جاباما
۵۳۱۲۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اعتراض ژاپن به آزمایش موشکی کره‌ شمالی

وزیر دفاع ژاپن به بیان این مساله پرداخت که کره شمالی نوع جدیدی از موشک را امروز (یکشنبه) با برد بیش از ۱۲۰۰ مایل شلیک کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر دفاع ژاپن به بیان این مساله پرداخت که کره شمالی نوع جدیدی از موشک را امروز (یکشنبه) با برد بیش از ۱۲۰۰ مایل شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تومومی اینادا، وزیر دفاع ژاپن در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت: ما به بررسی این مساله پرداختیم که این موشک جدید شلیک شده از جانب کره شمالی در ارتفاع بیش از ۱۲۰۰ مایلی پرتاب شده است. این موشک نوع جدیدی است.

اوایل امروز یکشنبه رسانه‌ها از قول روسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش دادند که پیونگ یانگ یک موشک ناشناس را شلیک کرده که احتمال می‌رود یک موشک بالستیک باشد. این موشک از کوسانگ در استان پیونگان شمالی شلیک شد و پس از طی مسیری حدود ۴۳۰ مایلی به داخل دریای ژاپن سقوط کرد.

فرماندهی پاسیفیک آمریکا نیز تایید کرد که این موشک پرتاب شده اما تاکید کرد که این شلیک موشکی تهدیدی برای آمریکای شمالی نیست.

سخنگوی فرماندهی پاسیفیک آمریکا گفت: نوع موشک در حال ارزیابی است و به نظر می‌رسد که ارتفاع پرتاب آن یک موشک بالستیک قاره پیما نباشد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن بلافاصله پس از این شلیک در بیانیه‌ای مراتب اعتراض خود را اعلام کرد و گفت: پرتاب‌های مکرر موشکی از سوی کره شمالی تهدیدی جدید برای کشور ما و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

وی ادامه داد: ژاپن با آمریکا و کره جنوبی برای حل این مساله همکاری نزدیکی خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج