۵۳۳۳۴۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فرازی: بهانه‌های داخلی و خارجی از بین می‌رود

پاسخ علی اکبر فرازی معاول سابق امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران و سفیر سابق مجارستان، به این سوال که مشارکت بالا در انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی و امنیت منطقه ای دارد؟

خبرآنلاین: پاسخ علی اکبر فرازی معاول سابق امور بین الملل اتاق بازرگانی تهران و سفیر سابق مجارستان، به این سوال که مشارکت بالا در انتخابات چه تاثیری بر امنیت ملی و امنیت منطقه ای دارد؟

پایه های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران بر چند محور استوار است. اصلی تری محور نظام کشور ما که در تعریف کلی آن قرار می گیرد اتکا به آرای مردم و رای مستقیم و غیر مستقیم است که بر شکل گیری ساختار حکومت تاثیر گذار است .
بنابراین رای مردم همیشه سرنوشت ساز بوده است. به همین دلیل از ابتدای پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران، تاکید بنیانگذار انقلاب و مقامات تراز اول کشورمان بر اصل مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان بوده است. بدیهی است مردمی که بعد از سال های طولانی که برای ان ها تصمیم گیری می شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این حق به خودشان داده شد تا انتخاب کنند ، از این حق به طرز شایسته ای استفاده کرده اند. البته افت هایی هم بر سر راه بوده که خیلی گذرا عرض کنم : عده ای فکر می کردند که با رای دادن و مشارکت چیزی عوض نخواهد شد، این یکی از افت هایی است که همیشه وجود داشته است و این عده هم خودشان را از حق تعیین سرنوشتشان محروم می کردند و هم دیگرانی که تحت تاثیر القائات ان ها قرار می گرفتند.

اما با گذشت زمان بر ان عده ثابت شد که این بدترین نوع تحلیل است و این تحلیل ریشه در سوتفاهمات تاریخی دارد، هیچ راهی برای بستن رستگاری ملت نیست، مگر اینکه از پای صندوق های رای بگذرد. بنابراین حضور مردم در پای صندوق های رای، حضوری تعیین کننده است و من امیدوارم که ۲۹ اردیبهشت مشارکت بالا را داشته باشیم به چند دلیل:

مهمترین دلیلش در ارتباط با امنیت ملی ما است و آن هم اینکه طبیعتا ما بدون اینکه بخواهیم دشمن هراسی راه بیندازیم باید با نگاهی واقع بینانه باید بگوییم که نظام ما نظامی است که در اطراف خود و محیط جهانی و جامعه بین الملل، مخالفین زیادی دارد و بزرگترین بهانه ای که مخالفین می توانند برای از بین بردن و به انزوا کشاندن ایران داشته باشند، بحث عدم مشارکت مردم است.

اما با مشارکت مردم این بهانه از آن ها گرفته خواهد شد. از ان مهمتر مشارکت مردم مقدمه ای می شود برای اینکه مسولین با رای مردم سکان دولت را به دست بگیرند و طبیعتا مطالبات مردم را پیگیری کنند، طبیعی است که خواسته مردم مبتنی بر رفتار ارام و زندگی در صلح است که قطعا مسولین باید پاسخ مثبت دهند.

اطراف کشور ما در منطقه پر تشنج است که به لطف حضور مردم پایه های امنیتی ما به حدی است که جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که توان بالای امنیتی را دارا است و با ارامش کامل مردم به زندگی خود ادامه می دهند، مردم اگر این ارامش را می خواهند و خواستار ثبات ان باشند قطعا باید پای صندوق های رای بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج