۵۳۳۰۳۵
۶۲۹۶
۶۲۹۶
پ

این خودروها، سلطان آفرود هستند

در بین انبوهی از نشریات مخصوص به خودروهای شاسی بلند و آفرودی، نشریه Four Wheeler اولین و قدیمی ترین نشریه در این زمینه به شمار می آید. اولین شماره از این نشریه در سال ۱۹۶۲ چاپ شد و تا امروز در زمینه معرفی خودروهای جدید، تقویت و تیونینگ خودروهای شاسی بلند و... مشغول بوده است.

هفته نامه خودرو امروز: در بین انبوهی از نشریات مخصوص به خودروهای شاسی بلند و آفرودی، نشریه Four Wheeler اولین و قدیمی ترین نشریه در این زمینه به شمار می آید. اولین شماره از این نشریه در سال ۱۹۶۲ چاپ شد و تا امروز در زمینه معرفی خودروهای جدید، تقویت و تیونینگ خودروهای شاسی بلند و... و البته برگزاری رقابت های خودرویی در این زمینه مشغول بوده است.

اما یکی از جالب ترین بخش های این نشریه، انتخاب بهترین وانت و بهترین شاسی بلند سال است که در این کار در بین برندهای آمریکایی و ژاپنی و البته ساخته های لندروور انجام می شود که توانایی های خارج جاده ای شناخته شده ای دارند. بعضی از انتخاب های این نشریه در سال های گذشته در بازار کشورمان حضور داشته اند که مروری بر آنها خواهیم داشت تا روند دور شدن از برترین های دنیا را به مرور مشاهده کنیم.

1974، جبپ چروکی
این خودروها، سلطان آفرود هستند

اولین خودرو منتخب در سری برنامه های گزینش برترین شاسی بلند سال، جیپ چروکی بود. این خودرو براساس جیپ واگونیر ساخته شد و درواقع برای داشتن ویژگی های بالاتر از نظر لوکس بودن و خواص اسپرتی روی کار آمد. چروکی در کشورمان از سری چروکی جیپ حضور داشت و نمونه های چروکی آن به تعداد بسیار انگشت شماری وارد شده بود که دقیقا ظاهری شبیه به جیپ آهو دارند.

1975، شورولت بلیزر
این خودروها، سلطان آفرود هستند

نسل دوم شورولت بلیزر در مدل های 1975 معروف به شکاری بود که این لقب به خاطر نوع سقف آن و درهای بدون کلافش به این خودرو داده شده است. از این خودرو مدل های 1977 و 1978 آن نیز به کشورمان وارد شد.

1976، اینترنشنال تراولر
این خودروها، سلطان آفرود هستند

این خودرو در ادامه مدل اسکات به کشورمان آن هم به تعداد بسیار اندکی وارد شد که اغلب آنها دارای پیشرانه های 8 سیلندر ساخت اینترنشنال هستند.

1977، داج پاور واگن
این خودروها، سلطان آفرود هستند

داج پاور واگن و پاور رم از شناخته شده ترین وانت های ساخته شده توسط داج هستند که امروزه به برند جداگانه ای به نام RAM تبدیل شده اند. این وانت بار پرقدرت که درواقع نمونه باری استیشن های داج رم چارجر محسوب می شود، رقیب مستقیم وانت بارهای شورولت بلیزر بود که البته مثل همه داج ها به تعداد کمی وارد کشورمان شد.

1981، تویوتا SR5
این خودروها، سلطان آفرود هستند

نسخه ای از سومین نسل هایلوکس به نام SR5 بود که این کلمه به ویژگی های فنی آن اشاره داشت و از عبارت Sport Rally 5-Speed گرفته شده بود. از این نسل از هایلوکس نیز به تعداد زیادی به کشورمان وارد شد.

1984، جیپ چروکی XJ
این خودروها، سلطان آفرود هستند

مدل های بالاتر از این خودرو که درواقع دومین نسل از چروکی محسوب می شود به تعداد نسبتا زیادی در روزهای آغاز واردات خودرو در اوایل دهه 70 شمسی به کشورمان وارد شد. این خودرو دارای پیشرانه ای 6 سیلندر و به حجم 4 لیتر است که در همراهی با ابعاد نه چندان بزرگش، توانایی های حرکتی بالایی به آن می دهد.

1985، تویوتا SR5
این خودروها، سلطان آفرود هستند

توانایی های بالا و کیفیت خوب SR5 باعث شده بود تا نسل چهارم آن نیز به عنوان شاسی بلند برتر انتخاب شود. از این خودرو همه انواع تک کابین و دو کابین کوتاه و دو کابین بلند و نمونه مسقف آن به کشورمان وارد شده است.

1987، نیسان پت فایندر
این خودروها، سلطان آفرود هستند

نسل اول پت فایندر با داشتن جثه ریز و توانایی خوب حرکتی توانست به این عنوان برسد. روی این خودرو دو نوع موتور 2.4 لیتری و دو نوع موتور 6 سیلندر 3 لیتری قابل نصب بود.

1989، رنجروور کلاسیک
این خودروها، سلطان آفرود هستند

این خودرو که از شناخته شده ترین آفرودهای دنیاست، از سال 1975 در کشورمان حاضر بود که در مدل های بالاترش به تعداد انگشت شماری به ایران وارد شده است.

1994، لندروور دیفندر
این خودروها، سلطان آفرود هستند

دیفندر آنقدر محبوب بود که بتواند در کنار ویژگی های بالای حرکتی اش، به این عنوان برسد. از این خودرو در روزهای واردات خودرو در دهه 70 شمسی به تعداد کمی به کشورمان وارد شد و البته برخی از دیگر مدل های موجود از این خودرو در کشورمان از نوع سفارتی بوده اند. روی این خودرو همان موتور 3.5 لیتری نصب شده روی رنجروورها، قرار دارد. دیفندرهای 90 به تعداد کمتری از نوع 110 آن در کشورمان دیده می شود.

2001، نیسان پت فایندر
این خودروها، سلطان آفرود هستند

این نسل از پت فایندر که درواقع دومین نسل آن است، به تعداد اندکی در کشورمان حضور دارد که بیشتر از نوع سفارتی بوده اند.

2006، تویوتا لندکروزر
این خودروها، سلطان آفرود هستند

می توان گفت یکی از شناخته شده ترین خودروهای حاضر در این لیست، تویوتا لندکروزر سری 100 است که در انواع 6 و 8 سیلندر از سال 1999 وارد بازار کشورمان شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج