۵۳۱۸۷۹
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

روحانی پیشنهاد انصراف داد، آیت‌ الله نپذیرفت

شاید کمتر فردی بداند در شب عدم احراز صلاحیت آیت‌ا... هاشمی چه بر او گذشت و واکنش ایشان پس از اطلاع از این موضوع چه بود.

روزنامه آرمان: شاید کمتر فردی بداند در شب عدم احراز صلاحیت آیت‌ا... هاشمی چه بر او گذشت و واکنش ایشان پس از اطلاع از این موضوع چه بود.
آیت‌ا... خویشتندار بود و برای حفظ آرامش در کشور از سختی‌ها و آنچه بر او می‌گذشت، گلایه نمی‌کرد. بر همین اساس بود که روحانی روز شنبه گفت: «آقای هاشمی ما می‌دانیم تهمت بزرگی به تو زدند و... اما این ملت قدردان، جای تو را در میان خود خالی می‌بینند، روحت آرام باشد، راه تو را ادامه می‌دهیم. » اکنون فاطمه هاشمی از آن شب و واکنش پدر به عدم احراز صلاحیتش می‌گوید تا جامعه در ۲۹ اردیبهشت به کاندیدایی رأی دهد که بتواند در مسیر آیت‌ا... هاشمی حرکت کند.
فاطمه هاشمی با اشاره به اینکه پدرم در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ گفته بودند من نمی‌آیم و بهترین فرد آقای روحانی است، ادامه داد: در این رابطه مردم بسیار به پدرم مراجعه کردند، تلفن‌های زیادی زده شد و علما، خانواده‌های شهدا، مسئولان و... از ایشان درخواست شرکت در انتخابات را داشتند. یادم هست در سال ۹۲ جمعه شبی بود که از ایشان پرسیدم بالاخره چه می‌کنید که ایشان گفتند فردا تصمیم نهایی را می‌گیرم. عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: فردای آن شب من به مجمع رفتم و در کنار پدرم بودم، باز هم تماس‌ها و درخواست‌های مردم ادامه داشت، از جلو وزارت کشور مرتبا تماس می‌گرفتند و می‌گفتند ما نمی‌توانیم باور کنیم که هاشمی ما را تنها بگذارد. آنها به خود من عنوان می‌کردند به پدرت بگو: واقعا نمی‌خواهد بیاید و ما را تنها می‌گذارد؟ هاشمی افزود: پدر من هم معذوراتی داشت و با توجه به اینکه از قبل به رهبری گفته بودند من نمی‌آیم، عنوان کردند من تا با رهبری صحبت نکنم و موضوع را نگویم، نمی‌توانم تصمیم بگیرم. به این دلیل که مردم از من درخواست آمدن دارند، همه نا امید هستند و حماسه سیاسی اتفاق نمی‌افتد، باید بیایم.
احساس مسئولیت آيت‌ا... هاشمی
وی تصریح کرد: آقای هاشمی تا بعدازظهر آن روز چندین بار با دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتند، اما نتوانستند با ایشان تلفنی صحبت کنند، فردی را فرستادند. بالاخره آقای حجازی با پدرم تماس گرفتند و ایشان گفتند پیغام مرا به آقا بدهید و بگویید که من به شما گفته بودم نمی‌آیم، اما این بار به دلیل تقاضاهای بیش از حد مردم و احساس وظیفه در مقابل ایران، اسلام و اینکه مردم از بی‌انگیزگی می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و حماسه سیاسی که رهبری عنوان کرده‌اند اتفاق نخواهد افتاد، تصمیم به آمدن گرفته‌ام و منتظر پاسخ ایشان هستم. بعد از مدتی آقای حجازی تماس گرفت و گفت پیغام را رساندم و... بعد پدرم از جا بلند شدند گفتند بسم‌ا... می‌رویم برای ثبت‌نام. ایشان در آن روز فقط به این دلیل آمدند که وظیفه خود و خواست مردم را به سرانجام برسانند. عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: ظهر روز پس از ثبت‌نام پیش ایشان آمدم، کمی ناراحت و نگران بودند.
پرسیدم نگرانی‌تان برای چیست؟ پاسخ دادند دیشب به‌خاطر سنگینی مسئولیتی که بر دوش خود احساس می‌کردم، خوابم نمی‌برد و برای اولین‌بار قرص آرام‌بخش خوردم که بخوابم. پدر من عادت نداشتند قرص خواب بخورند. ایشان همچنین گفتند نگران هستم که نکند از عهده مسئولیت بر نیایم و نتوانم پاسخگوی مشکلات مردم باشم. با این مشکلاتی که دولت‌های نهم و دهم ایجاد کرده است، اداره کشور کار بسیار سختی است. خزانه خالی شده، امنیت از بین رفته و مردم را در مضیقه گذاشته‌اند و وضعیت آنها نابسامان است. پدرم با وجود تمام مشکلاتی که از آنها اطلاع داشتند پا به صحنه انتخابات گذاشتند.
پدر حاضر به انصراف نشد
هاشمی یادآور شد: شبی که قرار بود عدم تایید صلاحیت پدرم اعلام شود، آقایان لاریجانی و روحانی هر کدام جدا جدا آمدند پیش ایشان و گفتند پیغامی برای شما آورده‌ایم. خواسته‌اند که صلاحیت شما را تایید نکنند و خود شما زودتر کنار بروید. یا خودتان انصراف دهید یا صلاحیت شما تایید نمی‌شود. بنابراین شما انصراف خود را اعلام کنید. پدرم گفتند من این کار را نمی‌کنم. وی با اشاره به اینکه همان شب کنار پدرم بودم، تصریح کرد: هنگامی که عدم تایید اعلام شد، پدرم لبخندی زدند و گفتند راحت شدم.
من وظیفه داشتم به وظیفه خود، چه در مقابل مردم و چه در مقابل خداوند عمل کنم، زیرا نمی‌توانستم به خدا و مردم بگویم کار سخت است و نمی‌آیم. من مسئولیت خود را انجام دادم، به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کردم و حالا که صلاحیت مرا تایید نکردند، مسئولیت از من سلب می‌شود. عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه افزود: پدرم روز پس از رد صلاحیت گفتند دیشب با خیال راحت خوابیدم و خوشحال هستم که آقای روحانی در صحنه است. او فردی است که می‌تواند از عهده این مسئولیت بربیاید، هرچند برای ایشان سخت است و مشکلات برایش بیشتر هم خواهد بود. ما امروز بنا به صحبت آقای هاشمی باید از آقای روحانی حمایت کنیم. فاطمه هاشمی گفت: آیت‌ا... هاشمی معتقد بود روحانی بهتر از دور اول مشکلات را حل خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزند شهيد

      هيچ كدام از خانواده شهدا با مسئولين تماس نمي گيرند شما از خواهشا از اسم خانواده شهدا سوء استفاده نكنيد

    • بدون نام

      چقدر بدبخت ان که مجبورا برای معرفی خودشون از یک ادم که فوت کرده استفاده کنن

    • بدون نام

      حمایت شما از اقای روحانی به خاطر وصیت پدرتان نبود ه و نیست به خاطر مصالح خودتونه .؟

    • فرزند ایران

      روح ایت ا... هاشمی شاد، ان شاءالله که اقای روحانی رای خواهند اورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج