جاباما
۵۳۱۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بحث‌ های داغ انتخابات ایران در سرزمین وحی

زائران ایرانی بیت‌الله الحرام پس از اعلام تایید صلاحیت هشت نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان نسبت به انتخابات آینده اعلام نظر می‌کنند.

خبرگزاری فارس: زائران ایرانی بیت‌الله الحرام پس از اعلام تایید صلاحیت هشت نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان نسبت به انتخابات آینده اعلام نظر می‌کنند.

زائران ایرانی بیت‌الله الحرام، پس از اعلام تایید صلاحیت هشت تن از کاندیداهای ریاست جمهوری آینده توسط شورای نگهبان، نسبت به وضعیت انتخابات و کاندیدای مورد نظر خود بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

زائران ایرانی که برشی از جمعیت متدین و سیاسی داخل کشور هستند درهنگام حضور در سالن‌های غذاخوری، اوقات تردد بین هتل و حرم و حتی در درون مسجدالحرام نیز به بحث‌های داغ انتخاباتی خود ادامه می‌دهند.

برخی می‌گویند، افراد باید خودشان تحقیق کنند، دقت کنند و از انسانهای مورد اعتماد بپرسند، تا به اصلح برسند و اصلح را انتخاب کنند.

برخی از زائران از فضای رسانه‌ای انتقاد کردند و اظهار داشتند: متاسفانه برخی رسانه‌ها انصاف را رعایت نمی‌کنند و به تخریب و تضعیف کاندیداها می‌پردازند که دور از انصاف است و البته این روزها با این وسائل عجیبِ رسانه‌ایِ کنونی، متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبتهای گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد. گاهی ممکن است یک نفر هزاران پیامک بفرستد و به تخریب رقیب خود بپردازد که این در نگاه اسلام هرگز پسندیده نیست.

خوشبختانه شور و شوق زائران برای رسیدن به روز انتخابات و حضور در صحنه بزرگ حماسه سیاسی وصف ناشدنی است. آنها حتی نسبت به افراد تایید صلاحیت شده و یا آنها که رد صلاحیت شده اند اظهارنظر می‌کنند و نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب می‌دانند.

روحانیون و مدیران کاروان‌ها و آنان که سری در سیاست دارند نیز از پرسش‌های فراوان زایران درامان نیستند وبه صورت مرتب در هتل و حرم از آنها درمورد وضعیت انتخابات، نتیجه احتمالی و تایید ورد صلاحیت‌ها پرسش می‌کنند.

این گفت‌وشنودها و این مباحثات که حتی درمیان نوجوانان عمره گزار نیز رایج است و برگرفته از اوضاع این روزهای داخل کشور هم می‌باشد و نوید بخش برگزاری یک انتخابات پرشکوه و خلق یک حماسه سیاسی بی‌نظیر خواهد بود.

شایان ذکر است، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائران ایرانی توفیق انجام مناسک عمره را داشته‌اند و هم‌اینک حدود چهل هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج