۵۳۱۱۶۵
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

ظریف: عزت ایرانیان را زیر سؤال نبریم

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، گفت: «وقتی کشورهای منطقه اعلام می‌کنند به‌خاطر برجام نمی‌توانیم با ایران رقابت کنیم، نباید در تبلیغات کوته‌نظرانه سیاسی خود برای برخی منافع که چند روز بیشتر دوام نخواهد داشت، عزت مردم را زیر سؤال ببریم».

خبرگزاری ایرنا: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، گفت: «وقتی کشورهای منطقه اعلام می‌کنند به‌خاطر برجام نمی‌توانیم با ایران رقابت کنیم، نباید در تبلیغات کوته‌نظرانه سیاسی خود برای برخی منافع که چند روز بیشتر دوام نخواهد داشت، عزت مردم را زیر سؤال ببریم».
ظریف که روز گذشته در همایش جامعه جراحان ایران سخنرانی می‌کرد، گفت: «زمانی که دنیا در برابر بزرگی مردم سر تعظیم فرود آورده و با عزت مردم ایران را خطاب قرار داده و رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اعلام می‌کند ما در توافق هسته‌ای با ایران نتوانستیم به هیچ‌یک از خواسته‌های خودمان برسیم و کشورهای منطقه اعلام می‌کنند به‌خاطر برجام نمی‌توانیم با ایران رقابت کنیم، نیاییم در تبلیغات کوته‌نظرانه سیاسی خود برای برخی منافعی که چند روزی بیشتر دوام نخواهد داشت عزت مردم را زیر سؤال ببریم».

او تصریح کرد: «امروز با وجود همه بدعهدی‌ها، ایرادها و فشارها ایران و ایرانی سربلند است و هم در حوزه دانش پیشرفت ادامه دارد و هم معیشت مردم به سمت بهبودی می‌رود».

ظریف ادامه داد: «به‌طور حتم فشارهایی که در هشت سال بر معیشت مردم وارد شد، در یک سال و چهار ماه که از پایان تحریم‌ها می‌گذرد، جبران‌شدنی نیست».
وزیر امور خارجه افزود: «این مردم بزرگ که سال‌ها فشار را تحمل کردند به‌طور حتم در این یک سال می‌توانند افق بهتری را ببینند، به این شرط که امید مردم را تقویت کنیم و بتوانیم آنان را به آینده امیدوار کنیم». ظریف تأکید کرد: «عزت و امید مردم را نشکنید و حیثیت آنان را زیر سؤال نبرید».
وزیر خارجه همچنین گفت: «مردم هستند که اقتدار دارند و پیشرفت تولید می‌کنند و پیشگام توسعه هستند و خواست خودشان برای سربلندی و عزت و حضور و استقلال را بر دیگران تحمیل می‌کنند».
ظریف افزود: «مردم هستند که با اتکا به آنها هر دولتی می‌توانند در جهان با اقتدار و عقلانیت حضور پیدا کند».
او ادامه داد: «این مردم شایسته احترام و خدمت هستند و به فرموده امام راحل ولی‌نعمتان ما هستند و کسانی هستند که باید در تمامی لحظاتِ زندگی برای فردی که مسئوليت پذیرفته همواره مهم‌ترین هدف و عامل تصمیم‌گیری باشند». وزیر امور خارجه گفت: «ما باید برای مردم هزینه شویم نه اینکه معیشت، آسایش و سلامت آنها هزینه شعارهای ما شود».
شعارهای مردم‌پسند نباید فقط در چند روز قبل از انتخابات مطرح شود
ظریف همچنین گفت: «مهم‌ترین قسمت سیاست ما در داخل و خارج از کشور مردم هستند، حقوق و سربلندی مردم باید سرلوحه کار همه خدمت‌گزاران باشد نه فقط در زمان انتخابات به آنان توجه شود، شعارهای مردم‌پسند نباید فقط در چند روز و چند هفته پیش از انتخابات مطرح شود، بلکه سیاست مردم‌محور و خدمت به مردم و برداشتن بار از روی دوش مردم باید به‌عنوان مهم‌ترین عامل اقتدار کشور مد نظر قرار بگیرد».
او تصریح کرد: «مردم‌محوری شعار نیست، سیاست است، این سیاست وقتی به حوزه روابط خارجی می‌رسد به معنای این است که شما خودتان را فدای آینده مردم کنید نه مردم را فدای آینده سیاسی خودتان کنید».
وزیر خارجه ادامه داد: «سیاست مردم‌محوری وقتی به حوزه سلامت می‌رسد این است که شما خادم این مردم باشید و تلاش کنید مردم در حوزه سلامت بیشترین بهره را ببرند و من از صمیم قلب اعتقاد دارم که این مبنای کار دولت تدبیر و امید و سیاست خارجی ما بوده است».

ظریف گفت: «در جهانی زندگی می‌کنیم که عوامل تاثیرگذار بر آینده مردم و کشورها همواره در حال تغییر است؛ بنابراین یک کنشگر در صحنه بین‌المللی ناگزیر است با محاسبه و با علم به اینکه نمی‌تواند براساس مدل‌های غربی و مدل‌های قبلی، آینده را ترسیم کند، بتواند با حداکثر شجاعت و شهامت آینده‌ای که بهترین شرایط را برای مردم فراهم می‌کند، ترسیم کرده و با محاسبه‌گری نه برای آینده خود بلکه برای آینده منابع ملی کشور تلاش کند».

ظریف افزود: «رفتن به صحنه مذاکره برای اعلام مواضع، یک کار است و رفتن به مذاکره برای رسیدن به نتیجه کار دیگری است».
او ادامه داد: «برای اعلام مواضع به شهامت نیاز ندارید چون از جیب مردم خرج می‌کنید و می‌توانید همواره ادعا کنید که ما مقاومت کردیم و نپذیرفتیم؛ آثار و عواقب نپذیرفتن‌ها و مذاکره بی‌فایده را مردم می‌دانستند».

وزیر خارجه یادآور شد: «برای رسیدن به نتیجه نیازمند شهامت هستیم برای اینکه بتوانیم مقداری از فشار را از روی دوش مردم برداریم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه عزتی شماها گذاشته باشین حتماً!!!

    • شکیبه

      کی؟آقا ما؟؟

    • کهنه سرباز

      باسلام درود فراوان به رییس جمهور بادانش ومردم دوست وایرانی مسلمان چهاز سال آینده کشور عزیز ما دکتر ظریف .بامیدانروز ...عاقبه للمتقین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج