بوده است. در انتخابات سال ۹۲ هم روحانی از کلمه معروف«گازنبر» برای حمله به قالیباف استفاده کرده بود.

نامه نیوز نوشت: آخرین جملاتی که مردم از مناظره سوم به یادشان مانده است جمله معروف روحانی در مورد «لوله» و قالیباف بوده است. در انتخابات سال ۹۲ هم روحانی از کلمه معروف«گازنبر» برای حمله به قالیباف استفاده کرده بود.

رفتار سیاسی محمد باقر قالیباف در ایام انتخابات نشان می‌داد که شهردار تهران استراتژی حمله را در دستور کار خود قرار داده است. او از روزی که حضورش در انتخابات قطعی شد. شمشیر را برای روحانی از رو کشید.

قالیباف تمام تلاش خود را بر این گذاشته بود که اجازه ندهد حسن روحانی بازهم به کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند. مناظره سوم تاییدی بر این رفتار قالیباف بود.

فرمانده سابق نیروی انتظامی می‌دانست که مناظره سوم می‌تواند برگ برنده او در انتخابات ریاست جمهوری باشد. بر همین اساس تصمیم گرفت توپخانه خود علیه دولت را پر آتش تر کند. به خاطر همین از همان لحظات آغازین مناظره سوم که حول محور مسائل اقتصادی بود، به روحانی و البته اسحاق جهانگیری حمله کرد.

قالیباف در همان دور اول خطاب به جهانگیری گفت:« وقتی برخی اعضای دولت و مدیران اقتصادی حین اینکه یک کارگر حقوقش ۸۰۰ هزار تومان است، پایه‌گذار حقوق‌های نجومی می‌شوند مثل خود جنابعالی که در دوره وزارت پاداش‌های چند میلیاردی برای خودتان و همکاران تصویب می‌کنید، چگونه می‌توان پیشگیری کرد؟»

این سخنان باعث شد تا روحانی و جهانگیری هم استراتژی خود را در مناظره سوم عملیاتی کنند. آنها منتظر بودند بازی مناظره را قالیباف یا رییسی آغاز کنند. اتفاقی که شهردار تهران آن را رقم زد.

بعد از حملات سنگین قالیباف به دولت این حسن روحانی و جهانگیری بودند که از خجالت قالیباف درآمدند. قالیباف که خود زمانی از فرماندهان جنگ بود فراموش کرده بود که هر تکی در یک جنگ تمام عیار قطعا پاتکی هم خواهد داشت.

پاتک‌های روحانی و جهانگیری به خوبی توانست قالیباف را درگوشه رینگ قرار دهد. به ویژه اینکه قالیباف در راند دوم مناظره اول سخن می‌گفت و بعد از آن روحانی و جهانگیری نظرات خود را بیان می‌کردند.

همین معنا باعث شده بود آنها به خوبی از خود دفاع و به قالیباف حمله کنند. جملات طلایی روحانی خطاب به قالیباف به خوبی نشانگر این مسئله بود.

روحانی در آخرین لحظات مناظره و در زمان باقی مانده خطاب به شهردار تهران گفت:« اگر پرونده سال ۸۴ آقای قالیباف که دست من بود و نگذاشتم منتشر شود و گفتم نباید دم انتخابات منتشر شود، اگر آن مردانگی را نمی‌کردم امروز اینجا نبودید. آقای قالیباف! شما که همیشه طرحت لوله کردن بود و همیشه می‌گفتید من این دانشجویان را ظرف دو ساعت لوله می‌کنم. اگر جلوی شما را نمی‌گرفتم که امروز دانشگاه‌ها پر از لوله بود. شما نمی‌خواهد راجع به اموال و املاک مردم صحبت کنید. شما بهتر است باید درباره زمین‌های طرقبه هم توضیحاتی می‌دادید. ما که اموالمان را اعلام کردیم و شما هم باید طبق قانون به قوه قضائیه اعلام می‌کردید. این کار را نکردید و امروز اینجا ریاکاری می‌کنید.»

تمام حملات قالیباف با پاسخ روحانی و جهانگیری روبرو بود. حملات روحانی به شهردار تهران اما بدون پاسخ باقی ماند. آخرین جملاتی که مردم از مناظره سوم به یادشان مانده است جمله معروف روحانی در مورد «لوله» و قالیباف بوده است. در انتخابات سال ۹۲ هم روحانی از کلمه معروف«گازنبر» برای حمله به قالیباف استفاده کرده بود.

به جرات می‌توان گفت قالیباف بازنده بزرگ این مناظره بود. مناظره‌ای که شاید باعث شود قالیباف برای بار سوم طعم شکست را بچشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل ایکه آقای روحانی متوجه نیستن با این وضعیت مملکت داریشون و اوضاع خراب اقتصادی ای که واس ما را انداختن نه تنها دانشجوها که" کل مردم "لوله شدن از شدت فقر.
      #تا_مرداد۹۶_با_روحانی

    • افشين

      روحاني. شجاع 100 درصد

    • موسوی

      واقعاروحانی اگرمملکت ذاری بلدبوداین روزگارمردم مانبود

    • بدون نام

      روحانی پیروز است

    • بدون نام

      روحانی حمایتت می‌کنیم , وضع بد ما ماحصل دوره های قبل است

    • بدون نام

      رییسی کسی بود که هیچ پشت پرده ای از نظر دارایی واموال نداشت اینو تو مناظره سوم متوجه شدم،من تو شک رای دادن بودم اما تو مناظره دیروز دیدم که هرکدوم ازطرفین چه دولت وچه آقای قالیباف سعی در افشاگری نسبت به همدیگر داشتن واین رییسی بود که حداقل زندگی وداراییش افشاگری نداشت که دولت بتونه به اون متوسل بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحاني و جهانگيري با قاليباف دقيقا مثل خودش برخورد كردند . ريئسي هم اين كارو ميكرد با اون هم مثل خودش رفتار ميكردن .

    • بدون نام

      عالی بودجسارت اقای رووحانی هم ابروداری کرد وهم گل زد ان هم با ارامش ومتانت اورا میگویند ریس جمهور باسواد میدان دار بیطرف که باز با همه اهانتها وسنگ اندازی نشان داد یک مسلمان است وحفظ ابرو میکند خیلی عزیزی جناب روحانی بخدا من سصت سال دارم یک زن هستم در اوج نداری بیماری وحتی سقفی که هرسال به خاطر کرایه کمتر اوره نشوم بیمه هم نیستم شوهرم شصت وشش سال دارد ومنبع در امدی هم نداریم باور کنید این گوشی را هم جهار فرزندم روز مادر سیصد تومان خریدن هر کدام میایند یه تکه مایحتاجم را میخرند ومن از خجالت میمیرم ولی امید دارم اقای روحانی با تلاشی مضاعف میتوند اقتصاد کشور را درست کند ومسکن مهر تمام کند تا خیلیها نجات پیدا کنند مسکن مهری که شش سال پیش هدایتی همراه احمدی نژاد پولهای ما را معلوم نیست چه کردند ولی باز امید من اول خدا دوم اقای روحانی است

    • بدون نام

      عشقست روحانی

    • بدون نام

      ما که ولله ندیدیم آقای روحانی گلی بزنه

    • بدون نام

      اگر روحانی چیزی می دانست باید با سند و مدرک ارائه می داد. نگفتن از روی مردانگی نبود، ضایع کردن حق مردم و خیانت بود

    • بدون نام

      فقط رییسی

    • حسین

      تا۱۴۰۰باروحانی

    • بدون نام

      فقط قالیباف برادر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج