جاباما
۵۳۴۸۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

گروه موسیقی مشهدی در دو فستیوال خارجی

یک گروه موسیقی از استان خراسان رضوی در دو فستیوال آلمانی و استونیایی شرکت و در آن‌ها تلفیقی از قطعات و تصانیف موسیقی شمال و جنوب خراسان و موسیقی دستگاهی ایران را اجرا خواهد کرد.

ایسنا: یک گروه موسیقی از استان خراسان رضوی در دو فستیوال آلمانی و استونیایی شرکت و در آن‌ها تلفیقی از قطعات و تصانیف موسیقی شمال و جنوب خراسان و موسیقی دستگاهی ایران را اجرا خواهد کرد.

سالار مرتضوی - سرپرست گروه موسیقی «بامداد» مشهد، ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: این گروه موسیقی پیرو دعوت دو فستیوال معتبر موسیقی در شهرهای لیبمورگ آلمان و تالین استونی حضور پیدا می‌کند.

گروه موسیقی مشهدی در دو فستیوال خارجی

وی ادامه داد: ما همچنین قصد برگزاری کنسرت موسیقی در شهر کایزرسلاترن آلمان را داریم؛ این کنسرت ۲۹ ماه می توسط انجمن فرهنگی ایرانیان برگزار می‌شود.

او بیان کرد: هفتمین فستیوال (پنج سالانه) بین‌المللی موسیقی هارمونی - لیندن هولتز هاوزن از ۲۴ تا ۲۸ ماه می در آلمان برگزار خواهد شد. این فستیوال به‌دلیل داشتن فضای خاص هنری و شاخه‌های رقابتی متنوع موسیقیایی، شهرت خاصی دارد و به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین فستیوال‌های موسیقی در دنیا شناخته شده است.

مرتضوی گفت: اعلانات بین‌المللی آواز (International choral bulletin- ICB) این فستیوال را به مسابقات المپیک تشبیه کرده است. ششمین دوره این فستیوال در سال ۲۰۱۱ با حضور بیش از ۱۸۰ گروه از ۳۸ کشور مختلف و با حمایت مستقیم صدر اعظم آلمان برگزار شد.

سرپرست گروه موسیقی «بامداد» همچنین گفت: فستیوال موسیقی مشرق زمین (Oriental Music Festival - Estonia) در کشور استونی نیز ۳۱ می تا ۳ جون برگزار می‌شود. استونی از سال ۱۹۹۲ میزبان شناخته‌شده‌ترین موزیسین‌ها و نوازندگان از هند، صربستان، خاورمیانه، آسیای میانه، خاور دور و جنوب شرق آسیا بوده است.

او همچنین اظهار کرد: فستیوال موسیقی مشرق زمین برجسته‌ترین رخداد موسیقیایی در منطقه بالتیک است و عاشقان موسیقی در سال‌های قبل شاهد هنرنمایی گروه‌های بزرگ و موزیسین‌های شناخته‌شده‌ای مانند راوی شانکار، آنوشکا شانکار، ژیوان گاسپاریان، عالیم قاسیموف و بسیاری دیگر از بزرگان موسیقی مشرق زمین در این فستیوال بوده‌اند.

مرتضوی افزود: شرکت در این برنامه‌ها، فستیوال‌ها و کنسرت‌ها قطعا اهمیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت؛ اما هیچ‌گاه برای ما جای برگزاری کنسرت در زادگاه و شهرمان را نخواهد گرفت. به‌عنوان یک موزیسین مشهدی امیدوارم روزی امکان ارائه این قطعات و اجرای کنسرت موسیقی برای همشهری‌های خوبم در مشهد عزیز نیز فراهم شود.

اعضای گروه «بامداد» مشهد را سالار مرتضوی (نوازنده دف، همخوان و سرپرست گروه)، امیر گوهریان (نوازنده تار وهمخوان)، بابک شایق (نوازنده سنتور)، رضا شریعتی و علی ظفری (نوازندگان کمانچه)، نفیسه طباطبایی (نوازنده نی)، امیررضا نقوی (نوازنده عود)، امید ناگهانی (نوازنده تمبک و همخوان) و فرشته مدرس‌زاده (همخوان آواز) تشکیل می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج