جاباما
۵۳۳۸۱۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

رئیسی: حقوق شهروندی، نیازی به رونمایی ندارد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حقوق شهروندی نیازی به رونمایی ندارد، گفت: از دغدغه های امروز کشور اشرافی گری است که دارد در کشور حاکم می شود.

خبرگزاری مهر: سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شبکه چهار اظهارداشت: از دغدغه های امروز کشور اشرافی گری است که دارد در کشور حاکم می شود.

رئیسی با تاکید بر لزوم ساده زیستی مدیران گفت: مردم نسبت به کسانی که مسئولیت دارند و اشرافی زندگی می کنند، حساسیت دارند. هم خودم به عنوان رییس دولت و هم مدیران باید نسبت به ثروت شان شفاف سازی داشته باشند. برخی گویا مسئولیت را برای مال اندوزی خود فرصت می دانند که این ها برای مردم، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: ما فکر می کنیم دولت باید با مردم باشد. امام گفت اگر در کشوری اشرافی گری باب شد باید فاتحه آن کشور را خواند. این مساله امنیت ملی را سست می کند چرا که اساس امنیت ما به اعتماد مردم استوار است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان اینکه ما اهل پژوهش هستیم و بدون اینکه منابع ان را فراهم کنیم، شعار نمی دهیم اظهار داشت: بودجه قابل توجهی باید در اختیار دانشگاه ها برای پژوهش قرار بدهیم. پژوهش های دانش بنیان باید توسعه پیدا کند. کشاورزی باید با دانش بنیان شدن برای کشاورز صرف کند.

وی ادامه داد: باید میان اقتصاد و علم و سیاست ارتباط برقرار کنیم. تحقیقات فوق لیسانس و فوق دکترا تهیه می شود و فقط در مجلات می ماند. این ها باید با اقتصاد و سیاست هم گام شوند. هر جا کار دانش بنیان کردیم، جواب داده است.

رئیسی گفت: بازار همسایه هایمان در اختیار دیگر کشورهاست. این نشان می دهد که دیپلماسی ما فعال نیست. ارتباط مراکز پژوهشی با دانشگاه ها مهم است. افزایش اعتبارات و جدی گرفتن پژوهشگران و ارتباط آن با اقتصاد و صنعت باید مورد توجه باشد.

وی در خصوص نوع نگاه و برخورد با آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و غربی ها با کشور توانمند، نمی توانند برخورد کنند این اشتباه است که ما توانمندی خود را کم کنیم تا آنها با ما مقابله نکنند. آقایان دولتی با بنیه دفاعی با علامت سوال و تحقیر برخورد می کنند در حالی که اگر موشک داریم برای بازدارندگی و نجنگیدن است.

رئیسی گفت: نخبگان دانشگاه شریف موشکی درست کردند اما آقایان گفته اند که اگر شما این را پرتاب کنید روابط ما خراب می شود. همه اقتدار کشور به موشک نیست. دنیا وقتی دید که در علم و فناوری حرف اول داریم، قطعا در مواضع خود تنزل خواهد کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم طرفدار نظام هستند و هر جا به مردم میدان دادیم توانسته اند خودشان اداره کنند، اظهار داشت: هر جا فکر کردیم باید فیتیله را در حوزه مختلف پایین بکشیم، دشمن روی ما طمع ایجاد می کند. باید کشور را به جهات مختلف توانمند کنیم. عزت و حکمت و مصلحت سه اصل مهم برای ماست. مذاکره یک روش است؛ می توان با نامه یا نشستن پشت میز باشد.

وی افزود: ما با دنیا بنای تعامل داریم اما این تعامل عزت مندانه است. ما در دنیا دنبال صلح هستیم و می خواهیم رفتار مسالمت آمیز با دنیا به خصوص با همسایه های خود داشته باشیم.

رئیسی گفت: افراد کم درآمد باید تحت پوشش و حمایت دولت قرار بگیرند. ما می گوییم یارانه دهک های پایین باید افزایش پیدا کند اما دولت فعلی چند روز مانده به انتخابات مبالغ خانواده های تحت حمایت را افزایش داد.

وی با بیان اینکه دولت در قبال کسانی که خانه و سرپناه ندارند مسئولیت دارد، اظهار داشت: آقایان مدعی هستند که مسکن مهر اشکال دارد، آیا توانایی رفع اشکال آن وجود ندارد. امروز دهک های پایین مشکل مسکن دارند. ما برای مسکن دهک های پایین برنامه داریم، مسکن مهر را تا انتهای سال جاری تحویل خواهیم داد.

رئیسی ادامه داد: دولت می گوید تا انتهای امسال مسکن مهر را تحویل می دهی سوال این است چرا این کار را همان سال اول انجام ندادید. دولت کار و کرامت بنا دارد که کف ۱ میلیون مسکن ایجاد کند و بافت های فرسوده را بهسازی و نوسازی کنیم.

نامزد انتخابات ریاست بیان اینکه آقایان می گویند تورم ۸ درصد است اما آیا سفره مردم هم این ۸ درصد را می فهمد، خاطرنشان کرد: چون رییس جمهور ابتدا گفت که باید به جیب مردم نگاه کنیم. برنج، گوشت گوسفند و حبوبات بین ۴۰ تا ۱۳۳ درصد افزایش قیمت داشته است؛ اگر تورم ۸ درصد است، بدلیل وجود رکود است. اگر بدون رکود، تورم روی ۸ درصد بماند بسیار هم خوب است.

وی ادامه داد: افزایش نقدینگی ۳ برابری یعنی دست در جیب مردم کردن. دولت چرا دست در جیب صندوق بازنشستگان می کند؟ اگر دولت بدهی خود را به بانک ها و صندوق بازنشستگی پرداخت کند و ثروت بانک ها که بلوکه شده است را آزاد کند، مشکلات برطرف می شود.

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۱۲ درصد است، گفت: ملاک این آمار قابل نقد است چرا که بیکار را به کسی میگوییم که کار نداشته باشد. ما به ملاکی که می گوید هر کسی یک ساعت در هفته کار داشته باشد، خدشه وارد می کنیم. اگر دولت بخواهد با همین سرعت پیش برود، ۱۰ سال طول می کشد که امار بیکاران فعلی را بدون اضافه شدن بیکاران جدید، صفر کند.

وی در پایان در خصوص لزوم توجه به فضای مجازی گفت: هندوستان به میزان درآمد نفت ما از ای تی درآمد دارد و پاکستان نیز سالانه درآمدی معادل ۸ میلیارد دلار از این فضا کسب می کند در حالی دانشجویان ما ذهن بسیار باز و خلاقی در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی دارند.

وی افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی، در کنار هر کشاورز ۴ نفر دیگر می تواند کار کند. ایا در قسمت پایین دستی صنایع پتروشیمی نمی توانیم ۲ میلیون تن را به ۱۰ میلیون تن تبدیل کنیم؟ اگر نقدینگی خود را به سمت تولید هدایت کنیم، هم تولید متوقف نمی شود و هم اینکه شغل ایجاد می شود.

رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستگاه های نظارتی نظام در برخورد با مفاسد تا چه اندازه مورد حمایت دولت شما خواهد بود گفت: در نظام اداری ما فساد مطلقا قابل قبول نیست. یعنی نباید اجازه داد که فساد در کشور لانه بکند. برای نبودن فساد سازوکاری وجود دارد؛ با بخش نامه و سخنرانی هم حل نمی شود؛ اول انکه سازوکار های فسادزا در هر جایی را باید شناسایی و اصلاح کنیم.

نامزد انتخابات تصریح کرد: باید در نظام واردات و صادرات کالا به کشور و جاهایی که به افراد تسهیلات داده می شود، اصلاح صورت بگیرد. یعنی باید ساختارها اصلاح شود تا هر روز شاهد یک پرونده نباشیم. در سال ۷۴ به محض ورودم به سازمان بازرسی، اولین پرونده ای که با ان برخورد کردم بانک صادرات بود؛ رسیدگی شد و پرونده تمام شد؛ اما ایا اخرینش بود؟ تا همین الان دارد پرونده تولید می شود. ما باید ساختارها را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: دولت کار و کرامت مصمم است انجاهایی که دولت به بخش خصوصی امتیاز می دهد را اصلاح کند. خود دولت باید قبل از بقیه خودش را حساب کشی کند. دولت باید نظارت پذیر باشد. اگر سازمان برنامه موضع نظارتی دارند، این نظارت ها درون سازمانی است که باید فعال شود.

رئیسی گفت: علاوه بر این، دفاتری با عنوان رسیدگی به شکایات مردم را در استان ها ایجاد می کنم. ما یک سازمان ارتباطی زیر نظر رییس جمهور ایجاد می کنیم که اگر افرادی در هیچ جا به نتیجه نرسیدند به این دفاتر رجوع کنند. مبارزه با فساد نیازمند این است که شخص رییس دولت بیش از هر کسی مدعی فساد باشد. اگر کسی به من گفت که در اطراف شما فساد در حال رخنه کردن است؛ من دو نوع می توانم برخورد کنم؛ اول اینکه تشکیک کنم و شما را بازدارم. رفتار دوم این است که از ان شخص تشکر کنم و تشویق اش کنم.

نامزد انتخابات با بیان اینکه اگر رییس دولت و وزرا روحیه ضد فساد داشته باشند، مبارزه با فساد انجام می شود اما اگر نداشته باشند، قوانین و برنامه ها همگی تبدیل به انشا می شود، افزود: واقعا مردم از ما حساب می خواهند. چیزی که می تواند فساد را زمین گیر کند این است که در برخورد با ان خط قرمز نداشته باشیم. ما در دولت کار و کرامت خط قرمزی در برخورد فساد نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید به حرف سازمان های نظارتی برون سازمانی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات توجه شود. دولت باید به این سازمان ها به عنوان بازوی کمکی نگاه کند نه مچ گیر.

رئیسی در خصوص افزایش کیفیت و رقابت پذیری تولید داخلی گفت: باید موسسه استاندارد را فعال کرد تا بتواند کیفیت تولیدات را تضمین کند. از خود تولیدکنندگان هم می خواهیم که تقسیم کار کنیم. باید از تولیدکنندگان بخواهیم که کیفیت خود را بالا ببرند. ما هم کاری می کنیم که تقاضا برای فروش کالاهای انها در داخل و خارج از کشور افزایش پیدا کند.

نامزد انتخابات افزود: وزارت اطلاعات و سیاست خارجی می توانند با رهگیری با قاچاق برخورد کنند. از ابتدای دولت، قاچاق را کاهش خواهیم داد به گونه ای که دیگر به شکل بحران نباشد.

وی در خصوص افزایش شاخص های فرهنگ عمومی جامعه، تصریح کرد: سازمان های متولی فرهنگی در کشور داریم از جمله وزارت ارشاد و آموزش و پرورش. هر چه سطح فرهنگ بالا برود، جرم کم می شود و حقوق جامعه بهتر پرداخت خواهد شد. ما سند آموزش و پرورش که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است را داریم. سند ۲۰۳۰ باید بومی سازی می شد و از فرآیندهای قانونی عبور می کرد که هر دو این ها انجام نشد. تصویب ۲۰۳۰ یعنی تعلیق داوطلبانه سند آموزشی کشور. آقایان می گویند این سند هر جا مشکلی داشت را تصحیح می کنیم؛ این چه حرفی است! ما به جای این کار باید به اسناد بالادستی توجه کنیم.

رئیسی درباره توان کار با منتقدین ادامه داد: انتقاد پذیری به تداوم سلامت دولت کمک خواهد کرد. حتما به منتقدین به شکل فرصت نگاه می شود. سعی کرده ام در هر مسئولیتی که بوده ام هفته ای یک بار با مردم ارتباط داشته باشم. در این دیدار ها عملکردها بسیار نقد می شود. مسئولان باید موانع خود با مردم را بردارند. کشور باید در منظر عمومی باشد. قراردادها و اقتصاد را پشت ویترین قرار می دهیم.

نامزد انتخابات افزود: عده ای می خواهند در ما تشکیک ایجاد کنند. کشور برای همه است؛ ما شهروند درجه دو و سه نداریم. ما معتقدیم که امروز باید خط کشی ها برداشته شود. ما می خواهیم از همه ظرفیت ها برای اداره کشور استفاده کنیم. اهل سنت می تواند نقش ایفا کند که شیعیان نقش ایفا می کنند. ما به دنبال ان هستیم که عدالت اجتماعی که شعار امام و شهدا بوده را در عمل اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی می گویند که فلانی امده ازادی ها را بردارد افزود: مگر ازادی را من و شما به مردم داده ایم؟ ازادی را خدا و قانون اساسی به مردم داده است. مگر شما ازادی داده اید که میگویید اجازه داده ایم که کردها با رسم الخط خود بنویسند. چرا این گونه با مردم سخن می گویید؟ هنر دولت این است که نگذارد این حقوق ضایع شود.

رئیسی تصریح کرد: تحریم علمی یکی از تحریم های جدی ماست. ازادی ها سیاسی دانشجویان امری تضمین شده از سوی ماست. حقوق شهروندی نیازی به رونمایی ندارد؛ حق شهروندی یعنی اینکه بیکار کار داشته باشد؛ یعنی مردم شاهد فساد در کشور نباشند؛ یعنی سفره فقیر کوچک تر نشود؛ یعنی اینکه دانشجو بتواند انتقاد خود را به راحتی مطرح کند و به آنها وصله نچسبانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی صد در ۱۰۰

    • سینوهه

      رییس جمهور علاوه بر مدیریت باید حکیم و عادل هم باشد حقوق شهروندی مسئله ای نیست که برای جلب آرا بتوان بر روی آن مانور دادبنظر کارشناسان آشنا کردن مردم با حقوق مدنی و شهروندی از اولویت‌های یک جامعه مردم سالاری دینیست.

    • بدون نام

      سید محرومان

    • رضا

      نمیدونم چرا حرفهای رئیسی اینقد تکراری شده. انگار از روز ثبت نام تا حالا یک نوشته دادن دستش اونم اونو حفظ کرده و تو هر برنامه و میتینگ همون حرفها تکرار میکنه. جالب اینکه همش داره کارهای دولت سیاه نشون میده و من برنامه خاصی از ایشون ندیدم. فقط شعار که این بده و باید درست بشه. اخه چه جوری داداش من. تو به جای تخریب دولت خودت از برنامه های خودت بگو. به جای سیاه نمائی کارهای دولت بگو چه جوری میخوای شغل درست کنی. چه جوری میخوای عدالت اجرا کنی. شما که سالها تو دستگاه عدل بودی بگو تو این سالها چه کار کردی؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج