۵۳۱۸۳۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

جدال توپ طلا در کاردیف

۲۰ روز دیگر در کاردیف ولز، یوونتوس و رئال‌مادرید تنها بر سر جام قهرمانی چمپیونزلیگ رقابت نمی‌کنند بلکه رقابت بر سر توپ طلای امسال جهان هم در جریان است و کریستیانو رونالدو و جی‌جی بوفون به مصاف هم خواهند رفت.

وطن امروز: ۲۰ روز دیگر در کاردیف ولز، یوونتوس و رئال‌مادرید تنها بر سر جام قهرمانی چمپیونزلیگ رقابت نمی‌کنند بلکه رقابت بر سر توپ طلای امسال جهان هم در جریان است و کریستیانو رونالدو و جی‌جی بوفون به مصاف هم خواهند رفت. توپ طلا همواره یکی از جذاب‌ترین رویدادهای جهان فوتبال بوده که البته در چند سال اخیر رقابت اصلی برای به دست آوردن آن بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بوده است. این فصل هم دو بازیکن فرم بسیار خوبی داشته‌اند و همین مساله باعث شده از همین ابتدا از این دو بازیکن به عنوان دو گزینه اصلی برای رسیدن به این جایزه ارزشمند نام برده شود. با این وجود، حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان باعث شده شانس‌ ستاره آرژانتینی بارسلونا برای دست یافتن به این جایزه کمتر از همتای پرتغالی‌اش شود، البته رونالدو حال یک رقیب جدید پیدا کرده است؛ رقیبی سرشناس و کهنه‌کار به نام جیان لوئیجی بوفون.
بوفون ۳۹ ساله این فصل عملکردی فوق‌العاده در یوونتوس از خود به نمایش گذاشته و تاثیری پرنگ در رسیدن به بیانکونری به فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی در سری آ داشته است. همین مساله باعث شده در آستانه فینال لیگ قهرمانان بین رئال و یوونتوس، از بوفون به عنوان اصلی‌ترین رقیب رونالدو برای کسب توپ طلای امسال نام برده شود. دروازه‌بان کهنه‌کار یوونتوس که افتخارات متعددی مانند قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ با تیم‌ملی آرژانتین را در کارنامه خود می‌بیند و از او به‌عنوان بهترین دروازه‌بان دهه‌های اخیر دنیای فوتبال و حتی بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال نام برده می‌شود تاکنون موفق نشده است برنده توپ طلا شود. پیروزی یوونتوس در فینال کاردیف می‌تواند شانس‌های بوفون را برای کسب نخستین توپ طلا بسیار افزایش دهد اما شکست در این دیدار شاید بدین معنا باشد که امسال هم چون سال قبل، این ستاره پرتغالی رئال‌مادرید است که این جایزه را از آن خود می‌کند. البته سرمربی ایتالیایی یوونتوس معتقد است فارغ از نتیجه فینال، باید توپ طلا به بوفون تعلق بگیرد. ماسیمیلیانو آلگری می‌گوید: «فکر می‌کنم حتی بدون در نظر گرفتن نتیجه فینال، بوفون استحقاق کسب توپ طلای جهان را دارد. او سال‌های گذشته از جمله بعد از قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ هم شایسته کسب توپ طلا بود».
در مقابل، سرمربی رئال مادرید هم در رقابت بر سر توپ طلا از ستاره اصلی تیم خود حمایت کرده است. زیدان با حمایت غیرمستقیم از رونالدو، گفته: «هرکس هرجوری دوست دارد فکر کند اما همه می‌دانند نظر من در این ‌باره چیست». آنتونیو کاسانو، بازیکن سابق رئال‌مادرید هم درباره رقابت رونالدو و بوفون بر سر توپ طلا نظر داده است. البته کاسانو از هموطن خود حمایت کرده و گویا علاقه چندانی به تیم سابقش ندارد. مهاجم سابق تیم‌ملی ایتالیا می‌گوید: «من در فینال طرفدار یوونتوس و بوفون هستم. او لیاقت دریافت توپ طلا را دارد اما با وجود لیونل مسی همواره این مساله پیچیده بوده. با این همه، من دوست دارم موفقیت یوونتوس و بوفون را ببینم». مدیر موسسه فرانس‌فوتبال که جایزه توپ طلا از سوی این مجله اهدا می‌شود هم در این‌باره می‌گوید: «اگر یوونتوس بتواند در لیگ قهرمانان به مقام قهرمانی برسد، بوفون قطعا به یک کاندیدای اصلی بدل می‌شود. خیلی زیباست اگر او بتواند به این جایزه دست یابد». با این همه به نظر می‌رسد نتیجه فینال این فصل لیگ قهرمانان می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر مشخص شدن برنده توپ طلا داشته باشد. البته هنوز زمان زیادی تا اهدای این جایزه باقی مانده و ممکن است شرایط تغییر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صفوی

      آهای تو یکی این اخبار رو مینویسی بوفون با ایتالیا قهرمان شده. وقتی چیزی نمیدونی ننویس بوفن ایتالیایی هست نه آرژانتینی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج