۵۳۳۴۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ژست‌های حرکتی به ویندوز ۱۰ وارد می‌شوند

مایکروسافت در جریان برگزاری کنفراس بیلد ۲۰۱۷ مایکروسافت از پروژه ویژه موسوم به پراگ رونمایی کرد. پروژه‌ای که در نظر دارد ژست‌های حرکتی را به سیستم‌عامل ویندوز وارد کند. اگر این پروژه به‌طور کامل به مرحله اجرا درآید، در چند سال آینده تحولات بسیاری را به وجود خواهد آورد.

وب سایت شبکه - حمیدرضا تائبی: یکی از شرکت‌هایی که به دنبال آن است تا گذرواژه‌ها را از میدان خارج کند، مایکروسافت است. مایکروسافت در جریان برگزاری کنفراس بیلد ۲۰۱۷ مایکروسافت از پروژه ویژه موسوم به پراگ رونمایی کرد. پروژه‌ای که در نظر دارد ژست‌های حرکتی را به سیستم‌عامل ویندوز وارد کند. اگر این پروژه به‌طور کامل به مرحله اجرا درآید، در چند سال آینده تحولات بسیاری را به وجود خواهد آورد.
ژست‌های حرکتی به ویندوز 10 وارد می‌شوند

در شرایط کنونی کاربران برای آن‌که بتوانند از ژست‌های حرکتی در ارتباط با دنیای مجازی استفاده کنند به ابزار واقعیت افزوده مایکروسافت موسوم به هولولنز یا گجت‌های پوشیدنی دیگری همچون Myo نیاز دارند. اما در جریان برگزاری بیلد ۲۰۱۷ مایکروسافت از یک رابط برنامه‌نویسی جدید رونمایی کرد.

رابطی که در نظر دارد ژست‌های حرکتی را به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ وارد کند. این رابط برنامه‌نویسی که بخشی از پروژه پراگ است، در نظر دارد از حس‌گر حرکتی کینکت به منظور شناسایی و تشخیص ژست‌های حرکتی استفاده کند. پروژه پراگ به دنبال آن است از طریق ارائه یک کیت برنامه‌نویسی ویژه تجربه بصری‌تر و طبیعی‌تری از تعامل کاربران با دنیای فناوری را از طریق تکان دست‌هایشان ارائه کند. رویکردی که مایکروسافت به دنبال دستیابی به آن است را پیش‌تر در فیلم‌هایی همچون مرد آهنی مشاهده کرده‌اید.
ژست‌های حرکتی به ویندوز 10 وارد می‌شوند

این کیت به شما (توسعه‌دهندگان) اجازه می‌دهد حرکات دست خود را به ساده‌ترین شکل ممکن تعریف کنید. زمانی که یک ژست به خوبی تعریف و کدهای آن ثبت شد، اعلانی به شما نشان داده خواهد شد که هر زمان مخاطب شما با دست خود کارهایی مشابه با آن‌چه شما تعریف کرده‌اید را انجام دهد، واکنش مناسب و از پیش تعیین شده‌ای را دریافت خواهد کرد.
با استفاده از پروژه پراگ، این توانایی را خواهید داشت تا به کاربران اجازه دهید به شکل مستقیم فیلم‌ها را کنترل کرده، صفحات وب را نشانه‌گذاری کرده، موسیقی پخش کرده یا حتا یک دستیار دیجیتالی را فراخوانی کند. حتا می‌توانید به‌طور روزانه بهره‌وری و ارتباط میان برنامه‌ها و این پروژه را بهبود بخشید. برای آن‌که بتوانید از این پروژه استفاده کنید به یک دوربین دید عمیق همچون Intel RealSense SR۳۰۰ نیاز دارید.
ژست‌های حرکتی به ویندوز 10 وارد می‌شوند

دمویی که در این ارتباط مایکروسافت به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس نشان داد، کاربری را به تصویر کشید که از طریق حرکات دست خود، قادر است تصاویر موجود در اسلایدهای پاورپوینت را تغییر داده، با اموجی‌هایی که درون یک ویدوی زنده قرار دارند تعامل ارتباط برقرار کرده و حرکاتی این چنینی را انجام دهد. آن‌چه که در این دمو به خوبی قابل مشاهده بود این است که کاربر درون این ویدیو برای آن‌که بتواند پیام خود را به درستی به سامانه تشخیصی منتقل کند، نیازی نداشت تا حرکات خود را با دقت و ظرافت انجام دهد. این حرف به معنای این است که پروژه پراگ در تشخیص حرکات از هوشمندی بالایی بهره می‌برد. رابط برنامه‌نویسی ژست‌های حرکتی که مایکروسافت در جریان برگزاری بیلد امسال از آن رونمایی کرد از سوی آزمایشگاه Cognitive Services Lab تولید شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج