۵۳۲۲۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آماده‌باش ایران برای مقابله با حمله سایبری

۲ روز پس از نفوذ باج‌افزار سایبری به یارانه‌ها در بیش از ۱۰۰کشور جهان، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از ابلاغ دستورالعمل پیشگیری در این زمینه به نهادها و سازمان‌های کشور خبر داد.

وب سایت سایبربان: ۲ روز پس از نفوذ باج‌افزار سایبری به یارانه‌ها در بیش از ۱۰۰کشور جهان، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از ابلاغ دستورالعمل پیشگیری در این زمینه به نهادها و سازمان‌های کشور خبر داد.
آماده‌باش ایران برای مقابله با حمله سایبری

سید هادی سجادي بابیان اينكه نفوذ اين باج‌افزار به‌سرعت در حال گسترش بوده و نه‌تنها در ايران بلكه براي بسياري از كشورها نيز مشکل‌آفرین شده، گفت: هم‌اكنون مراكز آگاهی‌رسانی و پشتيباني حملات سايبري و مراكز ماهر در كل استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.در اين زمينه به مديران سازمان‌ها اطلاعيه داده‌ايم و از آن‌ها خواسته‌ايم كه نسبت به به‌روزرساني سيستم‌هاي خود اقدام كنند.

مهم‌ترين مسئله اين است كه مديران نسبت به به‌روزرساني نسخه ويندوز سيستم‌هاي كامپيوتري اقدام كنند و بدانند اين مشكل تنها مربوط به يك نوع خاص از ويندوز نبوده و اين حمله سايبري نسخه‌هاي مختلف ويندوز را هدف قرار داده است. همچنين از تمامي مديران سازماني خواسته‌شده كه پورت‌هاي غيرضروري را بسته و از دسترس خارج كنند و اجازه اشتراك‌گذاري فايل‌ها و اطلاعات روي دستگاه‌ها را ندهند.

وي با تأييد اينكه تاكنون بيش از ۲۰۰ سيستم رايانه‌اي در ايران به اين باج‌افزار آلوده‌شده، افزود:«ما به‌شدت در حال كنترل و بررسي شرايط هستيم و علاوه بر سيستم‌هاي پزشكي و سلامت، بخش اطلاعات بسياري از سيستم‌هاي ديگر نيز هدف اين باج‌افزار قرارگرفته است.كاربران و مديران شبكه‌ها بايد از فايل‌هاي مهم و حساس بك آپ (فايل پشتيبان) بگيرند و فايل‌هاي مشكوك و ناآشنا را باز نكنند.»

امروز هم حمله مي‌شود

يك كارشناس امنيتي در انگليس پيش‌بيني كرد كه يك حمله بزرگ سايبري امروز دوشنبه رخ خواهد داد. روزنامه ساندي تلگراف اين هشدار را منتشر و اعلام كرده است اين حمله احتمالاً از حمله‌هاي قبلي بزرگ‌تر خواهد بود. همچنين يك پژوهشگر امنيت سايبري در انگليس در توييتي گزارش كرد كه تا‌كنون ۳۶ هزار نوع مختلف از اين باج‌افزار را در اينترنت شناسايي كرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج