۵۳۲۵۸۵
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

تقویت امید به «فهرست امید» اصلاح طلبان

چهار نفر از اعضای لیست امید اصلاح‌طلبان، «محسن هاشمی»، «احمد مسجد جامعی»، «محمود میر لوحی» و «رسولی» با دفاع از لیست منتشر شده از سوی شورای عالی اصلاح‌طلبان و قبول برخی نقص‌ها و انتقادات مطروحه در این لیست، خواستار حمایت از لیست نهایی و مورد تأیید شورای عالی و همچنین رد و تکذیب لیست‌های موازی ومشابه شدند.

روزنامه ایران: چهار نفر از اعضای لیست امید اصلاح‌طلبان، «محسن هاشمی»، «احمد مسجد جامعی»، «محمود میر لوحی» و «رسولی» با دفاع از لیست منتشر شده از سوی شورای عالی اصلاح‌طلبان و قبول برخی نقص‌ها و انتقادات مطروحه در این لیست، خواستار حمایت از لیست نهایی و مورد تأیید شورای عالی و همچنین رد و تکذیب لیست‌های موازی ومشابه شدند.
محسن هاشمی در این نشست خبری ضمن اظهار بی‌اطلاعی از روند رسیدگی و امتیازبندی لیست مورد تأیید شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: ما نامزد بودیم و نمی‌توانستیم و نباید هم در فرآیند امتیاز دهی دخالت می‌کردیم، بنابراین در هیچ یک از جلسات رسیدگی حضور نداشتیم و اساساً اینکه روند چگونه پیش رفته هم در اختیار ما نیست. اما زمانیکه لیست کمیته حمل و نقل آماده شد، ما دو نفر سهم داشتیم که ۱۸ عضو منتخب تصمیم گرفتیم شورای اصلاحات برای این دو نفرسهمیه اقدام کند.
وی ادامه داد: عده‌ای طبیعتاً به حق یا ناحق نسبت به لیست اعتراض دارند اما پاسخگوی اصلی این موضوع؛ کمیته و شورای سیاستگذاری است. با این‌حال نظر نهایی من این است که هر لیستی نهایی شد همه باید به آن تمکین کنند و پشت لیست قرار بگیرند، چراکه اسامی منفرد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
هاشمی همچنین درباره انتشار لیست‌های موازی گفت: چندی‌ است لیستی به نام یاران هاشمی منتشر شده که من آن را تکذیب کرده و اعلام می‌کنم درجریان آن نیستم. درواقع من در جریان ۹۹ درصد از لیست‌هایی که اسم من در آنها هست، قرار ندارم، اما معتقدم انتشار لیست‌های متعدد به نفع حضوردر شورای شهر نیست، بنابراین قاطعانه می‌خواهم اصلاح‌طلبان و رئیس دولت اصلاحات، نظرشان را اعلام کنند تا انتخابات را در مسیر برد پیش ببریم.
هاشمی در پاسخ به این سؤال که چرا در مناظره دیروز با طلایی (کاندیدای اصولگرایان) شرکت نکرده است، گفت: برای این مناظره پوستری ناجوانمردانه تنظیم شده بود. زیر عکس طلایی نوشته بودند شیفتگان خدمت و زیر عکس من نوشته بودند شیفتگان قدرت! البته من اعلام کردم اگر تا ۲ ساعت قبل از برنامه پوستر را تغییر دهند، در مناظره حاضر خواهم شد اما همین کار را هم انجام ندادند.
احمد مسجدجامعی هم در این نشست با بیان اینکه من در تهیه لیست شورای عالی اصلاح‌طلبان هیچ نقشی نداشته‌ و برای حضور خودم هم در لیست مذاکره نکرده‌ و حتی از جابه‌جایی‌ها بی‌اطلاع بودم، گفت: با این حال معتقدم بهترین کار برای اصلاح‌طلبان و کسانی که به سرنوشت تهران علاقه‌مند و از وضعیت موجود ناخرسند هستند، حمایت از فهرست شورای عالی اصلاح‌طلبان است.
وی با بیان اینکه نمی‌گوییم که لیست منتشر شده بی‌نقص بوده است و باید بعد از برگزاری انتخابات آن را نقد کنیم، تأکید کرد: اگر بخواهیم در شهر تلاش مشترکی برای بهبود زندگی انجام شده و ایده‌های جدید بروز کند، باید به این لیست با وجود همه ایرادات و اشکالات اعتماد کنیم چرا که نیاز به وحدت نظر داریم تا در شهر اتفاقی بیفتد.
وی با بیان اینکه امیدواریم لیست امید تحولی در شهر ایجاد کند تأکید کرد: فکر نکنید که اگر لیست امید رأی بیاورد به یکباره همه درختان سبز شده یا ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای که ساخته شدند مشکلاتشان حل می‌شود. بلکه سعی داریم قطار مدیریت شهری را در ریل درست قرار داده و با استفاده از تجربه افراد متخصص به این مهم دست یابیم.

مسجدجامعی با بیان اینکه بعید نیست فهرست سازی‌ها کار رقبا باشد، گفت: رأی دادن به فهرست کامل موجب افزایش مسئولیت‌پذیری افراد راه یافته به شورا خواهد بود و این امر موجب می‌شود تا هیچ بهانه‌ای برای اجماع نکردن اصلاح قوانین و روندها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه جریان انصراف به نفع لیست امید شروع شده است و من از این افراد تشکر می‌کنم گفت: از افراد شایسته‌ای که به نفع فهرست کناره گرفتند سپاسگزارم چرا که این رفتار مدنی نشان دهنده بلوغ سیاسی و اجتماعی آنان است اما دقت داشته باشید که همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نباید باعث شود که اهمیت حیاتی هر کدام نادیده گرفته شود. چرا که چشم انداز هماهنگ دولت و شهرداری‌ها می‌تواند مهمترین گره‌ها را که در سال‌های اخیر بین شهرداری و دولت ایجاد شده از بین ببرد.
مسجد جامعی با بیان اینکه شورای پنجم ظرفیت به یاد ماندنی در اذهان به عنوان الگوی شورای کارآمد را دارد گفت: شورای پنجم در صورتی که فهرست شورای عالی نظر موافق مردم را جلب کند متعهد است که به عنوان شورای کل مردم فارغ از دسته بندی‌های سیاسی عمل کند و امیدوارم بتواند تلقی نادرست در اذهان برخی مردم را در مورد رفتار جناحی اصلاح کند.
پاسخ به ابهامات لیست امید
همچنین حسن رسولی عضو بنیاد باران و کاندیدای شورای شهر پنجم که در لیست امید نیز قرار دارد خطاب به اصلاح‌طلبان معترض به لیست گفت: اجازه دهید انتخابات برگزار شود و بعد از آن به گلایه‌هایتان پاسخ می‌دهیم.
وی در دفاع از چرایی جوانگرایی و انتخاب افراد ناشناس در لیست امید با بیان اینکه ما نمی‌خواستیم شکافی بین تجربه‌ها ایجاد شود گفت: تخصص گرایی، اصلاح‌طلبی، پاکدستی و... یکی از دغدغه‌های لیست بود که سعی کردیم با رعایت سهمیه زنان و جوانان این لیست را انتخاب کنیم.
رسولی با بیان اینکه برخی می‌گویند که عارف در تهیه این لیست نقش زیادی داشته گفت: اگر من که سخنگوی عارف هستم را به حساب او نگذارید، احدی از نزدیکان عارف در این لیست نیستند و لازم است بدانید که موسوی لاری اجازه نداد پسرش که تحصیلات و تجربه مرتبط داشت در لیست بیاید و پسر موسوی لاری نیز به احترام پدرش و جریان اصلاح‌طلب از حضور در جمع نهایی 42 نفر انصراف داد.
وی با بیان اینکه همه بزرگان در لیست نیستند اما همه میثاق‌نامه را امضا کردند گفت: قول دادیم و مکتوب نوشتیم که پشت لیست اصلاح‌طلبان بمانیم حتی در میثاق‌نامه قید شد اگر هر لیستی غیر از لیست شورای عالی سیاستگذاری اعلام شود آن را قبول نکنیم. همچنین قرار شد اگر بنا به دلایلی افراد در لیست نبودند به نفع لیست امید انصراف داده و حتی افراد متعهد شدند در صورت راهیابی به شورا باید هوس وزیر و شهردار شدن را از سر بیرون کنند و حتی افراد متعهد شدند اگر در هر لیست سیاسی دیگری نامشان با اطلاع و بی‌اطلاع درج شد باید آن را تکذیب کرده و به لیست امید پایبند باشند.
رسولی با بیان اینکه لیست امید را از هر سویی برش بزنید ممکن است سؤالاتی ایجاد شود، گفت: اگر می‌خواستیم برش سیاسی به این لیست بزنیم قطعاً جای افرادی همچون عبدالله مؤمنی و یاشار سلطانی در لیست خالی است اما بررسی کرده و پس از چند صد ساعت کار کارشناسی به این لیست رسیدیم و این‌گونه تصور نکنید آنهایی که در لیست قرار ندارند، اصلاح‌طلب نیستند بلکه بنا به دلایلی نتوانستند امتیازات لازم را کسب کنند.

همچنین محمود میرلوحی نیز با بیان اینکه تهران در حوزه فرهنگی مظلوم واقع شده است گفت: قطعاً در صورت راهیابی لیست امید به شورای شهر اقداماتی صورت خواهد گرفت تا شهر تهران از این مهجوریت فرهنگی خارج شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی حمایتت می‌کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج