۵۳۱۹۲۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

همه آنچه از گوگل I/O ۲۰۱۷ انتظار داریم

در ساعات اولیه صبح پنجشنبه این هفته کنفرانس گوگل I/O برگزار می‌شود. کنفرانسی مختص توسعه‌دهنده‌ها که از سال ۲۰۰۸ تا امروز هر ساله توسط شرکت گوگل برگزار شده است و انتظار داریم امسال در آن اندروید جدید معرفی شود.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: در ساعات اولیه صبح پنجشنبه این هفته کنفرانس گوگل I/O برگزار می‌شود. کنفرانسی مختص توسعه‌دهنده‌ها که از سال ۲۰۰۸ تا امروز هر ساله توسط شرکت گوگل برگزار شده است و انتظار داریم امسال در آن اندروید جدید معرفی شود.
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

درست شبیه به کنفرانس Build شرکت مایکروسافت یا کنفرانس WWDC شرکت اپل، این کنفرانس هم بر روی خدمات نرم‌افزاری و سرویس‌های گوگل تاکید دارد. در ادامه لیستی از انتظاراتی که می‌توانیم از کنفرانس گوگل I/O سال ۲۰۱۷ داشته باشیم تهیه شده است. با ما در دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

معرفی اندروید O
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

اول از همه باید بگوییم مهم‌ترین و اصلی‌ترین چیزی که در کنفرانس امسال گوگل انتظارش را می‌کشیم معرفی اندروید جدید است. اندروید O جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید است که نام دقیق آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد. تا امروز برخی از ویژگی‌های اندروید O مشخص شده‌اند و یک پیش‌نمایش از این اندروید برای توسعه‌دهنده‌ها هم منتشر شده است. با این حال اطلاعات تکمیلی و معرفی رسمی‌تر این نسخه از اندروید در کنفرانس امسال اتفاق خواهد افتاد.

پیشرفت‌های اندروید اتو
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

اندروید اتو (Android Auto) تلاشی است از طرف گوگل برای ارائه نسخه‌ای از اندروید برای خودروها. گوگل تا به حال امکانات متفاوتی را برای این پلتفرم در اختیار کاربران قرار داده و انتظار داریم در این کنفرانس هم امکان‌های بیشتری را درباره اندروید اتو معرفی کند.

سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

سال گذشته در کنفرانس گوگل I/O، سیستم عامل اندروید ور ۲٫۰ (Android Wear ۲.۰) معرفی شد. با این وجود به دلیل برخی از مشکلات این بروزرسانی حدود چندماه پیش به گجت‌های پوشیدنی رسید. به دلیل اینکه از زمان رسیدن این سیستم عامل به دست مردم زمان زیادی نگذشته است، امکان معرفی اندروید ور ۳٫۰ در این کنفرانس تا حدی با شک و تردید همراه است.

سیستم عامل کروم
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

یکی از ویژگی‌های مهمی که گوگل به سیستم عامل کروم داده است توان اجرای اپلیکیشن بر روی این سیستم عامل است. حرف و حدیث‌هایی درباره ادغام سیستم عامل کروم و اندروید درون یک پلتفرم واحد هم مطرح شده بود که البته تکذیب شدند. گوگل اعلام کرد هر دوی این سیستم عامل‌ها در جایگاه خود عملکرد موفقی داشته‌اند و ادغام آن‌ها چندان حرکت مفیدی به نظر نمی‌رسد. البته اخیرا شایعات دیگری هم درباره امکان عرضه سیستم عامل کروم بر روی دستگاه‌هایی غیر از لپ‌تاپ مطرح شده است. این کنفرانس می‌تواند اطلاعات روشن‌تری درباره تحولات آینده سیستم عامل کروم در اختیارمان بگذارد و ابهامات فعلی را رفع کند.

اسپیکر هوشمند گوگل هوم
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

«گوگل هوم» سال گذشته به بازار عرضه شد و حدس می‌زنیم شرکت گوگل در حال کار بر روی جانشین این اسپیکر هوشمند باشد. شرکت آمازون اسپیکرهای جدیدی از اسپیکرهای آمازون اکو را معرفی کرده است که نسبت به مدل‌های قبلی کوچکترند؛ در کنار این مدل‌ها شاهد معرفی یک مدل با نام Echo Show بوده‌ایم که به صفحه‌نمایش لمسی مجهز است. با این اوصاف چندان غافلگیر نمی‌شویم اگر گوگل هم یک اسپیکر هوشمند جدید، کوچکتر و لمسی، آماده معرفی به بازار کرده باشد.

دستیار صوتی گوگل
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

با وجود اینکه سیستم عامل اندروید سال‌ها به دستیار صوتی مجهز بوده است، معرفی دستیار صوتی و ادغام آن با بسیاری از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها نشان می‌دهد که گوگل برنامه‌های بیشتری برای این پلتفرم دارد. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل از گوشی‌های پیکسل به گوشی‌های دیگر هم رسیده و باید منتظر تغییرات جدیدی باشیم که گوگل برای این دستیار در نظر گرفته است.

واقعیت مجازی
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

علاقه گوگل به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مساله جدیدی نیست. سال گذشته این شرکت با معرفی گوشی پیکسل تلفن هوشمندی معرفی کرد که از هدست‌های Daydream این شرکت پشتیبانی می‌کرد. چندان تعجب نخواهیم کرد اگر گوگل شرکای دیگری هم معرفی کند که قرار است گوشی‌هایی را با امکان استفاده از این هدست عرضه کنند. گوگل اخیرا شرکت Owlchemy Labs را که در حوزه واقعیت مجازی، بازی‌های ویدیویی طراحی می‌کرد خریده است؛ اقدامی که به نظر می‌رسد در جهت توسعه هم‌زمان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه واقعیت مجازی باشد.

واقعیت افزوده
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

معرفی عینک واقعیت افزوده Google Glass مهم‌ترین اقدام گوگل در حوزه واقعیت افزوده بود. در شرایطی که این پروژه یک‌بار متوقف و مجددا شروع شده، چندان اطلاعات جامعی در موردش نداریم. آیا ممکن است امسال محصول یا سرویس جدیدی در این زمینه معرفی شود؟ گوگل در حال حاضر حساب کاربری مرتبط با شبکه اجتماعی عینک واقعیت افزوده خود را بسته است و شاید همین موضوع نشان دهد احتمالا خبرهای جدیدی درباره Google Glass نخواهیم شنید.

پروژه تانگو
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

گوگل پروژه تانگو را چندین سال پیش آغاز کرد. با این وجود صرفا سال گذشته بود که شرکت لنوو توانست گوشی لنوو فب ۲ پرو را معرفی کند که واقعا از تکنولوژی پروژه تانگو بهره می‌برد. پس از این اتفاق شرکت ایسوس هم گوشی ایسوس زنفون AR را معرفی کرد و نهایتا در خبرهایی شنیده‌ایم که احتمالا لنوو امسال هم یک گوشی جدید معرفی می‌کند که از همین تکنولوژی استفاده خواهد کرد. ممکن است این گوشی در کنفرانس گوگل I/O امسال نمایش داده شود.

ماشین‌های خودران
همه آنچه از گوگل I/O 2017 انتظار داریم

بخش ماشین‌های خودران گوگل در قالب شرکت جدیدی با نام Waymo فعالیت می‌کند. احتمال دارد گوگل آخرین پیشرفت‌ها، دستاوردها و آمار و ارقام مربوط به این شرکت را در کنفرانس امسال با حضار به‌اشتراک بگذارد.

اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار گرفت همه احتمالاتی هستند که در حال حاضر در مورد کنفرانس گوگل I/O ۲۰۱۷ متصور هستیم. بعضی از این احتمالات برای‌مان تا حد زیادی روشن و قطعی است مثل معرفی اندروید جدید. با این وجود بعضی از این احتمالات چندان قطعی نیستند و براساس آنچه در گذشته رخ داده یا اطلاعاتی که از شرکت گوگل به بیرون درز کرده بنا شده‌اند. در روزهای آینده درباره این کنفرانس بیشتر خواهیم شنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج