۵۳۱۸۴۰
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

خانواده فوتبال پشت سر روحانی

فوتبال ایران در دولت یازدهم شرایط مطلوبي را به خود دید. تیم ملی با اقتدار در صدر جدول گروه خود در انتخابی جام جهانی قرار دارد و می‌تواند یکی از شیرین‌ترین صعودهایش به جام جهانی را جشن بگیرد.

روزنامه شرق: فوتبال ایران در دولت یازدهم شرایط مطلوبي را به خود دید. تیم ملی با اقتدار در صدر جدول گروه خود در انتخابی جام جهانی قرار دارد و می‌تواند یکی از شیرین‌ترین صعودهایش به جام جهانی را جشن بگیرد. تمامی تیم‌های ملی موفق به حضور در جام جهانی شدند که در این میان تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی در یک نتیجه تاریخی سوم جهان شدند. استقلال و پرسپولیس هم در شرایطي باثبات و رضایت‌بخش به سر می‌برند. میانگین تعداد تماشاگران به مراتب نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده و به اعتقاد بسیاری از ورزشکاران ایران، حال ورزش ایران به‌ویژه فوتبال کشور «خوب» است. بی‌دلیل نیست که در این روزها شاهد حمایت گسترده اهالی فوتبال از حسن روحانی هستیم. سردار آزمون ‌جديدترین فردی است که در پیامی ویدئویی به صورت قاطع از روحانی حمایت کرده است. این ستاره جوان تیم ملی ایران متولد گنبد و اهل سنت است. آزمون توجه دولت دوازدهم به اقوام و ادیان مختلف را یکی از دلایل اصلی رأی خود به حسن روحانی در انتخابات پیش‌رو عنوان کرده است. مهاجم ایرانی باشگاه روستوف روسیه در پیام خود گفته است: «به‌عنوان ورزشکار اهل ‌سنت تصمیم گرفته‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری به آقای روحانی رأی بدهم. فکر می‌کنم در این چهار سال حال مردم ما بهتر شده است. به حقوق اقوام، مذاهب و ادیان توجه خاصی شده است. امیدوارم با ادامه کار این دولت حقوق شهروندی به خوبی رعایت شود و هیچ‌کس در این سرزمین احساس تبعیض نداشته باشد».

حمایت فوتبالی‌ها از حسن روحانی از هفته پیش شروع شد. زمانی که علی کریمی در صفحه شخصی خود صراحتا اعلام کرد رأی او به حسن روحانی است. بعد نوبت به علی دایی رسید. درست است که دایی و کریمی در بسیاری از موارد با هم اختلاف دارند اما در این زمینه کاملا همسو‌ هستند. دایی در مصاحبه با روزنامه گل بدون آنکه عنوان کند به چه کسی رأی می‌دهد، از دولت یازدهم دفاع کرد و به وعده‌های رقبای روحانی تاخت. «به نظر من با وضعیت اقتصادی‌ای که دولت قبلی برای مملکت ما به وجود آورد، الان نسبت به آن دوره شرایط اقتصادی خیلی‌خیلی بهتر شده است. ما نباید گول شعارها را بخوریم. اکثر آقایان شعار می‌دهند، شعارهایی که واقعیت پیدا نمی‌کند. با این سیستم بانکی‌‌ هزار سال دیگر هم پنج‌‌ میلیون شغل وجود نخواهد داشت. من از شما می‌پرسم کسانی که می‌توانستند این کارهایی که شعارش را می‌دهند، انجام دهند، اگر واقعا مردم و مملکت‌شان را دوست داشتند، چرا با توجه به پست‌ها و جایگاهی که در نظام دارند، به دولت‌های قبلی راهکارهای‌شان را پیشنهاد ندادند. خب آن زمان می‌آمدند و تمام این پیشنهادها و راهکارهایی را که الان مدعی آن هستند، به دولت‌های قبلی پیشنهاد می‌دادند. اگر واقعا هدفشان خدمت بود، می‌توانستند این وعده‌ها و ایده‌ها را با رؤسای قبلی دولت‌ها در میان بگذارند. ببخشید نکند بعضی‌ها می‌خواهند در این مملکت معجزه کنند. اگر این‌طور است من دیگر حرفی ندارم».

حمایت‌های صریح کریمی و دایی موجی از حمایت‌های دیگر چهره‌ها را به همراه آورد. این حمایت‌ها شنبه در سالن ١٢‌هزارنفری ورزشگاه آزادی نمود پیدا کرد. جایی که چندين ستاره استقلال و پرسپولیس هم در جمع هنرمندان و ورزشکاران حامی حسن روحانی دیده می‌شدند. رضا افتخاری (مدیرعامل استقلال)، علیرضا منصوریان (سرمربی استقلال)، مهدی رحمتی، خسرو حیدری، مجید حسینی، مجتبی حقدوست (بازیکنان استقلال)، حمید بابازاده، محمد خرمگاه، بهتاش فریبا (کادر فنی استقلال)، سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و حسین ماهینی (بازیکنان پرسپولیس)، فرشته کریمی (ستاره فوتسال بانوان)، محمود خوردبین، حمید درخشان، رحمان رضایی، ناصر فریادشیران، مهدی دادرس، صادق درودگر، حسین شمس و... (پیش‌کسوتان و مربیان فوتبال) از جمله حاضران در همایش بزرگ حمایت از حسن روحانی بودند که برخی از آنها چندجمله‌ای هم صحبت کردند. منصوریان در سخنان کوتاهی گفت: «امروز قرمز و آبی اینجا جمع شده‌اند تا در کنار شما از آقای روحانی حمایت کنند». افرادی مانند کریم باقری، امیر عابدینی، علی فتح‌الله‌زاده، حمید گرشاسبی، علی‌اکبر طاهری، مجتبی محرمی، محمد نوازی، مهرداد میناوند، حمید استیلی، آرش برهانی، ضیا عربشاهی، بهروز سلطانی، مرتضی فنونی‌زاده، ناصر محمدخانی، علی‌اکبر استاداسدی، بهنام برزای، روزبه چشمی، میلاد زکی‌پور، علی قربانی، فرشید اسماعیلی، سیدحسین حسینی و مرتضی کرمانی‌مقدم هم عنوان کرده بودند که به حسن روحانی رأی می‌دهند. جالب اینکه نام برخی از این افراد در فهرست حامیان نامزدهای دیگر گنجانده شده بود. میرشاد ماجدی، فرشاد پیوش و کمیل قاسمی از جمله افرادی بود که حضورشان در بین حامیان رقبای روحانی را تکذیب کردند. حنیف عمران‌زاده هم شنبه با انتشار متنی تأکید کرد به روحانی رأی می‌دهد تا بیش از گذشته فهرست حامیان ورزشی نامزدهای اصولگرا زیر سؤال برود. عمران‌زاده، مدافع سابق استقلال در صفحه شخصی‌اش نوشت. «این مناظره‌ها را که دیدم ماشاءلله آقای جهانگیری اگر تو فوتبال بود، دفاع وسط خوبی می‌شد، با این قد و هیکل به کسی باج نمي‌داد با کسی هم شوخی نداره، واسه این دولت دوست‌داشتنی و زحمتکش بزرگ‌ترین نعمته».

ما سپاهانیم و حالا ‌حالا با روحانی

این حمایت‌ها بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد. دیروز نوبت به سپاهان رسید که خود را به صف حامیان حسن روحانی اضافه کند. پرافتخارترين باشگاه لیگ برتر ایران هم‌زمان با سفر حسن روحانی به اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت و مردم اصفهان را براي شرکت پرشور در سخنرانی این کاندیدا دعوت کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، شهر زیبای اصفهان میزبان بزرگمرد فرهیخته تدبیر و امید ایران‌زمین است. به پاس چهار سال خدمت و تلاش برای اعتلای سرزمین پرگهرمان توسط دکتر حسن روحانی و دولتمردانش همه با هم به میدان تاریخی امام خمینی می‌رویم و حضور او در شهرمان را به‌یادماندنی خواهیم کرد» باشگاه سپاهان با انتشار شعاری با عنوان «ما سپاهانیم و حالا‌حالا با روحانی» که برگرفته از شعار معروف این باشگاه (ما سپاهانیم و حالا‌حالا قهرمانیم) از هوادارانش خواست به استقبال رئیس‌جمهوری بروند.

حضور گسترده ورزشکاران در آزادی

حمایت‌ها از حسن روحانی به تمامی طیف‌های ورزشی می‌رسد. روز شنبه هزارو ٤٠٠ نفر از اهالی ورزش، حمایت خود از حسن روحانی را اعلام کرده بودند که در بین آنها نام ورزشکاران معروفی مانند بهداد سلیمی، کیمیا علیزاده، احسان حدادی، مجتبی عابدینی، شهرام محمودی، عادل غلامی، حمیده عباسعلی، تیمور غیاثی، حسن رنگرز، کمیل قاسمی، بهنام محمودی، سارا خادم‌الشریعه، زهرا نعمتی، حسن یزدانی، ساره جوانمردی، امید نوروزی، مهسا جاور، ندا شهسواری، برادران صمیمی، اوشین ساهاکیان، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سپیده توکلی، نرجس امام‌قلی‌نژاد، محمد ترکاشوند، حسن تفتیان، مسعود حجی‌زواره، مریم طوسی، فرشاد عربی، محسن محمدسیفی، مسعود مصطفی‌جوکار، آروین معظمی، حسین وفایی، پیمان فخری و... دیده می‌شد. برخی از این ورزشکاران شنبه به سالن آزادی رفتند. زهرا نعمتی، پرچم‌دار ایران در المپیک ریودوژانیرو در سخنانی از مردم خواست با رأی به روحانی کار نیمه‌تمام را تمام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جمع کن بابا روحانی تا حالا یه دراز نشستم نرفته چطور به ورزش کمک کرده دلیلی نداره اهالی فوتبال و ورزش از روحانی حمایت کنه

    • بدون نام

      حتما دلیل داره که همه حمایت کردن زنده باد روحانی

    • بدون نام

      حتماامتیازگرفتن اینجوری حمایت کردن...وگرنه قشر آسیب پذیرغیرازبیچارهگی و بدبختی ودروغ چیزی ازاین دولت ندیده..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج