۵۳۲۲۰۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کدخدایی: تاکنون تخلف عمده‌ای نداشتیم

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که در انتخابات امسال تخلف عمده‌ای نداشتیم.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که در انتخابات امسال تخلف عمده‌ای نداشتیم.

عباسعلی کدخدایی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شد، روند آن چگونه خواهد بود؟ گفت: هفته بعد از انتخابات، باید مرحله دوم انتخابات برگزار شود که بین دو یا چند نفری که آرای بیشتری را کسب کردند هست. اگر در روز ۲۹ اردیبهشت انتخابات به مرحله دوم کشیده شود، هفته دوم هم تشریفات خاصی ندارد و همان اعلام اسامی کسانی که واجد شرایط اند و حداقل آرا را برای مرحله دوم داشتند، است. تبلیغات آن چند نفر و انجام آن نیز در هفته بعد از انتخابات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات انتخاباتی مهم است و قانون گذار در بخش های مختلف نوع تخلف و مجازات آن را پیش‌بینی کرده است، گفت: شاید ما بخشی از تخلفات را مطرح کنیم. بخشی از تخلفات در قالب جرائمی است که اصطلاحا جرم انگاری شده که باید قوه قضائیه و محاکم دادگستری با آن برخورد کنند مانند خرید و فروش آرا و یا در تبلیغات توهین و یا افترایی صورت گیرد.

کدخدایی افزود: بخش دیگری از تخلفات ممکن است بر سرنوشت انتخابات تاثیر بگذارد مانند تخلف گسترده در یکی از شعب اخذ رای. در اینجا قانون گذار اختیار را به شورای نگهبان داده که این شورا به آن ورود کند از طریق ابطال آرا.

وی با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی یک امر گسترده است و قانون ما بسیار اندک به آن پرداخته است، گفت: در این زمینه تخلفاتی صورت می گیرد و گزارشاتی به دست ما می رسد، ما ناچاریم آن را هم برای قوه قضائیه و هم برای دوستان‌مان در وزارت کشور ارسال کنیم.

کدخدایی بیان کرد: در انتخابات امسال تخلف عمده‌ای نداشتیم، البته تعداد گزارشات زیاد است. از آنجا که در همه انتخابات ریاست جمهوری یکی از نامزدها همان رئیس‌جمهور وقت است، لذا گزارش‌ها بیشتر در این زمینه است که دوستانی که در دولت یا قوه مجریه هستند خدایی نکرده از امکانات‌شان برای تبلیغات استفاده می‌کنند و اگر این موضوع صحت داشته باشد ما آن را برای قوه قضائیه و وزارت کشور ارسال می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان نحوه تبلیغات در فضای مجازی را رصد می کند و آیا تخلفی در این زمینه داشتید، ادامه داد: اصلاحیه ای در چند سال گذشته در رابطه با فضای مجازی داشتیم که در جهت نشر افکار بسیار موثر است. طبق قانون ما در این جهت رصد داریم. در حوزه ها با تخلفاتی که برخورد کردیم آن را با دوستان وزارت کشور مطرح کنیم. در این زمینه دادستان کل کشور با ما همکاری خوبی دارد و سریع عمل می‌کند که اگر تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج