۵۳۱۳۶۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پردازنده های Core i۹ در راهند!

بلاخره اینتل پس از سالها استفاده از نام Core i۷ و عدم ارتقاء آن، پسوند تجاری Core i۹ را معرفی خواهد کرد. در نتیجه اولین پردازنده های Skylake-X با نام تجاری Core i۹ عرضه شده و ما را از این تکرار مسخره راحت خواهند کرد!

مجله سخت افزار: همزمان با ارائه برخی اطلاعات از پردازنده های ۱۶ هسته ای AMD، مجموعه VC نیز اطلاعاتی از پلتفرم قدرتمند و پرچمدار آینده اینتل را منتشر کرده و مدعی صحت اطلاعات آن است. دو گروه جدید از پردازنده های جدید این شرکت با عناوین Intel Skylake-X و KabyLake-X با هدف استفاده در سیستم های HEDT راهی بازار خواهند شد.
پردازنده های Core i9 در راهند!
این اطلاعات نشان می دهند که بلاخره اینتل پس از سالها استفاده از نام Core i7 و عدم ارتقاء آن، پسوند تجاری Core i9 را معرفی خواهد کرد. در نتیجه اولین پردازنده های Skylake-X با نام تجاری Core i9 عرضه شده و ما را از این تکرار مسخره راحت خواهند کرد! 4 پردازنده از این خانواده معرفی خواهند شد که اسامی آنها شامل Core i9-7920X به عنوان پرچمدار، Core i9-7900X، Core i9-7820X و Core i9-7800X است.
در حالی که پردازنده های Skylake-X از نام جدید تجاری بهره می برند، پردازنده های KabyLake-X با نام تجاری Core i7 عرضه خواهند شد. در این میان هر دو گروه از لیتوگرافی 14 نانومتری بهره برده و Core i9-7920X دارای 12 هسته منطقی و 24 رشته پردازشی است! این تراشه از 16.5 مگابایت حافظه کش سطح L3 بهره می برد و مانند دیگر پردازنده های Skylake-X بر روی سوکت LGA 2066 نصب و راه اندازی می گردد.
پردازنده های Core i9 در راهند!

توان حرارتی دو پردازنده Core i۹-۷۹۲۰X و Core i۹-۷۹۰۰X برابر با ۱۶۰ وات است و این در حالی است که دو مدل دیگر دارای توان حرارتی برابر با ۱۴۰ وات هستند. ۸ اسلات رم DDR۴ با فرکانس پایه ۲۶۶۷ مگاهرتز در آنها تعبیه شده است. در نتیجه می توان تا ۱۲۸ گیگابایت رم را در این مادربردها نصب و راه اندازی کرد. جهت دسترسی به اوج فرکانسی در پردازنده های مورد نظر، اینتل آخرین فناوری خود موسوم به Turbo Boost ۳.۰ را معرفی کرده است.
Skylake-X ها به طور بومی از ۴۴ مسیر PCIe پشتیبانی می کنند که برای نصب انواع کارت توسعه و حافظه های NVME کافی به نظر می رسد. این تراشه در ماه اوت و با قیمت احتمالی ۱۵۰۰ دلار راهی بازار می گردد. این پرچمدار با اختلاف پرفورمنس چشمگیر، جایگزین پرچمدار پیشین با نام Broadwell-E Core i۷-۶۹۵۰X می گردد. تراشه Core i۹-۷۹۰۰X به عنوان دومین عضو این خانواده دارای ۱۰ هسته و ۲۰ رشته پردازشی است.
این پردازنده از ۱۳.۷۵ مگابایت حافظه Cache سطح L۳ استفاده کرده و فرکانس پایه آن ۳.۳ گیگاهرتز است که در Boost به ۴.۵ گیگاهرتز می رسد. افزایش فرکانس بیش از ۱ گیگاهرتز در این پردازنده با در نظر گرفتن معماری و تعداد هسته، حاکی از پتانسیل بالای آنها در اورکلاک است. در جدول زیر می توانید شاهد آخرین مشخصات فنی این ۴ پردازنده باشید. Core i۹-۷۹۲۰X نیز در گزینه هایی نامشخص (TBD) هستند.
برای دیدن تصویر در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید:
پردازنده های Core i9 در راهند!
و اما CPU های KabyLake-X با هدف رقابت با پردازنده های AMD SR۷ راهی بازار خواهند شد؛ پرچمدار این گروه Intel Core i۷ ۷۷۴۰K است که دارای ۴ هسته و ۸ رشته پردازشی است. اینتل در این مدل ها از پردازنده گرافیکی مجتمع استفاده نکرده است و تمام توان پردازنده صرفا برای کنترل ترانزیستورهای CPU به خدمت گرفته شده است.
بر خلاف برخی اطلاعات که توان حرارتی آنها را نیز ۱۴۰ وات عنوان کرده بودند، CPU های KabyLake-X دارای توان حرارتی ۹۱ و ۱۱۲ وات هستند. کلاک هسته در این مدل از ۴.۲ گیگاهرتز آغاز و به ۴.۵ گیگاهرتز می رسد. ۸ مگابایت حافظه کش L۳ و سوکت LGA ۲۰۶۶ از جمله دیگر مشخصات فنی این محصول است. جالب است بدانید که CPU های KabyLake-X در مدل های Intel Core i۷-۷۶۴۰K و Intel Core i۷-۷۷۴۰K با سوکت LGA ۱۱۵۱ سازگار نبوده و از سوکت مشترک در پلتفرم X۲۹۹ بهره می برند. در جدول زیر می توانید شاهد یک مقایسه KabyLake و KabyLake-X ها در نسخه پرچمدار باشید.
برای دیدن تصویر در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید:
پردازنده های Core i9 در راهند!
چیپست X299 که جایگزین X99 خواهد شد، در کنار سوکت LGA 2066 مورد استفاده قرار می گیرد. این چیپست به تنهایی از 24 مسیر غیر ترکیبی و مستقیم PCI Express 3.0 پشتیبانی کرده و همچنین 8 اسلات رم (4 کانال مجزا) نیز در آن هدایت می گردد. فرکانس پشتیبانی رم ها در حالت پایه و بدون در نظر گرفتن پروفایل های اورکلاک، به 2667 مگاهرتز افزایش یافته است. در این PCH جدید تعداد 10 رابط USB 3.0، تعداد 8 رابط USB 2.0، رابط SATA III و حتی کنترلر Intel LAN گنجانده شده است. افزون بر این موارد، کنترلر صوتی HD Audio، ویژگی های SPI, SPI, LPC, SMBus در آن یکپارچه شده است. بدین ترتیب احتمالا مادربردهای HEDT در برخی قسمت ها خلوت تر از گذشته خواهند بود. در انتظار یک رقابت هیجان انگیز باشید!
پردازنده های Core i9 در راهند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج