جاباما
۵۳۳۲۰۰
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

چرا محمد اصفهانی، به روحانی رای می دهد؟

محمد اصفهانی می‌گوید به عنوان یک ایرانی حسن روحانی را برای احراز پست ریاست‌جمهوری با توجه به عملکرد و تفکراتش، شایسته و قابل می‌داند.

خبرآنلاین: محمد اصفهانی می‌گوید به عنوان یک ایرانی حسن روحانی را برای احراز پست ریاست‌جمهوری با توجه به عملکرد و تفکراتش، شایسته و قابل می‌داند.

محمد اصفهانی، خواننده موسیقی سنتی با انتشار متنی سوال و جوابی در صفحه اینستاگرامش از چرایی رای دادن به حسن روحانی گفته است.

خواننده مهمان ارکستر ملی ایران نوشته است: «پاسخ بنده به انبوه پرسش‌هاى شما كه مى‌فرماييد نظر شخصى‌ات را بگو كه به چه كسى راى ميدى و چرا... متن این مصاحبه توضيح چیزهایی است كه در موردش پرسيده بوديد.

آیا موافق مشارکت در انتخابات هستید و چقدر این حضور را تاثیرگذار می‌دانید؟
سلام بله صد درصد! چون دوست دارم در تعیین سرنوشت کشورم به عنوان یک ایرانی دخیل و فعال باشم.

برداشت‌تان از چهار سال کار دولت آقای روحانی که گذشت چه بود و چه نقاط قوت و ضعفی در زمینه فرهنگ و هنر وجود داشت؟
از قدیم به ما می‌گفتند تنها دیکته نانوشته بی‌غلط است؛ اینکه ما بگوییم دولت تدبیر و امید و یا هر دولت دیگری در جهان! هیچ کاستی و نقصی نداشته حرف حکیمانه‌ای نیست ولی اینکه دولت آقای دکتر روحانی وارث وضعیت بسیار وخیمی، هم در داخل و هم در خارج از ایران بود قابل انکار نیست و اکنون هر چند می‌بینیم که هنوز از قلب ویرانه به جا مانده از نیرنگ‌ها و دروغ‌ها، طوفان‌های سهمگین سقف‌های بی‌رمق و سرپناه‌های مرتعش ناتوانان و بی‌پناهان را بر سرشان آوار می‌کند اما هر چند وقت یکبار هم برای مردم ایران زمین نسیم‌های دلپذیری وزیدن می‌گیرد... تورم تک رقمی می‌شود، ارتباطات بین‌المللی ایران در دنیای پیچیده و به شدت سیاسی امروز پررنگ‌تر شده و ایران‌هراسی بطور قابل توجه و معناداری در عصر ارتباطات و تبلیغات نامحسوس و محسوس مهار می‌شود، صنعت توریسم رونق می‌گیرد، حراست از ثروت‌های ملی ایران مانند نفت و گاز به سمت نظام‌مندی و استواری می‌رود و کلا با یک تعبیر موسیقایی ردیفی؛ دولت ایران از گوشه‌های مخالف و جامه‌دران و شکسته فاصله بیشتری گرفته و به سوی روح‌افزا و دلکش و عشاق میل می‌کند!!... اینها همه جای تامل دارند. این شکفتگی‌ها و عمارت‌ها از پس آن ویرانی‌ها با این همه مخالفت و کارشکنیِ هنوز و هر روز!! واقعا جای تامل و تفکر دارند...

آیا امید دارید این دولت با ادامه فعالیتش بتواند اتفاقات خوبی را رقم زده و مسیری که تاکنون طی شده به درستی ادامه پیدا بکند؟
بله این امید در من نسبت به ایشان بیش از سایرین است. من از ایشان همیشه انرژی خوبی گرفته‌ام و این انرژی را در جامعه هم احساس می‌کنم. هرچند مخالفت خصمانه و کلا عناد با ایشان خیلی زیاد است... اما من از الان به شما قاطعانه می‌گویم که ایشان انشااله مجددا رئیس جمهور خواهند شد!

خواسته‌ها و مطالبات شما از دولت دوازدهم چیست و به طور کلی مطالبات هنرمندان در حوزه موسیقی چه مسائلی است؟
کارهای خوبی در راستای ایجاد فضاهای مناسب برای کار هنری در این دولت انجام شد که روی خود من خیلی تاثیر داشت. از آن ناامیدی و خمودی قبل خارج شدم، ارکسترها احیا شدند، مستر کلاس‌ها با اساتید خارجی که خیلی مطلب برای انتقال به موزیسین‌های داخلی دارند پا گرفته و به طور جدی استمرار دارد و این نگاه می‌تواند در آینده هم در هم‌افزایی روحی و فیزیکی جامعه هنری کشورمان نقش جدی ایفا کند.

چقدر دولت یازدهم پاسخگوی نیازهای مردم در زمینه فرهنگ و هنر بوده و در ادامه این راه چه اقداماتی نیاز است صورت بگیرد؟
به نظرم دولت می‌تواند با تدبیر زمینه بالندگی و رشد مثبت خلاقیت‌های هنری را در افقی آرام و کنترل شده با انتصاب مدیرانی متخصص و مقید به ارزش‌های انسانی ایجاد کند و از این مدیران پس از احراز صلاحیت آنان به شدت حمایت نماید. رفع تبعیض و عدالت‌مداری نه مساوات! مشوق پیشرفت و زمینه‌ساز رقابت سالم هنری است که نهایتا به ارتقای فرهنگی و ایجاد نشاط و آرامش در جامعه منجر خواهدشد.

پیشنهادتان به عنوان یک هنرمند عرصه موسیقی که سال‌ها از نزدیک با مسایل و مشکلات مواجه بوده اید، به مدیران فرهنگ و هنر و دولتی که بر روی کار می آید چیست؟
مهمترین مساله به نظر بنده اقدام جدی برای اجرایی شدن قانون کپی رایت جهانی در کشورمان ایران است که می‌تواند از ویرانی پای‌بست هنری کشور به دلیل وجود قاچاق و استفاده غیرمجاز از آثار هنری ممانعت جدی به عمل آورد و سپس بر این بستر که ضامن اقتصاد و امنیت هنر مملکت است می‌توان بنایی ساخت که نگاهش بر آسمان خدا و نزدیکی به او باشد. به این ترتیب هنرمندان ما با بالاترین تقریب ممکن می‌توانند صورتگران جمال الهی برای بندگان حضرت او باشند و خون اعتدال را با هنر آسمانی‌شان در رگ‌های جامعه به گرمی و آرامی تزریق کنند تا به فرموده قرآن کتاب آسمانی ما لذت زیستن در جامعه میانه و معتدل را همگی تجربه کنیم.

اگر به روحانی رای می‌دهید و می‌خواهید این را اعلام کنید دلیل انتخاب ایشان چیست؟
من به عنوان یک ایرانی عرض می‌کنم که ایشان برای احراز این پست با توجه به عملکرد و تفکراتشان شایسته و قابل هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین. رییسی که فقط میخاد گدایی را به مردم ایران عادت بده. اینطوری مردم تا ابد محتاج حکومت خواهند بود و تا مردم بخواهند یک کلمه حرف حق بزنند یارانه را قطع میکنند تا به غلط کردم بیافتند

    • بدون نام

      عقل نداره

    • بدون نام

      برای اینکه عقل سلیم داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج