۵۳۲۴۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مستند «اینگمار برگمن» ساخته می شود

یک کمپانی آلمانی از ساخت مستند زندگی «اینگمار برگمن» کارگردان نامدار سینمای جهان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک کمپانی آلمانی از ساخت مستند زندگی «اینگمار برگمن» کارگردان نامدار سینمای جهان خبر داد.

به نقل از اسکرین، این مستند با عنوان «اینگمار برگمن: میراث یک نابغه تعیین ‌کننده» توسط کمپانی آلمانی «C-Films» و به کارگردانی «مارگارت فن تروتا» ساخته می‌شود و قرار است در بازار جشنواره کن ۲۰۱۷ به خریداران بین‌المللی معرفی شود.

این فیلم برای اکران در سال ۲۰۱۸ همزمان با جشن یکصد سالگی «اینگمار برگمن» برنامه‌ریزی شده است و فیلمبرداری آن نیز از تابستان امسال آغاز خواهد شد و به میراث این کارگردان بزرگ سینمای جهان از طریق مصاحبه با دوستان و همکاران نزدیک وی و همچنین فیلمسازان جوان‌تر می‌پردازد.

«برگمن» از چهره‌های برجسته‌ی تاریخ سینمای جهان بود که در طول شش دهه فعالیت هنری، ‌۹ بار نامزد جایزه‌ی اسکار شده بود و در توصیف شرایط زندگی انسانی از مایه‌های کمدی، امید، یاس و ناامیدی بهره می‌گرفت.

وی در طول سال‌ها فعالیت سینمایی در مجموع ‌۶۲ فیلم ساخت که فیلم‌نامه بسیاری از آنان را نیز خودش نوشته بود و علاوه‌بر آن، کارگردانی ‌۱۷۰ نمایش تئاتر از او یک چهره درخشان در عرصه این هنر نمایشی ساخته بود.

کارگردانان بسیاری آثار برگمن را الهام‌بخش حیات سینمایی خود دانسته‌اند که از آن جمله می‌توان به «روبرت آلتمن»، «وودی آلن»، «آتوم اگویان»،‌ «استنلی کوبریک»، «دیوید لینچ»، «پل شرادر»، «آندری تارکوفسکی» و «فرانسوا اوزون» نام برد.

«برگمن» سه‌بار برای فیلم‌های «توت‌فرنگی‌های وحشی» (‌۱۹۶۰)، «همچون یک آینه» (۱۹۶۳) و «فریادها و نجواها» (‌۱۹۷۴) نامزد اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی شد و با «فریادها و نجواها» تا آستانه کسب اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نیز پیش رفت.

درخشش او در جوایز اسکار در سال ‌۱۹۷۷ با فیلم «چهره به چهره» ادامه یافت که نامزد بهترین کارگردانی اسکار شد و سپس با فیلم «فانی و الکساندر» نامزد بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اصلی اسکار شد، او در سال ‌۱۹۷۹ با فیلم «سونات پاییزی» تا آستانه کسب اسکار نیز رفت.

این کارگردان سوئدی موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران، بهترین کارگردانی و همچنین جایزه «نخل نخل‌ها» در سال ‌۱۹۹۷ و مراسم ویژه بزرگداشت خود در کن بوده است، ضمن این که سال ‌۱۹۵۸ برای فیلم «توت‌فرنگی‌های وحشی» خرس طلای برلین و در سال ‌۱۹۷۱ شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز را برای یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرده است

از مهمترین فیلم‌های «برگمن» می‌توان به «پرسونا»، «فریادها و نجواها»، «مهر هفتم»، «توت‌فرنگی‌های وحشی»، «لبخندهای یک شب تابستانی»، «همچون یک آینه»، «چراغ زمستانی»، «سکوت»، «آستانه زندگی»، از «مردی با یک چتر»، «سرزمین آرزو»، «آینده با من است»، «زندان»، «رازهای زنان»، «تابستانی با مونیکا»، «درسی در عشق»، «چشم شیطان» و «صحنه یک ازدواج» نام برد.

«برگمن» در دسامبر ‌۲۰۰۳ از دنیای سینما کناره گرفت و روز سی‌ام جولای ۲۰۰۷ در سن ‌۸۹ سالگی در «فارو» درگذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج