۵۳۴۶۶۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

۱۱۰ میلیون دلار؛

قیمت تابلوی هنرمندی که در ۲۷ سالگی درگذشت

یک تابلوی بدون نام از ژان میشل باسکیا، هنرمند آمریکایی روز پنجشنبه ۱۸ می ۲۰۱۷ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) با ثبت رکوردی جدید به قیمت ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در نیویورک به فروش رسید.

خبرگزاری مهر: یک تابلوی بدون نام از ژان میشل باسکیا، هنرمند آمریکایی روز پنجشنبه ۱۸ می ۲۰۱۷ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) با ثبت رکوردی جدید به قیمت ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در نیویورک به فروش رسید.

تابلو بدون نام ِ ژان میشل باسکیا، هنرمند آمریکایی که یک متر و ۸۳ سانتی متر طول و یک متر و ۷۳ سانتی متر عرض دارد، توسط یک مجموعه‌دار ژاپنی به نام یوساکو مائزاوا به قیمت ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خریداری شد.

قیمت تابلوی هنرمندی که در 27 سالگی درگذشت

رکورد قبلی فروش اثری از ژان میشل باسکیا در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی به قیمت ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به ثبت رسیده بود. خریدار آن اثر هنری نیز مائزاوا بود. به این ترتیب او اکنون صاحب دو مورد از گران قیمت‌ترین آثار ژان میشل باسکیا است.

قیمت پایه تابلویی که روز پنجشنبه 18 می 2017 (28 اردیبهشت 1396) به فروش رسید، ۵۷ میلیون دلار تعیین شده بود. یوساکو مائزاوا از قصد خود برای انتقال این تابلو به موزه‌ای در محل تولدش در چیبا در شرق ژاپن خبر داده است.

ژان میشل باسکیا در سال ۱۹۸۸ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت. او که در هنگام مرگ ۲۷ سال داشت، اکنون به یکی از مهمترین چهره‌های هنر معاصر تبدیل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هم وطن

      عقل که نباشه جان در عذابه. افسوس که کسی قدر شناس نیست. اونور دنیا این مزخرفات را هنر می گن و اینجوری بهش بها میدن اینجا هم یک هنرمند زحمت کشیده و استخوان خرد کرده به خاطر اجاره بالای گالری نمی تونه آثارش رو به معرض دید عموم بگذاره. هنر هم مثل خیلی چیزهای دیگه به ابتذال کشیده شده......

    • بدون نام

      والله ما ایرانیا اگه این به اصطلاح نقاشی رو تو پیاده رو پیدا کنیم مستقیم میندازیمش تو سطل زباله...دختر چهار سالم از این بهتر میکشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج