جاباما
۵۳۲۸۰۲
۹ نظر
۵۱۴۷
۹ نظر
۵۱۴۷
پ

شاه مازندران؛ از تاجگذاری تا مرگ

محمود طالبی پس از بازداشت با کیفرخواست "محاربه"از سوی دادستان روبه رو شد. کیفرخواستی که مجازات آن اعدام است. اما پرونده او از دادستانی بابل خارج و در اختیار دادستانی ساری قرار گرفت. دادستان ساری چنین جرایمی را متناسب با اتهام افساد فی‌الارض نشناخته بود.

وب‌سایت فرارو: محمود طالبی مجرم مشهور و سابقه دار اهل مازندران مشهور به "شاه مازندران" امروز در زندان بابل درگذشت. پزشکان می گویند علت مرگ او سکته قلبی بوده است.

زمستان سال ۹۴ تصاویر قدرت نمایی فردی در فضای مجازی به شکل گسترده ای منتشر شد که خود را "شاه مازندران" معرفی می کرد. این تصاویر که حاوی قدرت نمایی و خشونت ورزی فردی با هویت محمود طالبی بود، جو عمومی استان مازندران و حتی استان های همجوار را تحت تاثیر خود قرار داد.

شاه مازندران؛ از تاجگذاری تا مرگ
تصاویر منتشر شده از محمود طالبی نشان می داد که او یکی از اوباش بابل را ربوده و با قمه و خشونت فراوان او را مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

این اقدام در راستای ضرب شست نشان دادن به دیگر اشرار منطقه مازندران بود. محمود طالبی می خواست نشان دهد او "شاه" است.

پس از انتشار این تصاویر، ویدئو های دیگری از قدرت نمایی و رجز خوانی افراد دیگر علیه او و شبیه به او در فضای مجازی منتشر شد. به گونه ای که اشرار استان گلستان، سمنان و دیگر استان ها نیز شاخ و شانه می کشیدند.

این ویدئوها به شکل گسترده ای دست به دست می شد.

شاخ و شانه کشیدن شاه مازندران پس از آن آغاز شد که او از زندان و تبعید آزاد شده بود. او مدتی پیش از خودنمایی رسانه ای در سیستان و بلوچستان دوران محکومیت و تبعیدش را می گذراند، که با کسب رضایت از شاکیانش از زندان آزاد شد. او محکوم به مشارکت در قتل بود.

پس از این اتفاق و دست به دست شدن ویدئوها دادستانی مازندرانی و شهر بابل وارد میدان شد و "شاه مازندران" دوباره تحت تعقیب قرار گرفت. حدود دو هفته پس از آن محمود طالبی در مخفیگاهش در یکی از روستاهای بابل توسط پلیس بازداشت و تحویل مقامات قضایی شد.

شاه مازندران؛ از تاجگذاری تا مرگ
او تنها نبود و تعدادی از دوستان و نوچه هایش در کنارش بودند که آن ها هم بازداشت شدند.

محمود طالبی متولد سال 62 بود. او همچون بسیاری از نوجوانان مازندرانی راه خود را در کشتی پیگیری کرد. تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم ادامه داد و پس از آن رها کرد. گویا او پیش از این به تیم ملی کشتی نیز دعوت شده اما به جایی نرسیده بود.

طالبی چندی پیش در گفت و گویی ماجرای انتشار ویدئو جنجالی خود را اینگونه شرح داد: «من برای ورزش به جویبار رفته بودم. به همراه دوستانم بعد از تمرینات بیرون آمده و می‌خواستیم به بابل برگردیم که سه نفر با دو موتور راه ما را سد کردند. یکی از آنها که تفنگ شکاری در دست داشت از موتور پیاده شده و لوله آن را به طرف من نشانه رفت. او در حالیکه حرف‌های نامربوطی می‌زد مرا تهدید کرد و دستش را روی ماشه تفنگ فشار داد اما گلوله در لوله تفنگ گیر کرد و شلیک نشد. دوستانش با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشتند و ما او را گرفتیم. وقتی او را به‌ بابل آوردیم می‌خواستیم بفهمیم که چه کسی او را برای کشتن من اجیر کرده است.»

او درتوضیح این که چرا از ضرب و شتم آن فرد فیلم گرفته بود، گفت: «می خواستیم با ارسال این فیلم برای کسی که او را اجیر کرده بود او را بترسانیم اما این کار را نکردیم. شاید کسی از تلفن همراهم برداشته باشد. شاید یکی از کسانی که آن روز در آن خانه بودند فیلم را انتشار داده باشد.»

شاه مازندران؛ از تاجگذاری تا مرگ
محمود طالبی پس از بازداشت با کیفرخواست "محاربه"از سوی دادستان روبه رو شد. کیفرخواستی که مجازات آن اعدام است. اما پرونده او از دادستانی بابل خارج و در اختیار دادستانی ساری قرار گرفت. دادستان ساری چنین جرایمی را متناسب با اتهام افساد فی‌الارض نشناخته بود.

از این رو با توجه به اینکه پرونده شاه مازندران دیگر در زیر مجموعه دادستان بابل قرار نداشت او از اتهام سنگین محاربه نجات یافت و جرایمش در قالب آدم‌ربایی و رفتار خشن به همراه قدرت‌نمایی مجازی تحت رسیدگی قرارگرفت.

در بهمن ماه سال گذشته پیش از آن که حکم "شاه مازندران" صادر شود شایعاتی پیرامون مرگ او در زندان منتشر شده بود که دادستانی بابل این شایعات را تکذیب کرد.

بلاخره در 11 اردیبهشت سال 96 پس از بررسی پرونده محمود طالبی در دادگستری مازندران حکم او صادر شد. "شاه مازندران" به اعدام محکوم نشد، به گزارش خبرگزاری قوه قضائیه، او به 16 حبس محکوم شده بود.

پس از اعلام حکم طالبی دیگر خبری از او نبود تا اینکه صبح امروز رسانه های محلی مازندران اعلام کردند که او در زندان درگذشته و پلیس این مسئله را تائید کرده است.

براساس اعلام رسانه ها ساعت حدود سه بامداد "شاه مازندران" در زندان متی کلا بابل دچار ایست قلبی و تنفسی شده و جانش را از دست داده است. گفته شده است علت مرگ این مجرم سابقه دار سکته قلبی است.

شاه مازندران؛ از تاجگذاری تا مرگ
تجمع دوستان "شاه مازندران" مقابل سردخانه

پس از اعلام این خبر دوستان محمود طالبی مقابل سردخانه بابل و در آرامگاه "گله محله" این شهر تجمع کردند. در همین حال در خیابان های بابل نیز ترافیک سنگینی شکل گرفت.

شاه مازندران؛ از تاجگذاری تا مرگ
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اراذل بادکنکب.، باید همون اول پلیس توی خیابون لت و پارس میکرد،، بعدم اعدام

    • بدون نام

      یک احمق کمتر

    • میاللل

      احمق اون کسایین که در طرفداری از این تجمع کردن. واقعا به عنوان یه مازنی تاسف خوردم

    • بدون نام

      فیلم شستنشم دادن بیرون ، چقدر احمق هستن نوچه هاش

    • iq7

      اینا رو باید مث سگ بزنن و اعدام کنن تا درس عبرتی بشه برا بقیه فکر لاتی به سرشون نزنه البته اگه روشنفکرا اعتراض نکنن

    • بدون نام

      من اصلا این آدمو نمیشناختم،بعد از مردنش تازه فهمیدم همچین کسیم بوده

    • بدون نام

      باید اعدام میشد

    • بدون نام

      روحش شاد

    • دختر باران

      مطمئنین سکته بوده علت مرگش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!""

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج