۵۳۲۰۸۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان

کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد

اپتیمای هیبریدی به عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان شناخته می‌شود و نام‌اش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ توانست ۱۲ هزار و ۷۱۲ کیلومتر را فقط با ۵.۵ باک بنزین رانندگی کند.

وب سایت شبکه: شرکت‌های خودروسازی کم‌کم دارند مدل‌های هیبریدی خود را روانه بازار ایران می‌کنند. پس از حضور چند خودروی مطرح هیبریدی از جمله هیوندای سوناتا هیبریدی در ایران و استقبال خوب از آن، اکنون نوبت به دوقلوی این خودرو یعنی کیا اپتیمای هیبریدی می‌رسد که وارد بازار ایران شود.
کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد

کیا اپتیمای هیبریدی به عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی هیبریدی جهان شناخته می‌شود و نام‌اش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ توانست ۱۲ هزار و ۷۱۲ کیلومتر را فقط با ۵.۵ باک بنزین رانندگی کند؛ یعنی تقریبا مصرف سوخت ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. حتا مصرف انرژی این خودرو از استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا هم کمتر است.
کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد

اپتیما هیبریدی در نسل قبل (اتاق TF) هم با پیشرانه ۲.۴ لیتری و هم با پیشرانه ۲.۰ لیتری عرضه می‌شد اما در نسل جدید این خودرو (اتاق JF) دیگر خبری از انجین ۲.۴ لیتری نیست. بنابراین اپتیما هیبریدی با همان پیشرانه سوناتا هیبریدی وارد کشورمان می‌شود و قطعا همان باتری ۵۶ کیلووات ساعتی آنرا هم خواهد داشت.
کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد

مکانات اپتیما هیبریدی تقریبا همان امکانات نسخه بنزینی است؛ ایربگ زانویی راننده (به همراه ۶ ایربگ دیگر)، کنترل پایداری و کشش، ترمز کمکی، سنسور باد تایر، شیشه‌های دودی، آینه‌های تاشو برقی با گرمکن، اتولایت و دی‌لایت با چراغ‌های چرخشی، دوربین عقب، تنظیم برقی صندلی‌ها (۱۲ حالته برقی راننده با حافظه سفارشی)، خروجی برق ۱۲ ولت، نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، نویگیشن، درب برقی هوشمند، بلوتوث، آینه الکتروکرومیک، فرمان برقی و ترمز پارک از ویژگی‌های استاندارد اپتیما هیبریدی در اکثر بازارهای جهانی است.
کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد

در مورد قیمت اپتیما هیبریدی هنوز خبر موثقی در دست نیست اما احتمالا به زودی با قیمتی در حدود ۱۷۳ میلیون تومان فروش آن آغاز می‌شود.

کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد

کیا اپتیمای هیبریدی وارد بازار ایران شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      قیمتشو خیلی کم نوشتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج