جاباما
۵۳۰۸۶۸
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

اسبی که نقاش شد!

"مترو" روزی یکی از اسب‌های مسابقه‌ای شناخته شده بود که به دلیل یک آسیب دیدگی در ناحیه زانو خیلی زود با مسابقات خداحافظی کرد. اما ران کرایفسکی، صاحب اسب، خواب عجیبی برای مترو دیده بود!

وبسایت فرادید: "مترو" روزی یکی از اسب‌های مسابقه‌ای شناخته شده بود که به دلیل یک آسیب دیدگی در ناحیه زانو خیلی زود با مسابقات خداحافظی کرد. اما ران کرایفسکی، صاحب اسب، خواب عجیبی برای مترو دیده بود!
اسبی که نقاش شد!

به گزارش بی بی سی انگلیسی، از قدیم گفته‌اند که شما می‌توانید اسب را تا سر چشمه ببرید ولی نمی‌توانید کاری کنید که حتما از آب آنجا بنوشد.

لقب مترو "شهاب سنگ" بود و توانسته بود در هشت مسابقه پیروز شود. یکی از افتخاراتش کسب جایزه ۳۰۰.۰۰۰ دلاری مسابقه معتبر بلمونت بود. اما یک آسیب دیدگی در ناحیه زانو موجب شد تا او چند ماه تحت درمان قرار گیرد. مترو به کمک نعل‌های مخصوص خود توانست مدتی را ادامه دهد ولی آزمایش‌های صورت گرفته توسط اشعه ایکس نشان داد که مفاصل زانوی مترو در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. یک دامپزشک به ران هشدار داده بود که در این صورت، دو سال دیگر باید مترو را خلاص کرد!

ران می‌گوید: «ولی من نمی‌خواستم مدتی با مترو باشم و بعد آن را فراموش کنم. من می‌خواستم در کنار هم خوش بگذرانیم.» ران متوجه شده بود که اسبش علاقه دارد تا همه چیز را با دهانش بردارد و حدس زد که مترو می‌تواند نقاش خوبی باشد. او می‌گوید: «به مترو یاد دادم تا صورتش را به بوم نقاشی بمالد و در عوض جایزه بگیرد. بعد یاد دادم که آن کار را با فرچه نقاشی انجام دهد.»

اسبی که نقاش شد!

اسبی که نقاش شد!

ران در نیروی هوایی ایالات متحده خدمت کرد و در سن ۴۰ سالگی به یک هنرمند حرفه‌ای بدل گشت. او می‌گوید: «معمولا پورتره جانوران را نقاشی می‌کنم. اما مترو کاملا کنترل نشده نقاشی می‌کشد. یعنی وقتی کنارش می‌ایستید، نمی‌دانید که قرار است چه چیزی بکشد. نقاشی‌های مترو در ابعاد مختلف هستند و قیمتشان از ۵۰ دلار تا ۵۰۰ دلار متفاوت است. ما هفته‌ای یک یا دو نقاشی از او را می‌فروشیم.»

ران و همسرش "وِندی" نیمی از نقاشی‌های مترو را به یک موسسه خیریه به نام "نیو وکیشنز" اهدا می‌کنند. این موسسه در زمینه نگهداری از اسب‌های مسابقه‌ای از کار افتاده فعالیت دارد. آن‌ها تاکنون ۸۰.۰۰۰ دلار به این موسسه کمک کرده‌اند که با این پول، حدودا به ۵۰ تا ۶۰ اسب دیگر کمک شده است.

مترو اینک ۱۴ ساله شده اما همچنان با اشتیاق به کارش ادامه می‌دهد. ران می‌گوید: «نقاشی چیزی دارد که مترو را به شدت به خود جذب کرده است. به نظرم او هرگز از نقاشی کردن خسته نشود.»
اسبی که نقاش شد!
اسبی که نقاش شد!
اسبی که نقاش شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج