۵۳۳۹۶۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

نگاهی به بداخلاقی انتخاباتی و پاسخ مردم

محسن غرویان در روزنامه آرمان نوشت: در صحنه انتخابات، انتخاب‌کننده از یک طرف و انتخاب شونده نیز ازطرف دیگر باید به اخلاق انتخاباتی پایبند باشند. هرمقدار انتخابات پرشورتر باشد تاثیرگذای بیشتری در داخل و خارج خواهد داشت.

محسن غرویان در روزنامه آرمان نوشت: در صحنه انتخابات، انتخاب‌کننده از یک طرف و انتخاب شونده نیز ازطرف دیگر باید به اخلاق انتخاباتی پایبند باشند. هرمقدار انتخابات پرشورتر باشد تاثیرگذای بیشتری در داخل و خارج خواهد داشت.
فارغ از اینکه رئیس‌جمهور متعلق به کدام جناح باشد، پس از پیروزی وی متعلق به همه مردم ایران است. بنابراین تمامی افرادی که واجد شرایط هستند باید در این حماسه بزرگ سیاسی حضور پیدا کرده و سرنوشت کشورشان را شخصا تعیین کنند. لحظه انتخاب و نوشتن نام اصلح لحظه‌ای است که می‌تواند سال‌ها سرنوشت یک ملت را تغییر دهد.
بنابراین انتخاب همیشه ملازم با تغییر است و نوع تغییر و جهت این تغییر با حضور حداکثری مردم مشخص می‌شود. در نظام جمهوری اسلامی مردم نقش مستقیمی درسرنوشت خود دارند. در صحنه انتخابات با برخی بداخلاقی‌ها از سوی معدودی از کاندیداها روبه‌رو بودیم که شایسته مردم ایران نبود. این درحالی است که بر طبق قانون نوع رای مردم مخفی است و هر شخصی نظر خود را با توجه به کاندیداهای موجود اعلام می‌کند.
بنابراین بر طبق این اصل مردم مخیر هستند که بر اساس دل و عقل خود فرد اصلح را انتخاب کنند. در صحنه انتخابات ایران همواره کسی که مورد آماج حملات غیر منصفانه قرار می‌گیرد مورد نظر مردم است. به لحاظ وجدانی مردم ایران نیز همواره از مظلوم دفاع کرده‌اند. کسی که در صحنه انتخابات برای جذب رای به بد اخلاقی متوسل شود، گناه کبیره مرتکب شده، زیرا برای رسیدن به مقصود خود به ظلم متوسل شده است و شخصی که مورد این ظلم قرار می‌گیرد، مظلوم است و مردم نیز فطرتا و وجدانا به سوی مظلوم گرایش دارند و در صحنه انتخابات به وی رای خواهند داد.
مردم ایران مردم فرهیخته و دارای وجدان اخلاقی هستند و از ارزش‌های اخلاقی حمایت می‌کنند. در نتیجه هرکس در صحنه انتخابات اخلاقی رفتار کرده باشد به وی گرایش دارند. این سنت حسنه مردم ایران را باید پاس داشت و در جهت تروج آن کوشید، ضمن اینکه برخی انصراف‌ها نشان داد که مردم ایران دیگر گول عوامفریبان را نمی‌خورند.
فردی که با توسل به بداخلاقی انتخاباتی قصد داشت به پیروز انتخابات مبدل شود ظرف چند روز با کاهش شدید محبوبیت مواجه شد و همان اقدامات در نهایت منجر به انصراف وی از صحنه انتخابات گردید. در نتیجه می‌توان اذعان داشت مردم ایران در طول سال‌های اخیر به‌خوبی مرزهای اخلاقی و بی‌اخلاقی را تشخیص می‌دهند و این نشان از رشد فرهنگی جامعه ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدترین بداخلاقی و عوامفریبی مربوط به دولت یازدهم بوده و بس !!

    • بدون نام

      بهتره بادقت وبدون تعصب به همه چیز نگاه کنیم دوست عزیز بنده خدا اقای روحانی کوچکترین بی ادبی نکرد در قبال نامهربانی وبی ادبی رقبا جواب مودبانه داد در ضمن بدترین دوران دوران اقای احمدی نژاد بود الانم انشاالله رییسی بیاد لااقل شما بیخردان بفهمین دولت بد یعنی چی

    • بدون نام

      چرا نمی درجی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج