۵۳۲۳۱۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

با بهره برداری از هایپرلوپ کشورهای حاشیه خلیج فارس؛

انقلاب لجستیکی در خاورمیانه در راه است

تصور کنید که کانتیر های بار شما فاصله بین بندر عباس تا تهران را در کمتراز ۱ ساعت طی کنند.با حداقل هزینه و با حداکثر ایمنی .این رویا شاید در سال های آینده محقق شود . اما نه در بندر عباس ایران که در بنادر کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس.

وب سایت کلیک: هایپرلوپ نامی است که به تازگی بر سر زبان افتاده است و می رود تا لجستیک منطقه خاورمیانه را دچار تغییرات اساسی کند.تصور کنید که کانتیر های بار شما فاصله بین بندر عباس تا تهران را در کمتراز ۱ ساعت طی کنند.با حداقل هزینه و با حداکثر ایمنی .این رویا شاید در سال های آینده محقق شود . اما نه در بندر عباس ایران که در بنادر کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس.
انقلاب لجستیکی در خاورمیانه در راه است

هایپرلوپ نامی است که به تازگی بر سر زبان افتاده است و می رود تا لجستیک منطقه خاورمیانه را دچار تغییرات اساسی کند. تصور کنید که کانتیر های بار شما فاصله بین بندر عباس تا تهران را در کمتراز ۱ ساعت طی کنند.با حداقل هزینه و با حداکثر ایمنی .این رویا شاید در سال های آینده محقق شود . اما نه در بندر عباس ایران که در بنادر کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس.

حمل و نقل قلب اقتصاد منطقه

حمل و نقل یکی از مهمترین بخش های لجستیک است و با استفاده از سیستم های مختلف سعی شده است تا این بخش از زنجیره لجستیک هر روز سریع تر ، امن تر و ارزان تر باشد تا در نهایت تامین یک کالا مقرون به صرفه شود . فناوری های جدید در حوزه حمل و نقل معمولا توسط شرکت های بزرگ ایجاد میشوند اما اینبار اتفاق تازه ای در حال وقوع است.
انقلاب لجستیکی در خاورمیانه در راه است

هایپرلوپ نام فناوری است که با استفاده از برقرار کردن خلا در لوله های به هم متصل امکان حرکت سریع بار و مسافر در داخل این لوله ها با سرعت بسیار زیاد و بدون اصطکاک فراهم شده است .این فناوری در سال ۲۰۱۴ توسط الون ماسک مطرح شد .این لوله ها با ترکیب فناوری خلا و مغناطیس سرعت کپسول های درونی خود را به ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسانند.سرعتی که قبل از این حتی در هواپیماها نیز قابل تصور نبوده است و اکنون این سرعت روی زمین محقق شده است.

در حال حاضر این فناوری در کشور های جنوبی خلیج فارس شامل امارات ، عربستان و قطر در حال توسعه است. استارتاپ هایپرلوپ وان تا سال ۲۰۲۰ میلادی خطوط مختلف آن را راه اندازی خواهد کرد. با استفاده از این فناوری فاصله ۱۰ ساعته زمینی بین ریاض تا دبی به کمتر از ۴۸ دقیقه کاهش می یابد و فاصله ۷ ساعته دبی تا دوحه پایتخت قطر به ۲۳ دقیقه میرسد.به نظر میرسد این فناوری در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجب افزایش آمار بازدیدکنندگان و تماشاچیان مسابقات فوتبال در کشور قطرخواهد شد.

رقابت بی سابقه برای تصاحب سهم بازار

برنامه های توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و لجستیک در کشور های اطراف ایران نشان میدهد همه این کشور ها به سرعت در حال توسعه این بخش هستند . به‌عنوان مثال قطر پروژه عظیم بندری به ظرفیت نهایی ۶ میلیون TEU و به ارزش ۱/ ۷ میلیارد دلار در نزدیکی منطقه صنعتی و بندری مسائید (Messaid) را در دست ساخت دارد. هدف اغلب انها ایجاد اتحاد های قوی برای ربودن سهم بیشتر از بازار حمل و نقل منطقه است .
انقلاب لجستیکی در خاورمیانه در راه است
مسوولان دی پی ورلد که راهبری یکپارچه بندر جبل‌علی را برعهده دارند، طرح توسعه میان‌مدت خود برای دستیابی به ظرفیت سالانه ۱۹ میلیون تی ای یو تا سال ۲۰۱۴ (بندر شهید رجایی تا سال ۲۰۵۰ به این ظرفیت خواهد رسید) را با جدیت دنبال کردند که این برنامه درنهایت به ایجاد ۲۲۶۰ متر اسکله جدید با عمق آبخور ۱۷ متر برای پذیرش بزرگ‌ترین کشتی‌های کانتینری حال و آینده جهان منجر شد.

بنادر گواتر در پاکستان ،بندر سهار در عمان ، بنادر امارات و قطر همگی به صورت همزمان در حال توسعه هستند و این میتواند موجب کاهش شدید سهم ایران در بازار شود. براساس تمامی برآوردها و تحقیقات، سهم اقتصاد دریا در اقتصاد ایران حول محور ۲ درصد می‌چرخد. جالب است که بدانیم سهم دریاها و اقیانوس‌ها در ایجاد اشتغال در اقتصاد ایران بر اساس تحقیقات سال‌های اخیر حتی به یک درصد هم نمی‌رسد؛ یعنی از میزان بیش از ۲۰ میلیون شاغل در ایران حدود ۱۷۸ هزار نفر آنها در بخش دریایی و صنایع وابسته در ایران مشغول به فعالیت هستند.

رونمایی زود هنگام از هایپرلوپ بار

ترکیب این طرح ها با طرح جاه طلبانه هایپرلوپ میتواند کل گردش مالی در این حوزه را به این کشور ها منتقل کند در حالی که بنادر ایران نه ظرفیت کافی برای این امر دارند و نه زیرساخت های پسابندری در ایران تکمیل شده است . «جاش جیگل» (Josh Giegel) و «شروین پیشه ور» (Shervin Pishevar)، دو بنیان‌گذار استارتاپ هایپرلوپ وان در سخنرانی خود طی کنفرانس بین‌المللی WEB SUMMIT عنوان کرده‌اند که پروژه Hyperloop One، به تغییر شکل بنادر و ایجاد شهرهایی کاملا جدید خواهد انجامید.
انقلاب لجستیکی در خاورمیانه در راه است
شروین پیشه ور در مصاحبه‌ای با وبسایت کنفرانس Web Summit عنوان کرده است که این پروژه می‌تواند جاده‌ها را از کامیون‌های بزرگ و غول آسا خالی کند و شما می‌توانید میلیون‌ها دلار در حمل و نقل آبی صرفه جویی کنید.

ترکیب فناوری هایپرلوپ با فناوری اینترنت اشیا و هوش مصنوعی منجر به ایجاد شبکه ای هوشند از حمل بار و مسافر خواهد شد که در طرح های اولیه این استارتاپ توسعه آن به همه جهان دیده شده است .البته در حال حاضر این پروژه در بخش بار در امارات متحده عربی فعال شده است و هایپرلوپ در بخش مسافری به دلیل الزامات ایمنی راه درازی را تا دریافت استاندارد های بین المللی در پیش دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا بیشتر ازین مارو ناامید نکنین متشکر

    • سیروس

      عرب های که ما بی فرهنگ مینامیم در چه فکرهای برای آینده کشور و منطقه هستند و مسئولین ما در چه فکری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج