۵۳۱۸۲۶
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

محاکمه جوانی که سارق تلفن همراه را کشت

دو موتورسیکلت‌سوار با رسیدن به یک خودرو در خیابان، گوشی تلفن دختری را از داخل ماشین قاپیدند و فرار کردند. اما این پایان ماجرای سرقت نبود چرا که راننده خودرو به تعقیب سارقان موتورسوار پرداخت و پس از طی مسافتی و در تصادفی، یکی ازآنان را به کام مرگ برد.

روزنامه ایران: دو موتورسیکلت‌سوار با رسیدن به یک خودرو در خیابان، گوشی تلفن دختری را از داخل ماشین قاپیدند و فرار کردند. اما این پایان ماجرای سرقت نبود چرا که راننده خودرو به تعقیب سارقان موتورسوار پرداخت و پس از طی مسافتی و در تصادفی، یکی ازآنان را به کام مرگ برد.
درپی این حادثه که مرداد سال ۹۴ در خیابان جمهوری تهران اتفاق افتاد، راننده جوان به اتهام قتل عمد جوان موتورسیکلت سوار دستگیر شد.متهم در بازجویی به کارآگاهان گفت: «من همراه مادر و خواهرم با خودروی ۲۰۶ از میهمانی می‌آمدیم که در مسیر خواهرم با گوشی تلفن همراهش صحبت می‌کرد. اما ناگهان دو موتورسیکلت‌سوار از راه رسیدند، گوشی را از دست خواهرم قاپیدند و فرار کردند.
بلافاصله برای اینکه گوشی خواهرم را از آنها بگیرم تعقیب‌شان کردم تا اینکه در بین راه با ماشین تصادف کردند و یکی از آنها جانش را از دست داد.»پسر جوان صبح دیروز از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران اعزام شد و قاضی عبداللهی - رئیس - و قاضی کیخوا - مستشار دادگاه - محاکمه او را آغاز کردند.در آغاز جلسه متن کیفرخواست توسط نماینده دادستان بیان شد.
سپس اولیای دم (پدر و مادر مقتول) تقاضای قصاص کردند. آنگاه پرویز - متهم - پای میز محاکمه ایستاد تا از خود دفاع کند. او با گریه به قضات گفت: «این اولین بار است که پایم به عنوان متهم به دادگاه می‌افتد. آن شب وقتی دیدم گوشی تلفن خواهر ۱۶ ساله‌ام را دزدیدند و فرار کردند برای پس گرفتن گوشی به تعقیب دو جوان موتورسوار رفتم و نمی‌دانستم که یکی از آنها اینگونه کشته خواهد شد.»
قاضی عبداللهی از متهم پرسید: «چرا به جای تعقیب سعی نکردی همان لحظه موضوع را به پلیس گزارش کنی و سرخود به دنبال آنها رفتی؟»
متهم در جواب گفت: نمی‌دانم شاید به خاطر جهل و نادانی این اشتباه را مرتکب شدم. اما الآن سخت پشیمان هستم و از اولیای دم تقاضای عفو و بخشش دارم و از آنها می‌خواهم به جوانی‌ام رحم کنند.

پس از پایان اظهارات متهم، قضات دقایقی با والدین جوان مقتول به گفت‌وگو پرداختند تا شاید آنها از حق قصاص خود گذشت کنند که آنها نیز برای تصمیم‌گیری فرصت خواستند.بدین‌ترتیب قضات دادگاه به اولیای دم ۲۰ روز فرصت دادند تا درباره درخواستشان برای قصاص متهم تجدیدنظر کنند و پس از این مدت حکم نهایی صادر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اولآ قتل به خاطر حفظ جان و مال و ناموس شامل قصاص نیست و در این مورد شامل حفظ مال بوده و در ضمن احتمال افشای تصاویر خانوادگی هم وجود داشته و اگر فقط به پلیس خبر می داد و دزدها فرار می کردند واقعآ چند درصد احتمال دستگیری آنها وجود داشت ؟!!

    • بدون نام

      واقعا متاسفم قتل عمد؟!!!! سارقان خودشان تصادف کردند.با این کارها سارقان و زورگیران و متجاوزان به ناموس مردم جریح تر میشوند.

    • محمد

      آقا چرا هیچکس نمیگه دزدی کار بدیه ؟ وچرا کسی نمیگه اگر اون بابا دزدی نمیکرد نمیمرد و امروز این آقا گرفتار نمیشد !! واقعا عجیبه !!!!!!

    • بدون نام

      اولیای دم آقای دزد خیلی بیجا کردن خیلی آدم بودن دزد تربیت نمیکردن و پرورش نمیدادن اونموقع که بچه شون دزدی میکرد وو به مردم آسیب میزد سر و صاحب نداشت حالا که در مسیر و جرم دزدی مرده صاحب پیدا کرده این راننده فلک زده هم تا بیاد به پلیس بگه دزد فرار کرده و آیا واقعا پلیس برای پیدا کردن فقط یه گوشی وقت میذاره ....

    • بدون نام

      مردن که مردن به جهنم از عمد که نکشته بعدشم خلاف کار بودن وتاوان خلافشونو پس دادن قانون باس حمایت کنه از اون جوان نه مجازات تا زنگ پلیس بزنی پلیس بیاد که نمیاد میگه بیا کلانتری گوشیم دیگه پیدا نمیشه انصاف داشته باشین اون پدرو مادرم با یستی بچه سالم و صالح تحویل میدادن نه یه دزد که حالا طلبکارم باشند

    • بدون نام

      قتل عمد نبوده که
      طرف دزد بوده! دزززززززززززد
      باید میزاشته راحت کارش رو بکنه؟؟

    • المیرا

      انگار هیچی سرجاش نیست ...

    • بدون نام

      خیلی نامردی من بودم کسی گوشی خواهرمو میبرد جفتشون زیر میکردم در میرفتم چن

    • عدالت

      کاش فقط یکم عدالت رعایت شه اینکه با ماشین برای حفظ مال ، عکس ناموسش تلاش در گرفتن گوشی کرده کاملا طبیعیه دزدی ای که شده اصلا بهش توجه نشده کاملا غیر طبیعیه خارج از عدالته ..

    • بدون نام

      کاربران گرامی همه این موضوع هادلیلی برای توجه واهمیت خودمامی باشدبایدازهمه جوانب دقت داشته باشیم قانون همین وانشالله گرفتاری همه رفع شود

    • بدون نام

      لعنت خدا به هرچی دزده.دزدها را باید دسته دسته توی دریا انداخت.محاکمه این آقایی که برای مال و ناموس مردم جنگیده،یعنی دفاع از دزدها.

    • بدون نام

      اگه میخواستذبه پلیس بگه دزدا رو گم میکرد بعدم عکساشون پخش میشد یا باجگیری، تصادف کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج