۵۳۳۹۷۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تمجید خارجی ها از فعالیت انتخاباتی جوانان ایرانی

در طول یک ماه گذشته فضای کشور تحت تاثیر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.

روزنامه آرمان: در طول یک ماه گذشته فضای کشور تحت تاثیر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بوده است.
افکار عمومی در داخل کشور به شدت به این مساله توجه نشان داده و مباحث انتخاباتی جو پرشوری را در سپهر سیاسی کشور ایجاد کرده است، اما این اهمیت دادن و پیگیری ویژه تحولات مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری تنها به افکار عمومی و رسانه‌های داخلی ایران محدود نشده است بلکه در سطحی گسترده و در مقیاسی جهانی نیز این انتخابات توسط رسانه بین‌المللی و بنگاه‌های خبری تراز اول جهان مورد پوشش قرار گرفته است. به‌طور روزانه تقریبا رسانه‌های معتبر بین‌المللی همچون رویترز، الجزیره، ایندیپندنت، تایم و ده‌ها رسانه دیگر بخشی از اخبار سیاسی خود را به بررسی این انتخابات، ابعاد و پیامدهای آن و همچنین اهمیت ایران برای جامعه جهانی اختصاص داده بودند.
روایت رویترز از نقش شبکه‌های اجتماعی
رویترز چند روز پیش در گزارشی جالب به نقش بارز شبکه‌های اجتماعی در این انتخابات اشاره کرد. این خبرگزاری با تاکید بر استفاده چشمگیر از شبکه‌های اجتماعی بر نقش این شبکه‌ها در کمپین انتخاباتی هر دو جریان اشاره داشت. بی‌بی‌سی عربی نیز در گزارش مفصلی اهمیت این انتخابات و همچنین اهمیت ایران در عرصه بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد. این شبکه در گزارش خود اهمیت انتخابات ایران را برای کشورهای جهان و نظام بین‌الملل را تشریح کرد.
اعتراف به اهمیت دموکراسی در ایران
در گزارشی دیگر خبرگزاری بین‌المللی اسپوتنیک با اشاره به اینکه این انتخابات نشان‌دهنده دموکراسی در ایران است، دلایل اهمیت نظر مردم ایران را برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده این کشور و تبعات و اهمیت آن را برای جامعه جهانی را مورد بررسی قرار داد.
روایت الجزیره از نقش جوانان ایرانی در انتخابات
پایگاه شبکه تلویزیونی الجزیره به گزارش جالبی در مورد نقش جوانان اشاره کرد. این شبکه در ادامه گزارش خود با تاکید بر اینکه در ایران، جوانان نمی‌خواهند از میدان سیاسی به دور باشند به خواسته‌های اجتماعی و سیاسی جوانان ایرانی اشاره کرد. الجزیره در گزارش خود آورد: جوانان از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خواسته‌های اجتماعی دارند که به نظرشان اساس هر برنامه انتخاباتی است، از جمله اشتغال و ازدواج. از یک سو، در کنار آماری که برای بیکاری مطرح می‌شود، آمار ازدواج به ۶‌درصد کاهش یافته است.
موضوعات اجتماعی دیگری هم وجود دارد که جوانان ایرانی پیش از رأی دادن به هر یک از نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری به آنها توجه خواهند کرد. با نگاهی به ده‌ها روزنامه، مجله، شبکه‌های خبری. . . می‌توان به این نکته پی برد که انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و نظر مردم کشورمان برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده به چه میزان برای جامعه جهانی و رسانه‌های معتبر بین‌المللی مهم است. شاید به نوعی این میزان از اهمیت دادن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در این دوره توسط رسانه‌های جهانی در نوع خود بی‌نظیر باشد. اما چرا رسانه‌های بین‌المللی به این میزان در این دوره به انتخابات ایران، اهمیت جایگاه کشورمان در معادلات بین‌المللی و همچنین به ارتباط با کشورمان اهمیت می‌دهند؟
دلایل اهمیت ایران برای رسانه‌های جهانی
ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای منطقه نقش برجسته‌ای در تحولات این منطقه و حتی جامعه جهانی دارد و پیگیری تحولات این قطب منطقه‌ای برای رسانه‌های جهانی همواره از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. از طرفی دیگر در طول چهار سال گذشته نیز با بهبود هر چه بیشتر جایگاه ایران در جامعه جهانی و همچنین دیپلماسی عمومی کشورمان در سطح جهانی اخبار و تحولات ایران و همچنین آشنایی بیشتر با وضعیت داخلی ایران هم برای رسانه‌های بین‌المللی و هم افکار عمومی جهانی اهمیت دوچندانی یافته است. در چهار سال گذشته ایران جایگاه بین‌المللی شایسته خود را دوباره به دست آورده است. کشورهای بسیاری خواستار تعامل و روابط سیاسی، تجاری و فرهنگی با ایران هستند.
بسیاری از مردم جهان خواستار آشنایی بیشتر با تمدن و فرهنگ ایرانی و آثار بی‌شمار تاریخی و طبیعی این کشور هستند. شرکت‌های خوشنام بین‌المللی خواستار انتقال سرمایه‌های خود به ایران هستند تا از این بازار پویا و بزرگ در تعامل با دولت ایران بهره‌مند شوند. بسیاری از کشورهای جهان در طول چهار سال گذشته با تاکید براینکه بدون ایران بسیاری از مسائل منطقه حل و فصل نخواهند شد، خواستارنقش‌آفرینی ایران در تمامی مسائل منطقه‌ای بوده‌اند. بسیاری از این کشورها اذعان کرده‌اند ایران قدرت اصلی منطقه به حساب می‌آید. به‌رغم اینکه تحولات ایران همواره برای رسانه‌های بین‌المللی دارای اهمیت فراوان بوده است اما دلایل اشاره شده، اهمیت ایران را در چهار سال گذشته دو صد چندان کرده است.
اکنون رسانه‌های بین‌المللی و افکار عمومی جهانی با دقت فراوان و با توجه به جزئیات، انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را پیگیری می‌کند و این نیز از یک طرف نشان‌دهنده قدرت کشورمان است و از طرفی دیگر نیز نشانگر تحولاتی است که در طول چهار سال گذشته روی داده است؛ تحولاتی که ایران را همچون قدرتی بزرگ و قابل احترام و جذاب برای جامعه جهانی نشان می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      با تمام قدرت پیش به سوی انتخابات با شکوه ونظم واحترام به یکدیگر ودر نهایت به رخ کشیدن ان به جهانیان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج