۵۳۳۱۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا

هفته سی و سوم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای مهم این هفته از رقابت ها

وبسایت نود: هفته سی و سوم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای مهم این هفته از رقابت ها

در هفته سی و سوم بوندس لیگا اتفاقات مهمی از جمله کامبک رؤیایی بایرن مونیخ مقابل لایپزیگ و توقف بوروسیا دورتموند رخ داد. ماینتس نیز برای گریز از سقوط توانست یک کامبک تاریخی را مقابل آینتراخت فرانکفورت رقم بزند.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا

لایپزیگ ۴-۵ بایرن مونیخ

بایرن از دقیقه ۸۴ به بعد ۳ گل را وارد دروازه لایپزیگ کرد تا شکست ۴-۲ را تبدیل به یک پیروزی به یاد ماندنی کند تا پُر گل ترین مسابقه فصل رقم بخورد. بدین ترتیب، نایب قهرمانی لایپزیگ قطعی شد. تیمو ورنر ستاره شرقی ها در این بازی ۲ گل زد و یوسف پولسن نیز دروازه باواریایی ها را گشود اما درخشش روبرت لواندوفسکی (۲ گل) و آرین روبن (یک گل) سرنوشت بازی را به سود بایرن تغییر داد.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا

تعداد گل های تیمو ورنر ۲۱ ساله در فصل جاری بوندس لیگا به عدد ۲۱ رسید تا بهترین گلزن آلمانی در این رقابت ها باشد. آخرین بازیکن آلمانی که در ۲۱ سالگی توانست بیش از ۲۰ گل را در بوندس لیگا به ثمر برساند، دیتر مولر در فصل ۷۵-۱۹۷۴ بود.

نباید نام امیل فورسبرگ را فراموش کنیم که ۲ پاس گل را برای یاران خود فرستاد تا تعداد پاس های گل وی در این فصل به عدد ۱۸ برسد. از سال ۲۰۰۴ به بعد، رکورد تعداد پاس گل در یک فصل بوندس لیگا، عدد ۲۰ است.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا

لایپزیگ با ۶۶ امتیاز، سومین تیم تازه وارد تاریخ بوندس لیگا از لحاظ کسب امتیاز است. کایزرسلاترین در فصل ۹۸-۱۹۹۷ با ۶۸ امتیاز به قهرمانی رسید و بایرن مونیخ نیز پس از صعود به بوندس لیگا در فصل ۶۶-۱۹۶۵، به ۶۷ امتیاز دست پیدا کرد. لایپزیگ با پیروزی در آخرین بازی، تبدیل به برترین تیم تازه وارد در تاریخ بوندس لیگا خواهد شد.

روبرت لواندوفسکی در این بازی توانست از مرز ۱۵۰ گل در بوندس لیگا عبور کند. او طی ۲۲۶ بازی بوندس لیگا، ۱۵۱ گل به ثمر رسانده است. او برای چهل و یکمین بار توانست در یک مسابقه بوندس لیگا، حداقل ۲ گل را درون دروازه حریف قرار داده و اکنون با ۳۰ گل در صدر جدول گلزنان باقی بماند. رکورد گلزنی لواندوفسکی در طول یک فصل بوندس لیگا، ۳۰ گل است و او تنها به یک گل دیگر نیاز دارد تا از این رکورد بگذرد.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا

تام اشتارکه دروازه بان بایرن برای هفتمین بار در بوندس لیگا با پیراهن این تیم به میدان رفت و باز هم شکست نخورد. خبر بد برای هواداران بایرن، مصدومیت مجدد فرانک ریبری بود. توماس مولر نیز دوازدهمین پاس گل خود را ارسال کرد تا از این حیث، رکورد دار شود. خوان برنات نیز صدمین بازی رسمی خود را با پیراهن بایرن انجام داد.

لایپزیگ در این بازی برای نهمین بار توانست طی ۶ دقیقه نخست، گلزنی نماید که یک رکورد در تاریخ بوندس لیگا محسوب می شود. گل ثانیه ۶۵ مارسل زابیتسر، سریع ترین گل لاپیزیگ در تاریخ بوندس لیگا است.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


آگزبورگ ۱-۱ بوروسیا دورتموند

پیر امریک اوبامیانگ باز هم برای دورتموند گلزنی کرد تا گل آلفرد فینبوگاسون را خنثی نماید. آگزبورگ طی ۶ بازی خانگی مقابل دورتموند، هرگز پیروز نشده است. کسب فقط ۲ برد از ابتدای ماه مارس تاکنون، نتیجه جالبی برای آگزبورگ نیست. دورتموند با این نتیجه، جایگاه سوم جدول را حفظ کرد اما مصدومیت شدید مچ یولیان وایگل بدترین خبر برای توماس توخل بود. البته مارک بارترا نیز پس از آن حوادث، به روی نیمکت دورتموند برگشت.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا

پیر امریک اوبامیانگ در این بازی توانست صدمین مشارکت مستقیم خود در گل های دورتموند در بوندس لیگا را به ثبت برساند. ۸۳ گل و ۱۷ پاس گل در کارنامه اوبامیانگ مشاهده می شود. او ۲۹ گل در فصل جاری بوندس لیگا به ثمر رسانده و همچنان در تعقیب لواندوفسکی است.

هلیل آلتینتاپ در این بازی برای سیصد و پنجاهمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. او رکورد دار تعویض در تاریخ بوندس لیگا بوده و پس از کلودیو پیزارو و لوان کوبیاشویلی، سومین بازیکن خارجی از لحاظ تعداد بازی در تاریخ این رقابت ها است. آندریاس لوته دروازه بان ذخیره آگزبورگ نیز نخستین بازی خود در فصل جاری را انجام داد.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


وردر برمن ۳-۵ هوفنهایم

دومین شکست پیاپی برمن و آتشبازی هوفنهایم نیز حاصل چندانی برای یولیان ناگلزمن نداشت و این تیم همچنان در مکان چهارم جدول باقی ماند. آندری کراماریچ (۲ گل و یک پاس گل) و آدام ژالای (یک گل و یک پاس گل) ستاره های درخشان هوفنهایم بودند. برمن در ۳۰ دقیقه پایانی مسابقه به خود آمده و ۳ گل را به ثمر رساند. روبرت باوئر و فیلیپ بارگفرد تعویض طلایی الکس نوری، هر کدام یک گل و یک پاس گل را ثبت کردند. هواداران برمن در آخرین بازی خانگی، کلمنس فریتس کاپیتان خود را که در پایان فصل بازنشسته می شود، مورد تقدیر قرار دادند.

برمن تنها برای دومین بار طی ۱۹ تقابل رسمی با هوفنهایم شکست خورد. همچنین این نخستین باخت خانگی برمن مقابل هوفنهایم بود. برمن پس از ۵ برد خانگی پیاپی، سرانجام متوقف شد. شاگردان نوری در هر ۹ بازی اخیر توانسته اند بیش از یک گل را در به ثمر برسانند. از ۱۵ گل در این فصل، آندری کراماریچ ۱۲ گل را در سال ۲۰۱۷ برای هوفنهایم زده است. آدام ژالای نیز با ۴۰ گل، بهترین گلزن مجارستانی در تاریخ بوندس لیگا محسوب می شود. ارمین بیچاکچیچ نیز برای اولین بار از فوریه ۲۰۱۵، در بوندس لیگا گلزنی کرد.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


دارمشتات ۰-۲ هرتا برلین

سالامون کالو و جوردن توروناریگا برای هرتا گلزنی کردند تا تیم بی انگیزه دارمشتات متحمل دومین باخت پیاپی شود. دارمشتات در آخرین بازی خانگی به همراه هواداران خود از بوندس لیگا خداحافظی کرد. نیلوفرهای آبی پس از سال های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۲، برای سومین بار طعم تلخ سقوط را چشیدند. هرتا با کسب سومین برد طی ۹ بازی اخیر، شانس خود برای سهمیه لیگ اروپا را محفوظ نگه داشت. فلورین باک و آرنه مایر دو بازیکن ۱۸ ساله هرتا به ترتیب برای دومین و اولین بار در بوندس لیگا به میدان رفتند. جوردن توروناریگا ۱۹ ساله نیز نخستین گل رسمی در دوران فوتبال خود را به ثمر رساند.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


فرایبورگ ۱-۱ اینگولشتات

اینگولشتات برای فرار از سقوط، کار دشواری را در «برایزگائو» داشت و در نهایت نیز مأموریت «شانتزر» با ناکامی به پایان رسید. داریو لزکانو با گلزنی خود توانست تگ گل ماکسیمیلیان فیلیپ برای فرایبورگ را جبران کند. فرایبورگ با این تساوی نیز همچنان شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ اروپا دارد. الکساندر شولو دروازه بان فرایبورگ ستاره بی چون چرای این بازی بود و ۱۱ فرصت گل را از حریف گرفت.داریو لزکانو نخستین گل خود در بازی های بیرون خانه را پس از هفته سوم بوندس لیگا، برای اینگولشتات به ثمر رساند. ماکسیمیلیان فیلیپ نیز نخستین شوت تیم خود در این بازی را تبدیل به گل کرد.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


بایر لورکوزن ۲-۲ کلن (دربی راین)

این دربی حساس به تساوی انجامید تا لورکوزن از سقوط نجات یابد و کلن نیز همچنان به سهمیه لیگ اروپا امیدوار باشد. میلوش یوییچ با یک گل و یک پاس گل تیم کلن را پیش انداخت اما در هفته کامبک ها، این بار نوبت لورکوزن بود تا با گل های اشتفان کیسلینگ و یوئل پویانپالو از شکست بگریزد. لوکاس کلونتر دفاع راست کلن، نخستین گل بوندس لیگایی خود را به ثمر رساند. کلن پس از ۲۱ سال، جایگاه بهتری را نسبت به لورکوزن در جدول بوندس لیگا خواهد داشت هر چند که بزهای نر در ۷ بازی اخیر بیرون خانه، پیروز نشده اند. لورکوزن طی ۱۲ بازی اخیر، فقط یک برد را در کارنامه دارد. یوئل پویانپالو ۵ بار به عنوان یار تعویضی در فصل جاری بوندس لیگا، گلزنی کرده است.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


وولفسبورگ ۱-۱ بوروسیا مونشن گلادباخ

بازگشت دیتر هکینگ به وولفسبورگ پس از اخراج از این باشگاه در نیم فصل اول، جالب ترین نکته این بازی بود. گل یانیک وسترگارد را ماریو گومز به زیباترین شکل ممکن پاسخ داد تا با این تساوی، همچنان وولفسبورگ در خطر سقوط باقی بماند. گلادباخ طی ۱۲ سفر اخیر به خانه وولفسبورگ فقط ۲ امتیاز به دست آورده و در ۱۳ سال اخیر، هرگز در زمین این حریف، پیروز نشده است. گرگ ها برای فرار از پلی آف، باید در مسابقه هفته آخر مقابل هامبورگ، شکست نخورند. گلادباخ نیز همچنان به سهمیه اروپایی امیدوار است. این بازی چند دقیقه به علت شرایط نامساعد جوی، متوقف شد.

یانیک وسترگارد چهارمین گل خود در فصل جاری بوندس لیگا را به ثمر رساند که بهترین رکورد شخصی وی محسوب می شود. در روزی که ریچدلی بازوئر نخستین پاس گل بوندس لیگایی خود را فرستاد، ویکتور اوسیمه پدیده ۱۸ ساله نیجریه ای تیم وولفسبورگ، برای اولین بار در بوندس لیگا به میدان رفت. وولفسبورگ تحت هدایت آندریس یونکر، ۱۳ گل در بوندس لیگا زده که ماریو گومز در ۱۱ گل مشارکت مستقیم داشته است. (۱۰ گل و یک پاس گل)

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


شالکه ۱-۱ هامبورگ

پیر میشل لازوگا با گلزنی در واپسین ثانیه ها، هچنان هامبورگ را به گریز از سقوط امیدوار نگه داشت و تک گل گیدو بورگشتالر برای شالکه را پاسخ داد. با این تساوی، شالکه کورسوی امید خود برای سهمیه اروپایی را از دست داد تا برای اولین بار از فصل ۱۰-۲۰۰۹، در مسابقات اروپایی غایب باشد.

هامبورگ طی ۵ بازی اخیر به پیروزی نرسیده و احتمالاً برای سومین بار به پلی آف سقوط خواهد رفت. اگر چه شالکه هفتمین بازی پیاپی خانگی بدون باخت را تجربه کرد اما از نتیجه رضایت نداشت. کلاس یان هونتلار آخرین بازی خود با پیراهن شالکه در گلزنکرشن را انجام داد.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا


ماینتس ۴-۲ آینتراخت فرانکفورت

وقتی که برانیمیر هرگوتا و هریس سفروویچ برای عقاب ها گلزنی کردند، هیچ شانسی برای تیم ماینتس تصور نمی شد اما میزبان طی ۱۶ دقیقه توانست ۳ گل را درون دروازه فرانکفورت قرار دهد و یکی از ماندگار ترین کامبک های بوندس لیگا را رقم بزند. از ۱۲ گل هرگوتا در تاریخ بوندس لیگا، ۶ گل به تیم ماینتس زده شده است. جان کوردوبا و یوشینوری موتو در خط حمله ماینتس نمایش درخشانی داشتند تا شکست ناپذیری خانگی ماینتس مقابل عقاب ها همچنان پا بر جا بماند و ماینتس نیز از سقوط نجات یابد.

تعویض بین دو نیمه و حضور یوشینوری موتو جریان بازی را به سود ماینتس تغییر داد. بویان کرکیچ نخستین پاس گل خود در بوندس لیگا را به ثبت رساند در حالی که کوردوبا نیز با ۵ گل، به بهترین رکورد گلزنی خود در بوندس لیگا دست یافت. اشتفان بل مدافع ماینتس با ۵ گل، لقب گلزن ترین مدافع در فصل جاری بوندس لیگا را به همراه لوکاش پیشچک در اختیار دارد. فرانکفورت طی ۱۴ بازی اخیر بوندس لیگا فقط یک بار به پیروزی رسیده است. این تیم برای اولین بار از فصل ۰۴-۲۰۰۳، متحمل ۷ باخت پیاپی در بیرون خانه شد.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا

توضیح: با توجه به نتایج این هفته، قهرمانی بایرن مونیخ و نایب قهرمانی لایپزیگ قطعی شد. همچنین دورتموند در رتبه سوم قرار گرفته و تنها با اتفاقات عجیب در هفته آخر، به جایگاه چهارم جدول سقوط خواهد کرد. هوفنهایم نیز احتمالاً به سهمیه صعود غیر مستقیم به لیگ قهرمانان دست خواهد یافت. برمن، گلادباخ و شالکه هیچ شانسی برای سهمیه لیگ اروپا ندارند و رقابت اصلی بین سه تیم هرتا، فرایبورگ و کلن برای لیگ اروپا است. در صورت قهرمانی دورتموند در جام حذفی، هر سه تیم هرتا، فرایبورگ و کلن به لیگ اروپا خواهند رفت. تنها شانس آینتراخت فرانکفورت برای صعود به لیگ اروپا، قهرمانی در جام حذفی است. بایر لورکوزن و ماینتس نیز از سقوط به پلی آف نجات پیدا کردند اما یک تیم بین آگزبورگ، وولفسبورگ و هامبورگ باید به پلی آف برود تا احتمالاً برای فرار از سقوط با آینتراخت برانشوایگ بجنگد. سقوط مستقیم تیم های اینگولشتات و دارمشتات نیز به دسته پایین قطعی شده است.

خواندنی های هفته سی و سوم بوندس لیگا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج