۵۳۰۹۷۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

چرخش ناگهانی سیاست چین برابر کره جنوبی

چین در یک چرخش ناگهانی در سیاست های سختگیرانه خود نسبت به کره جنوبی، ‌از این کشور برای حضور در اجلاس همکاری بین المللی راه ابریشم دعوت کرد.

خبرگزاری ایرنا: چین در یک چرخش ناگهانی در سیاست های سختگیرانه خود نسبت به کره جنوبی، ‌از این کشور برای حضور در اجلاس همکاری بین المللی راه ابریشم دعوت کرد.

چین در شرایطی دست به این کار می زند که «مون جائه این» رئیس جمهوری جدید کره جنوبی خواستار گفت و گو با پکن در باره استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا شده است و بزودی فرستاده اش را به این کشور اعزام می کند.

پس از استقرار این سامانه دو طرف به شدت دچار اختلاف شدند و چین به همین منظور دولت قبلی کره جنوبی را در زمینه های اقتصادی تحت فشار زیادی قرار داد.

حالا با روی کار آمدن یک دولت جدید، چین که از نمایندگان دولت قبلی دعوتی به عمل نیاورده بود، ‌از کره جنوبی خواسته است هیاتی را راهی اجلاس بین المللی راه ابریشم کند.

این اجلاس بین المللی با حضور نمایندگانی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان و سازمان های مهم بین المللی از فردا یکشنبه به مدت دو روز در اطراف شهر پکن برگزار می شود.

به نظر می رسد که چین با این دعوت نشان داده است که قصد دارد سیاست های خود را در مقابل دولت جدید کره جنوبی که خواستار گفت و گو است، تلطیف کند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی روز شنبه گزارش کرده که چین به طور ناگهانی و بتازگی دعوتنامه ای را برای طرف کره ای به منظور حضور در اجلاس ارسال کرده است.

خبر ارسال این دعوتنامه مدتی پس از آن منتشر می شود که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین دو روز پیش با همتای کره ای خود در باره مساله هسته ای شبه جزیره کره و استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا گفت و گو کرد و بر حل اختلافات تاکید ورزید.

قرار است ریاست هیات کره ای را «پارک بیونگ سوگ» نماینده مجلس از حزب لیبرال دمکرات و از اعضای تیم انتخاباتی رئیس جمهوری در چین بر عهده داشته باشد.

همچنین انتظار می رود که «کیم یونگ جائه» وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی نیز در راس هیاتی در این اجلاس حضور یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج