۵۳۲۵۳۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ژنرال آمریکایی: باید با «سپاه ایران» همکاری کنیم

ژنرال بازنشسته آمریکایی در یادداشتی با تأکید بر نقش مهم سپاه در جنگ با داعش خواستار همکاری با این سازمان شده است.

خبرگزاری فارس: یک ژنرال بازنشسته آمریکایی در یادداشتی روز دوشنبه طرح قانونگذاران آمریکایی برای اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» را اقدامی «بی‌پروا» خوانده و درباره تبعات آن هشدار داده است.

ژنرال «رابرت گارد» که ۳۲ سال سابقه عضویت در ارتش آمریکا دارد در یادداشتی در پایگاه «هیل» نوشته است که چنین اقدامی برای نیروهای آمریکایی در منطقه مضر است، ضمن اینکه نبرد با داعش را هم تضعیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی است که دولت را به معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی ملزم می‌کند نوشته است: «رضایت سیاسی ناشی از اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی، ارزش افزایش خطرات علیه مردان و زنانی که یونیفرم نظامی ما را به تن دارند را ندارد، ضمن اینکه عملیات‌های آنها در عراق و سوریه را با مشکل مواجه می‌کند.»

«گارد» در معرفی سپاه نوشته که این سازمان بعد از وقوع انقلاب اسلامی برای محافظت از «شخصیت اسلامی» نظام این کشور تشکیل شده است.

وی همچنین نوشته علی‌رغم آنکه سپاه و در وسطح وسیع‌تر ایران اقداماتی در منطقه انجام می‌دهند که با منافع ملی آمریکا سازگار نیست، «این موضوع همکاری با آنها در موضوعات مهمی که برای دو طرف سودمند است را منتفی نمی‌کند.»

گارد نوشته است: «در واقع ما دشمن مشترکی به نام داعش داریم. سپاه نقش مهمی در جنگ با داعش بازی می‌کند.»

این ژنرال آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرده است: «حمایت‌های ایران باعث برخی پیروزی‌های کلیدی علیه داعش شده است. در آگوست ۲۰۱۴، ایران از نیروهای عراق برای آزادسازی آمرلی حمایت کرد. نوامبر ۲۰۱۴، سپاه در آزادسازی شهر مرکزی بیجی کمک کرد. در سال ۲۰۱۵، به نیروهای عراق برای بازپس‌گیری تکریت یاری رساند. مداخله سپاه در سال ۲۰۱۶، اربیل را از افتادن به دست داعش نجات داد و این سازمان کماکان هم حمایت‌های ارزشمندی در تلاش برای بازپس‌گیری موصل انجام می‌دهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میشه بپرسم کی هستید که هشدارتون مهم باشه شما خودتون کشورهم ندارید هویت ندارید سرخپوستان ریختید بیرون ما تمدت داریم وحدت داریم قدرت داریم ازهر امریکای. بیخود بهتریم هههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج