جاباما
۵۳۲۱۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترمیم امیدوارکننده مغزهای آسیب دیده؛

تولید مغز روی تراشه

دانشمندان ماده ای ساخته اند که می توان بر روی آن سلولهای مغزی را رشد داد. این اتفاق تاریخی امکان تولید بخشهای مصنوعی نورونی با قابلیت به کارگیری در مغز را فراهم می کند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان ماده ای ساخته اند که می توان بر روی آن سلولهای مغزی را رشد داد. این اتفاق تاریخی امکان تولید بخشهای مصنوعی نورونی با قابلیت به کارگیری در مغز را فراهم می کند.
تولید مغز روی تراشه

به نقل از زد دی نت، این نوآوری در دانشگاه ملی استرالیا دنبال می شود جایی که دانشمندان به دنبال آن هستند تا تحولی بزرگ در فرآیند درمان اختلالات مغزی ایجاد کنند. به باور این دانشمندان، اکنون می توان به چشم اندازی فکر کرد که در آن امکان ساخت مدارات خاص با بهره گیری از سلولهای مغزی وجود دارد.

این دانشمندان توانسته اند سلولهای مغزی را بر روی نوعی تراشه ویفر نیمه هادی رشد دهند. این فرآیند مبتنی بر الگوی نانوسیمها بوده است. در واقع این ریزساختارها همچون اسکلت داربستی برای رشد سلولهای مغزی عمل می کنند.

این دستاورد می تواند به عنوان پلت فورمی برای مطالعه چگونگی اتصال سلولهای مغزی به یکدیگر در نظر گرفته شود.

دکتر گاتام از دانشکده مهندسی دانشگاه ملی استرالیا که هدایت این پروژه را بر عهده داشته می گوید: آنچه که انجام داده ایم دریچه ای تازه به سوی ساخت پروتزهای نورونی باز می کند که می توان از آنها برای ترمیم مغزهای آسیب دیده از حواث، سکته و اختلالات مرتبط با زوال مرکز فرمانده بدن استفاده کرد.

دانشگاه ملی استرالیا اعلام کرده که این پروژه نخستین مورد در نوع خود در دنیا به حساب می آید که نشان می دهد مدارات نورونی رشد داده شده بر روی داربستهای ساخته شده از سیمهای نانویی چگونه عمل می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج