۵۳۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بررسی بزرگترین بازارهای خرید کالا

فقرا، بزرگترین مشتریان دنیا!

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در ۲۱ کشور جهان و جستجو میان ۲۴ هزار نفر، تقریبا ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان در کشورهای توسعه یافته ( به خصوص چین و هند ) از تمایل فزاینده به خرید کالا در آینده سخن گفته اند.


فقرا، بزرگترین مشتریان دنیا!

همیشه و تحت هر شرایطی، مردم به خرید محصولات مختلف احساس نیاز پیدا می کنند. در این وضعیت تنها سوال موجود این است که نگاه مردم نسبت به امر خرید چگونه بوده، چه کشور هایی به مصرف بیشتر روی آورده و چه مناطقی بیش از پیش به راه حل های اقتصادی توجه می کنند؟ کشف این دیدگاه ها برای همه شرکت ها ضروری است زیرا امکان تعیین سیاست های بازاریابی و انتخاب مسیر درست را برای کمپانی های بزرگ فراهم می کند. با ارزش ترین برند ها از پیش بینی های موسسات بزرگ استفاده می کنند. یکی از این پیش بینی ها ،گزارش BCG 2011 با موضوع "واقعیت هایی درباره مصرف کننده های جدید" است که از گرایش ها در این حوزه پرده برداشته و نشان می دهد که در سال های آینده علاقه مصرف کننده به خرید در سرتاسر جهان در مناطق شرقی افزایش یافته و در کشور های غربی کاهش پیدا خواهد کرد. مصرف کنندگان در روسیه، هند و چین به عنوان بزرگ ترین کشور های این منطقه به طور فعال رفتار های خرید را در میان خود توسعه می دهند.

آمریکا و کشور های منطقه اروپای غربی که منشا بزرگ ترین شرکت های بزرگ از آن جا است، از استقبال زیادی از طرف مشتریان برخوردار نبوده و بیشترین پذیرش در کشور های شرقی، آمریکای لاتین و آفریقا مشاهده شده است. با توجه به این گزارش ،بر اساس تحقیقات صورت گرفته در ۲۱ کشور جهان و جستجو میان ۲۴ هزار نفر، تقریبا ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان در کشورهای توسعه یافته ( به خصوص چین و هند ) از تمایل فزاینده به خرید کالا در آینده سخن گفته اند. در آمریکا ۵۷ درصد از مردم از تاثیر رکود اقتصادی در شیوه خرید خود سخن گفته و یا امیدوار به کمک از سوی دیگران هستند ومصرف کنندگان به دلیل ارضای حس آشکار سازی رفتارشان از روی وجدان و وظیفه شناسی ،بیشتر به خرید برند های داخلی روی می آورند.

در حقیقت، تمایل به خرید ( که اغلب از توانایی موجود سرچشمه می گیرد )، در بازارهای در حال رشد بیشتر بوده و ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان چینی و ۱۹ درصد از هندی ها از برنامه خود برای افزایش خرید در سال جاری سخن گفته اند. این در حالی است که در اروپای غربی و آمریکا، شرایط خوش بینانه نیست. بنابراین تجارت در آینده به کشور های شرق جهان رسیده و شرکت ها تا کنون گام هایی را به سوی مکان های امن در این اقتصاد های پر شور در ماه های پیش رو برداشته اند.

شرکت های جهانی مانند Procter & Gamble، Kraft Foods، Unilever، Anheuser-Busch و PepsiCo موفقیت های اندکی را در بازار های در حال رشد به دست آورده اند. این موضوع ارتباطی به سختی شرایط ندارد. آن ها پنج مسیر بزرگ جغرافیایی - روسیه، هند، چین، آمریکای لاتین و آفریقا - را برای تداوم روند توسعه خود در نظر گرفته اند. بعضی از محصولات باید با سلیقه خریداران محلی مطابقت پیدا کرده یا با ارائه کالا های جدید به افراد تازه طلب، ذائقه آن ها را تازه کنند. بعضی از برند ها تولیدات خود را با توجه به سلیقه مردم کشور های در حال توسعه تغییر می دهند. برای نمونه، سال گذشته، Levi`s خط تولید جدید خود به نام dENiZEN را برای منطقه آسیا اقیانوسیه ایجاد کرد ( بعد ها این برند به کشور های دیگر و اخیرا آمریکا برده شد ). در ماه می، Pepsi از برنامه خود برای کمک دو و نیم میلیارد دلاری در چین در سه سال آینده سخن گفت.


فقرا، بزرگترین مشتریان دنیا!
رشد برنامه ریزی شده در مصرف لوازم خانگی ۲۰۱۵-۲۰۱۰

بیش از نیمی از رشد برنامه ریزی شده مصرف در اقتصاد های در حال توسعه اتفاق خواهد افتاد.

توضیح نمودار:

Country size proportional to projected growth in household consumption : نسبت ابعاد کشور ها به رشد برنامه ریزی شده در مصرف لوازم خانگی
Emerging and developing economies: اقتصاد های در حال رشد و در حال توسعه
Advanced economies: اقتصاد های پیشرفته
Growth in consumption : رشد در مصرف

توجه: در جاهایی که تغییر کامل مصرف صفر است، آن کشور نشان داده نشده است. بر اساس برآورد های واحد هوش Economist، برای کشور های خارج از حوزه داده های موجود، رشد با استفاده از ترکیب اطلاعات بانک جهانی، داده های IMF و کتاب واقعیت های جهان CIA به این مدل در آمده است.

منبع : ام بی ای نیوز

فقرا، بزرگترین مشتریان دنیا!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج