۵۳۲۳۷۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راه اندازی ۲ بیمارستان هوایی در کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تاسیس بیمارستان هوایی ازنیازهای بخش بهداشت و درمان برای جابه جایی بیماران به صورت انبوه است که براساس هماهنگی های انجام شده با یکی از شرکتهای هواپیمایی قرار است ۲ فروند هواپیما به بیمارستان هوایی تبدیل شوند.

خبرگزاری ایسنا:‌ رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تاسیس بیمارستان هوایی ازنیازهای بخش بهداشت و درمان برای جابه جایی بیماران به صورت انبوه است که براساس هماهنگی های انجام شده با یکی از شرکتهای هواپیمایی قرار است ۲ فروند هواپیما به بیمارستان هوایی تبدیل شوند.

پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: برهمین اساس در هریک از این هواپیماها امکان ایجاد ۴۰ تخت بستری، یک تخت ای سی یو و یک اتاق عمل سرپایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تنها یک فروند بالگرد اورژانس با تمام امکانات و تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعال است ادامه داد: دردولت تدبیر و امید سفارش خرید 11 بالگرد داده شده که 3 تا 4 ماه آینده تحویل می شود.

کولیوند اضافه کرد: این بالگردها دو موتوره و فقط ویژه اورژانس هستند.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزیها در هر 150کیلومتر مرز هوایی باید یک پایگاه امداد هوایی وجود داشته باشد که با ورود این بالگردها پوشش هوایی تا پایان دولت یازدهم کامل می شود.

کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید شمار مراکز اورژانس هوایی در کشور از یک مرکز به ۳۲ مرکز رسیده است.

وی افزود: همچنین براساس برنامه ریزی ها تا 2 ماه آینده 6 پایگاه دیگر به شمار اورژانس هوایی کشور اضافه می شود و تا پایان دولت یازدهم این شمار به 44 مرکز افزایش خواهد یافت.

کولیوند بیان کرد: پایگاههای امداد هوایی در کشور تاکنون بیش از۱۶ هزار مصدوم را به صورت رایگان جابه جا کرده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه آنها را تامین اعتبار می کند.

استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر همه 10 شهرستان این استان دارای بیمارستان هستند و این امر باعث روان سازی کار اورژانس در استان شده است.

مصطفی سالاری افزود: براساس برنامه ریزیها قرار است در کنار بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهدای خلیج فارس بوشهر با همکاری و تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان انرژی اتمی سه بیمارستان با ظرفیت ۷۰۰ تخت احداث شود.

وی با اشاره به کوتاه شدن مسافت ها برای انتقال بیماران اظهار کرد: در زمان حاضر در بخش اورژانس جاده ای کارهای خوبی در استان بوشهر انجام شده و آمبولانس های معمولی و فرسوده جای خود را به آمبولانس های مجهز ای سی یو و ان ای سی یو دار داده اند.

سالاری با تاکید بر ضرورت تجهیز اورژانس هوایی در استان بوشهر گفت: در زمان بحران دریایی با کشتی امکان امداد رسانی وجود ندارد و در این شرایط امداد رسانی هوایی ضروری است.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به امکانات و صنایع موجود در استان و محدودیت امکانات بویژه در منطقه عسلویه تجهیز امداد هوایی استان برای ارائه خدمات در زمان بحران ضروری است.
وی بیان کرد: امکانات بهداشتی و اورژانسی موجود در عسلویه جوابگوی حوادث صنعتی منطقه نیست و نیاز به توسعه و ارتقای کمی و کیفی دارد.

سالاری با قدردانی از توسعه و تجهیز اورژانس جاده ای استان بوشهر اظهار کرد: برنامه ادغام برخی از اورژانس ها با مراکز و خانه های بهداشت با هدف هم افزایی نیز طرح خوب و موثری برای خدمات رسانی است.

وی بر ضرورت تقویت اورژانس هوایی استان بوشهر برای خدمات رسانی بهتر در زمان بحران تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با همه بد اخلاقی های برخی افراد نسبت به حوزه سلامت ولی کارهای اساسی برای ارتقا، تقویت و تجهیز بخش بهداشت و درمان در دولت یازدهم انجام شده است.

دکتر علیرضا رئیسی افزود: بسیاری از پروژه های بهداشت و درمان امسال به بار می نشیند به همین دلیل امسال سال طلایی این بخش به شمار می رود.

وی در باره نقش صنایع در مقابل سلامت مردم تصریح کرد: انتظار ما از صنایع موجود در استان ارتقای سلامت نیست بلکه انتظار ما این است که سلامت مردم استان با ورود صنایع تهدید نشود.

رئیسی اظهار کرد: فرایند و ساختار مدیریتی، تکنیکال و فنی هر صنعت باید جوابگوی مسئولیت های اجتماعی مسئولان محلی باشد.

وی بیان کرد: در کنار قطب ویژه باید امکانات و تجهیزات ویژه ای نیز به استان بوشهر اختصاص یابد تا مدیریت بحران در زمانهای ضروری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برضرورت تامین امکانات لازم مدیریت بحران با توجه به وجود نیروگاه اتمی و آلایندگی های پارس جنوبی و راههای ارتباطی موجود تاکید کرد و گفت: تقویت اورژانس هوایی در این استان با توجه به محدودیت ها ضروری است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: اورژانس بوشهر از پنج پایگاه امروز به 50 پایگاه ارتقا یافته است و سال گذشته با اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار آمبولانس های موجود در استان به ای سی یو و ان ای سی یو دار تجهیز شدند.

عبدالرحیم دادجو افزود: برهمین اساس پارسال ۱۰ دستگاه آمبولانس استان مجهز به امکانات ای سی یو شد و در زمان حاضر نیز مجوز تبدیل ۲ دستگاه از آمبولانس های استان به تجهیزات واکنش سریع صادر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج