۵۳۴۳۵۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

کنترل ژنتیکی مسلمانان در چین

بر اساس برخی گزارش های منتشر شده، چین در راستای مبارزه با تروریسم و افراطی گری در حال نمونه برداری های وسیعی از «دی ان ای» مردم در منطقه خودمختار و مسلمان نشین سین کیانگ در شمال غرب این کشور است.

خبرگزاری ایرنا: بر اساس برخی گزارش های منتشر شده، چین در راستای مبارزه با تروریسم و افراطی گری در حال نمونه برداری های وسیعی از «دی ان ای» مردم در منطقه خودمختار و مسلمان نشین سین کیانگ در شمال غرب این کشور است.

سین‌کیانگ در سال‌های اخیر شاهد موجی از حملات مرگبار بوده است که دولت چین آن‌ها را به جدایی‌طلبان «اویغور» یا جنبش ترکستان شرقی نسبت می‌دهد.

افزایش فعالیت این افراد در سال های اخیر همواره از نگرانی های بزرگ امنیتی دولتمردان چین بوده است و فعالیت های آنان در این مدت تاکنون باعث مرگ تعدادی از شهروندان و نیروهای دولتی این منطقه شده است.

گزارش های منتشر شده از جمله گزارش دیده بان حقوق بشر و تارنمای ساوت چاینا، حاکی است که چین در حال هزینه کردن نزدیک به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای تهیه تجهیزات نمونه برداری از خون و آزمایش «دی ان ای» در این منطقه است.

همچنین گفته می‌شود که مقامات سین کیانگ برای تقویت اقدامات امنیتی، از سال گذشته از ساکنان این منطقه خواسته اند برای دریافت گذرنامه و یا دریافت مجوز سفرهای خارجی، نمونه‌های «دی‌ان‌ای»، اثر انگشت و صدای خود را تحویل دهند.

ساوت چاینا می نویسد؛ در صورتی که چنین موردی صحت داشته باشد، چین با تجهیزات مذکور می تواند در هر روز ۱۰ هزار نمونه «دی ان ای» در سین کیانگ بگیرد و این رقم در طول سال به میلیون ها مورد خواهد رسید.

خبرگزاری شین هوا نیز در گزارشی آورده است که سین کیانگ از لحاظ امنیتی برای چین بسیار مهم است و مقام های این کشور برای بهبود شرایط این منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

وزارت امنیت عمومی چین هم اعلام کرده است که از سال ۱۹۸۹ میلادی آزمایش های ژنتیکی (دی ان ای) در این کشور گرفته شده است و این کشور دارای اطلاعات «دی ان ای» برای ۴۰ میلیون نفر است که بیشترین رقم داده های این چنینی در سراسر جهان محسوب می شود.

برخی از کشورهای غربی از جمله اروپا و آمریکا از چین انتقاد کرده اند که مقرراتی برای حراست از حریم خصوصی همانند کشورهای پیشرفته ندارد و این اقداماتش ضد حقوق بشر محسوب می شود.

سین کیانگ یک منطقه پر انرژی و حساس در شمال غرب چین، با کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان مرز مشترک دارد و همواره از لحاظ امنیتی حساسیت بالایی برای پکن داشته است.

آخرین مورد امنیتی در بخش «پیشان» این منطقه در مرز با پاکستان و در ماه فوریه امسال رخ داد که هشت نفر از جمله سه مهاجمی که با چاقو به مردم و پلیس حمله کرده بودند، کشته شدند.

دولت چین طی چند سال گذشته شاهد افزایش عملیات و بمب گذاری در سین کیانگ بوده و اعتقاد دارد گروه های جدایی طلب در این منطقه در پی تاسیس دولت مستقلی هستند.

«ترکستان شرقی» که چین آن را به همراه سازمان ملل متحد یک گروه تروریستی می داند، فعال ترین جنبشی است که هدف خود را جدا کردن «سین کیانگ» از خاک چین عنوان کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج