۵۳۲۴۵۷
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

جهانگیری: دولت آینده ضدفساد خواهد بود

«اسحاق جهانگیری» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین اولویت دولت دوازدهم را افزایش سرعت رشد اقتصادی قابل لمس در زندگی مردم و همچنین مبارزه جدی با فساد بدون هیچ خطوط قرمز عنوان کرد.

خبرگزاری ایرنا: «اسحاق جهانگیری» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین اولویت دولت دوازدهم را افزایش سرعت رشد اقتصادی قابل لمس در زندگی مردم و همچنین مبارزه جدی با فساد بدون هیچ خطوط قرمز عنوان کرد.

جهانگیری دوشنبه شب در برنامه زنده گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع آشنایی با دیدگاه های اقتصادی، نخست در پاسخ به چگونگی برنامه های اشتغالزایی خود با بیان اینکه، تاکنون صحبت های زیادی از سوی برخی نامزدها بدون اشاره به برنامه ای خاص انجام شده است گفت:ما یک انباشت بیکاری داریم که از سالهای گذشته بین سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ اتفاق افتاده است و خالص ایجاد اشتغال ما تقریبا در این سالها تقریبا صفر بوده است.

وی افزود: این میزان انباشت بیکاری بین 2.5 تا 3 میلیون نفر است که البته یک رقمی نیز هرسال به این آمار اضافه می شود که بطور متوسط سالی یک تا یک میلیون و 200 هزار نفر است.

جهانگیری در خصوص اینکه اقتصاد ایران از چه توانی برای ایجاد اشتغال برخوردار است، یادآوری کرد: بهترین دوران ایجاد شغل تقریبا مربوط به دولت اصلاحات است که سالانه حدود ۶۳۵ هزار شغل ایجاد شده است.

وی در عین حال افزود: البته در سالهای اخیر در دولت تدبیر و امید سالانه 680 تا 700 هزار شغل ایجاد شده است که جز بهترین سالهای ایجاد شغل به شمار می آید.

** برنامه کاملی برای ایجاد اشتغال در دولت دوازدهم تعریف شده است

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه، مطابق با برنامه ششم بایستی سالانه ۹۵۰ هزارشغل در اقتصاد ایجاد شود، گفت: اشتغالزایی نتیجه یک سری اقدامات از جمله ایجاد رونق در تولید و سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

جهانگیری سپس تصریح کرد: ما برای دولت دوازدهم یک برنامه کاملی برای ایجاد شغل تهیه کرده ایم.

وی رعایت یکسری الزامات از جمله امنیت در سرمایه گذاری را برای ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل ضروری دانست و یادآورشد: البته رهبر معظم انقلاب نیز در ابتدای سال که شعار 'اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال' را برای سالجاری در نظرگرفتند این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی ادامه داد: برای ایجاد شغل بایستی مجموعه ای از الزامات شغل از جمله سیاست های داخلی شامل سیاست های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین سیاست های خارجی برای تشویق ورود سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در نظر گرفته شود.

جهانگیری گفت: اگر موفق شویم سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم این خود به خود حجم قابل توجهی شغل با خود به ارمغان خواهد آورد .

**ایجاد شغل نیازمند دیپلماسی قوی و تعامل جدی با دنیاست

جهانگیری در عین حال با تاکید براینکه، افزایش تولید در کشور نیازمند یک دیپلماسی فعال و قوی هستیم، افزود: برای راه اندازی تولید، ایجاد بازار داخلی و صادراتی، سرمایه گذاری خارجی در کشور و همچنین مبارزه با قاچاق کالا ضروری است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه، برای ایجاد ۹۵۰ هزار شغل بصورت سالانه نیاز به ۷۰۰ هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری است ادامه داد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ۶۵ میلیارد دلار این میزان سرمایه گذاری مربوط به منابع خارجی است که تامین آن به طور حتم نیازمند یک تعامل جدی با دنیاست.

وی گفت:رئیس جمهوری می تواند 65 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند که اهل تعامل با دنیا باشد چراکه با یکسری شعارهای بهم زننده روابط کشور با دنیای خارج نمی توان اشتغال ایجاد کرد همانطور که در یک دوره ای که کشور با وفور درآمد مواجه بود، میزان ایجاد اشتغال نیز صفر بود.

**ایجاد سه هزار شرکت دانش بنیان در دولت تدبیر و امید

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه، یکی از اولویت های ما در بحث ایجاد اشتغال توجه به اقتصاد دانش بنیان بعنوان ساده ترین و کم هزینه ترین روش ایجاد شغل است، گفت:این شرکت ها دارای ۱۱۰ هزار شاغل می باشند و پیش بینی کرده ایم که تعداد این شرکت ها در دولت آتی به۱۰ هزار شرکت افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه، اشتغال در روستاها و مناطق مرزی به عنوان یک اولویت در صدر کارهای دولت یازدهم بوده است افزود: در دو سال گذشته 340 هزار شغل در روستاها و مناطق مرزی ایجاد شده است.

جهانگیری با بیان اینکه، در اواخر سال گذشته یک لایحه از سوی دولت مبنی بر اعطای ۱.۵ میلیارد دلار وام از صندوق ذخیره ارزی برای ایجاد اشتغال برای روستائیان، افزود: این لایحه به دلیل گرفتاری مجلس هنوز به تصویب نرسیده که البته رئیس مجلس قول داده است که در روزهای آتی این تصویب شود.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: یک بودجه قابل توجه دیگری نیز برای اعطا وام اشتغالزایی به روستائیان پیش بینی شده است.

جهانگیری همچنین درادامه گفت: بهبود وضعیت تامین مالی و تسهیل امور صنایع کوچک و متوسط از جمله اولویت های اقتصادی دولت برای اشتغالزایی است که درکنار بهبود فضای کسب و کار از جمله بسته های حمایتی دولت در بحث اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ است که از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است.

** برنامه ای برای خانه دار کردن خانه اولی ها

جهانگیری در خصوص برنامه دولت خود برای خروج بخش مسکن از رکود به عنوان یکی از بخش های اشتغالزا و پیشران در توسعه اقتصادی گفت: با فعال شدن بخش مسکن دهها بخش صنعتی فعال خواهد شد، ضمن اینکه مهمترین مشکل ما در بخش مسکن، تولید مسکن نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آخرین برآوردها ۲.۵ میلیون واحد خالی در کشور وجود دارد، افزود: تنها در تهران ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد و در یک محاسبه ای حدود ۲۵۰ میلیارد دلار ارزش سرمایه گذاری واحدهای مسکونی خالی و منابع کشور معطل مانده است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه، مسکن متناسب با قدرت خرید مردم طراحی نشده است گفت: متاسفانه در طول 10 سال گذشته قیمت مسکن به صورت وحشتناکی دریک دوره ای افزایش و رشد 10 برابری داشته است.

وی در ادامه، با تاکید براینکه چندین موضوع برای تامین مسکن مردم در دولت دوازدهم درنظر گرفته شده است، نخستین اولویت را تامین مسکن خانه اولی ها عنوان کرد.

جهانگیری ادامه داد: مطابق با این طرح خانه اولی ها می توانند با سپرده گذاری مبلغی دریک صندوق پس از یک مدت پیش بینی شده تا 160 میلیون تومان در تهران تسهیلات با نرخ کمتر از 10 درصد و با دوره تقریبا 25 ساله دریافت کنند که در سایر کلان شهرها این مبلغ 20 میلیون تومان کمتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه، این طرح یک فرصت مناسب برای خانه دار شدن خانه اولی هاست گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار زوج جوان برای دریافت سرمایه گذاری در این صندوق برای تامین مسکن خود اقدام کرده اند.

این نامزد دوازدهمین همچنین ایجاد مسکن در بافت های فرسوده را از دیگر طرح های دولت آتی برای خانه دار کردن مردم ذکر کرد و گفت: در بافت های فرسوده زیربناها به اندازه کافی وجود دارد و پیش پینی شده است که سالانه با همکاری شرکت های توسعه ای بخش خصوصی صدها هزار مسکن ایجاد شود.

جهانگیری گفت: البته شورای پول و اعتبار نیز امتیازاتی را برای استفاده شرکت های خصوصی فعال در بخش مسکن درنظر گرفته است که با مشارکت صاحبخانه ها در بافت های فرسوده و همینطور در حاشیه شهر مسکن ایجاد کنند.

وی گفت: همچنین پیش پینی شده است سالانه 200 هزار مسکن روستایی ایجاد شود که این البته با هدف استحکام بخشی منازل روستایی نیز به شمار می آید.

**طرح خانه دار کردن خانوارهای دارای یک معلول در دستور کار دولت

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه نوع دیگری مسکن تحت عنوان مسکن اجتماعی برای مردم پیش پینی شده است گفت: این بخش با کمک نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، وزارت تعاون و همچنین خیرین علاقمند برای کسانی که قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نیستند طراحی شده است.

وی افزود: البته خانوارهایی که دارای دو معلول باشند در حال حاضر واحد مسکونی به آنها تعلق می گیرد که امیدواریم امسال حتی طرح تامین مسکن خانوارهای دارای یک معلول را که از توان لازم برای خانه دار شدن برخوردار نیستند را اجرا کنیم، این طرح در شکل مسکن اجتماعی برنامه ریزی شده است.

**بازار سرمایه در دولت دوازدهم بصورت جدی حمایت خواهد شد

وی در خصوص حجم نقدینگی در کشور با بیان اینکه، این حجم در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان است گفت: نسبت این عدد با تولید ناخالص داخلی خیلی از کشورها کمتر است.چراکه حجم نقدینگی خیلی از کشورها از تولید ناخالص داخلی آنها بیشتر است.
وی در عین حال وجود نقدینگی را کمک کننده توسعه اقتصادی از جمله رونق تولید و سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: البته اگر خوب بدان پرداخته نشود یک تهدید جدی است.

جهانگیری یکی ازمراکز مناسب جذب نقدینگی را بازار سرمایه دانست و گفت: بایستی دولت به این بخش توجه کند و دولت دوازدهم برای جلوگیری از هرگونه آسیب به سرمایه گذاران، بازار سرمایه را بصورت جدی مورد حمایت قرار خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه واسه مردم شماهاتمام شدید خجالتم نمیکشن بیکاری تورم فقر حقوقهای نجومی کلیه فروشی گورخوابی ازدست اوردهای مهم شماست

    • بدون نام

      نوکرتم دهه شصتی ها دیگه پیر شدن و هیچ کاری هم واسه شون نکردین . برنامه ریزی های شما واسه زن دایی م خوبه

    • حمید

      این خجالت نمیکشه واقعا؟ مردم رو چی فرض کردی تو؟

    • بدون نام

      یه کم دیر یاد مبارزه با فساد افتادی تازه اگه وعده صد روزه مباشه

    • علی محمد

      بله دولت آقای رئیسی ضد فساد است .

    • بدون نام

      منظورایشان هم دولت ضدفساد همان دولت آقای رئیسی است چون آنها هم مطمئن هستند آقای رئیسی رای می آورند .

    • بنده خدا

      تواین چند سال دنبال چی بودید ی دف از خواب بیدار

      شدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج