۵۳۱۱۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

برنیس بژو: اصغر، از تو متشکرم

«اصغر، از تو متشکرم.» برنیس بژو بازیگر فرانسوی فیلم «گذشته» پس از ایستادن روی سنِ «سالن‌لومیر» کاخ جشنواره «کن» هنگام دریافت جایزه «بهترین بازیگر زن» این جمله را بیان کرد تا به‌این‌ترتیب قدرشناسی‌اش را از کارگردانی نشان دهد که با وجود عدم‌دریافت نخل طلا، تحسین اغلب منتقدان را از همان ابتدای جشنواره تا به انتها با خود داشت.

انتخاب: «اصغر، از تو متشکرم.» برنیس بژو بازیگر فرانسوی فیلم «گذشته» پس از ایستادن روی سنِ «سالن‌لومیر» کاخ جشنواره «کن» هنگام دریافت جایزه «بهترین بازیگر زن» این جمله را بیان کرد تا به‌این‌ترتیب قدرشناسی‌اش را از کارگردانی نشان دهد که با وجود عدم‌دریافت نخل طلا، تحسین اغلب منتقدان را از همان ابتدای جشنواره تا به انتها با خود داشت.

هرچند، نخل طلای جشنواره شصت‌وششم کن بر دستان اصغر فرهادی بوسه نزد و عبدالطیف کشیش کارگردان فرانسوی - تونسی با «آبی، گرم‌ترین رنگ است» این جایزه را به خانه برد؛ اما «کن» ۶۶، پایان تراژدیکی برای فرهادی نبود.

فیلمساز پرافتخار ایرانی سالن لومیر کاخ جشنواره را بدون کسب افتخار ترک نکرد؛ او جایزه بهترین «فیلم معنوی» جشنواره را روز پیش کسب کرد و علاوه بر آن، بسیاری بخت فرهادی را برای کسب نخل طلا نیز بالا می‌دانستند. کن، شامگاه گذشته یک‌بار دیگر نشان داد که همچنان، جشنواره‌ای پیش‌بینی‌ناپذیر است؛ ازآن‌رو که تا آخرین لحظه‌ها، گمانه‌زنی‌ها نشان می‌داد که از بین ۲۰ فیلم حاضر در بخش مسابقه اصلی، شش فیلم «آبی، گرم‌ترین رنگ است»، «گذشته»، «درون لوین دیویس»، «زیبایی بزرگ»، «مهاجر» و «شبیه پدر، شبیه پسر»، شانس بیشتری برای کسب نخل طلا دارند.

برنیس بژو: اصغر، از تو متشکرم

فیلم تحسین‌شده فرهادی با کسب جایزه ارزشمند بهترین بازیگر زن توانست برای اولین‌بار در کن به کسب یک جایزه نایل شود. اما در بخش‌های دیگر این جشنواره، «بروس درن» برای فیلم «نبراسکا»، به‌عنوان بهترین هنرپیشه مرد شناخته شد که «الکساندر پاین» در غیاب او، جایزه را گرفت.

در این رقابت نفس‌گیر «آمات اسکالانت» کارگردان فیلم «هلی»، جایزه بهترین کارگردانی را گرفت. جایزه بزرگ کن را هم «برادران کوئن» بُردند. آنها یک‌بار در سال ۱۹۹۱ جایزه نخل طلا را برای فیلم «بارتون فینک» به دست آورده بودند.

برادران کوئن این جایزه را برای فیلم «درون لویس دیویس» به دست آوردند. هیات داوران، بهترین فیلم را از نگاه داوری به فیلم «شبیه پدر، شبیه پسر» دادند؛ فیلمی از کارگردان ژاپنی، به‌‌نام«هیروکازو».

کشور چین هم جایزه بهترین فیلمنامه را با فیلم «یک تماس از گناه» از «جیا ژانگ که» از آن خود کرد و در نهایت، جشنواره فاخر کن به کار خود پایان داد و هفت فیلم توانستند جوایز را بین خود تقسیم کنند. مراسم اختتامیه ساعت ۹:۴۵ به وقت تهران برگزار شد و «آدری تاوتو» هنرپیشه فرانسوی که مجری مراسم آغارین بود، مراسم پایانی را نیز اداره کرد.

برنیس بژو که هنگام دریافت جایزه خود ذوق‌زده به نظر می‌رسید، در سخنانی گفت: «واقعاً فکر نمی‌کردم این جایزه را بگیرم. من می‌خواهم این جایزه را با اعضای تیم فیلم سهیم کنم. اصغر، از تو متشکرم. من عاشق این فیلم هستم. هر کاری که در این فیلم کردم، تشکری از تو است. واقعا انتظار کسب این جایزه را نداشتم. متشکرم.»

اعطای نخل طلای کن ۶۶ به «آبی، گرم‌ترین رنگ است» را، می‌توان پاسخ جشنواره به سوسیالیست‌های فرانسه قلمداد کرد. همگان، چند روز پیش شاهد خودسوزی یکی از راست‌های افراطی این کشور در مخالفت بر سر قوانین اجتماعی فرانسه در مورد اقلیت‌ها و گروه‌های خاص بودند؛ قوانینی که دولت سوسیالیست فرانسه قصد دارد به تصویب مجلس برساند. به هر حال «برنیس بژو»، بازیگر فیلم جدید اصغر فرهادی با دریافت جایزه خود رنگ‌وبویی ایرانی به کاخ جشنواره داد؛ کسی که در سال ۲۰۱۲ با حضور در فیلم صامت «هنرمند» و نقش‌آفرینی در کنار «ژان دوژاردین» به یک چهره سرشناس در سینمای جهان مبدل شد.

«بژو» همچنین نامزد دریافت جایزه «اسکار» و «گلدن‌گلوب» برای بهترین بازیگری بوده است. او در فیلم «گذشته» با بازی خوب و تحسین‌شده در نقش «مری»، نقش‌آفرینی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      مگه خبر نزده بودید که جایزه رو برده.این چه مسخره بازی ایه که در آوردین با این خبراتون.اه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج