۵۳۳۱۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«قاطع ترین» پیروزی برای کدام رئیس جمهور بود؟

حماسه آفرینی مردم انقلابی ایران در مهرماه سال ۱۳۶۰ تنها منحصر به مشارکت در انتخابات نبود؛ این مردم در شرایطی که کماکان داغدار رئیس جمهور مکتبی خود شهید رجایی و نخست وزیر بصیر و آگاهش شهید باهنر بودند و در آماج دسیسه‌ها و فشارهای بیرونی و داخلی قرار داشتند، در پای صندوق‌های رای گیری حاضر شدند و بالاترین رای ممکن را به اصلح‌ترین نامزد تمامی ادوار انتخابات ریاست جمهوری کشور دادند.

خبرگزاری میزان: حماسه آفرینی مردم انقلابی ایران در مهرماه سال ۱۳۶۰ تنها منحصر به مشارکت در انتخابات نبود؛ این مردم در شرایطی که کماکان داغدار رئیس جمهور مکتبی خود شهید رجایی و نخست وزیر بصیر و آگاهش شهید باهنر بودند و در آماج دسیسه‌ها و فشارهای بیرونی و داخلی قرار داشتند، در پای صندوق‌های رای گیری حاضر شدند و بالاترین رای ممکن را به اصلح‌ترین نامزد تمامی ادوار انتخابات ریاست جمهوری کشور دادند.
انتخابات سومین دوره ریاست جمهوری در تاریخ دهم مهرماه ۱۳۶۰ در شرایطی که کشور از یک سو درگیر نبرد با ارتش متجاوز بعثی و از سویی دیگر در مقابله با توطئه‌های منافقین کوردل بود، برگزار شد؛ در این انتخابات نیز به مانند دو انتخابات پیش از آن، مردم انقلابی ایران با حضور در پای صندوق‌های رای علی رغم توطئه‌های فراوان داخلی و خارجی حماسه مشارکت آفریدند.

اما حماسه آفرینی مردم انقلابی ایران در مهرماه سال ۱۳۶۰ تنها منحصر به مشارکت در انتخابات نبود؛ این مردم در شرایطی که کماکان داغدار رئیس جمهور مکتبی خود شهید رجایی و نخست وزیر بصیر و آگاهش شهید باهنر بودند و در آماج دسیسه‌ها و فشارهای بیرونی و داخلی قرار داشتند، در پای صندوق‌های رای گیری حاضر شدند و بالاترین رای ممکن را به اصلح‌ترین نامزد تمامی ادوار انتخابات ریاست جمهوری کشور دادند.

بر این اساس در انتخابات مزبور، آیت الله خامنه‌ای با کسب ۹۵ درصد آراء بعنوان سومین رئیس جمهوری اسلامی ایران معرفی شد؛ حکم تنفیذ ایشان نیز در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۶۰ به دست مبارک حضرت امام خمینی (ره) صادر شد. کسب ۹۵ درصد آراء توسط یک کاندیدا میزانی بود که نه پیش از آن انتخابات سابقه داشت و نه پس از آن، تکرار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج