جاباما
۵۳۵۰۹۵
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۸ دانشگاه ایرانی در لیست برترین‌های دنیا

سرپرست ISC با اعلام خبر انتشار رتبه بندی لایدن ۲۰۱۷ گفت: در رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۱۸ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۹۰۲ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

ایسنا: سرپرست ISC با اعلام خبر انتشار رتبه بندی لایدن ۲۰۱۷ گفت: در رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۱۸ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۹۰۲ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.
دکتر محمد جواد دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: بررسی نظام رتبه بندی لایدن در سال۲۰۱۷ میلادی نشان می‌دهد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران نیز در فهرست این نظام رتبه‌بندی قرار گرفته و تعداد دانشگاه‌های کشور حاضر در این رتبه‌بندی از ۱۴ در سال ۲۰۱۶ به ۱۸ در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت. بدین ترتیب جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی بیشترین تعداد دانشگاه و کشورهای ترکیه با ۱۶ دانشگاه، مالزی ۵ دانشگاه و عربستان سعودی ۴ دانشگاه دراین نظام رتبه‌بندی حضور یافته‌اند.
18 دانشگاه ایرانی در لیست برترین‌های دنیا

وی افزود: جهت اطلاع از کشور هند ۲۰ دانشگاه، فرانسه ۲۴ دانشگاه و استرالیا ۲۵ دانشگاه حضور دارند. درسال ۲۰۱۷ علاوه بر افزایش حضور تعداد دانشگاه‌های کشور شاهد ارتقای رتبه اکثر دانشگاه‌ها نیز هستیم به طور خاص دانشگاه تهران از رتبه ۲۲۸ درسال ۲۰۱۶ به رتبه ۱۹۵ و نیز دانشگاه امیرکبیر از رتبه ۳۲۵ درسال ۲۰۱۶ به رتبه ۲۹۲ و سایر دانشگاه‌ها نیز ارتقای رتبه یافته‌اند.

دهقانی گفت: لایدن از سیستم‌های رتبه‌بندی‌ معتبر بین‌المللی در کشور هلند است و هر ساله به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد. معیارهای این نظام به دو دسته کلی شاخص‌های تاثیر و همکاری‌های علمی تقسیم می‌شوند. اطلاعات مربوط به این شاخص‌ها از پایگاه داده‌ علوم (Web of Science) جمع‌آوری می‌شود. در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۷ از اطلاعات مستخرج چهار سال در فاصله زمانی ۲۰۱۵ -۲۰۱۲ استفاده شده است.

سرپرست ISC خاطرنشان کرد: اولین رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شد. در این سال هیچ دانشگاهی از کشور در بین دانشگاهای برتر حضور نداشت. در سال ۲۰۱۳ پنج دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شریف، تربیت مدرس، تهران و علوم پزشکی تهران در این نظام رتبه‌بندی جای گرفتند. در سال ۲۰۱۴ تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی به ۱۲ دانشگاه رسید که شامل دانشگاه‌های امیرکبیر، تبریز، شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شیراز، علوم پزشکی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.

دکتر دهقانی در ادامه گفت: در سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد دانشگاه‌های کشور در این رتبه‌بندی به ۱۳ دانشگاه رسید. دانشگاه صنعتی اصفهان، امیرکبیر، شریف، تبریز، علم و صنعت ایران، تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۲۰۱۵ میلادی در این رتبه بندی حاضر شدند. در رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۶، ۱۴ دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی و اصفهان در این رتبه بندی قرار گرفتند.

سرپرست ISC تصریح کرد: در آخرین رتبه بندی منتشر شده توسط لایدن در سال ۲۰۱۷ دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، دانشگاه شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم و تحقیقات تهران، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان ، گیلان و علوم پزشکی شیراز به ترتیب در رتبه‌های ۱۹۵، ۲۹۲، ۳۲۲، ۳۶۹، ۴۰۸، ۴۲۱، ۴۳۲، ۵۰۳، ۵۰۹، ۶۰۷، ۶۵۸، ۶۸۲، ۶۸۸، ۷۱۷، ۷۹۷، ۸۰۰، ۸۳۷ و ۸۶۷ قرار گرفتند.
برای دیدن تصویر در سایز بزرگ تر بر روی آن کلیک کنید:
18 دانشگاه ایرانی در لیست برترین‌های دنیا

وی خاطرنشان کرد: افزایش حضور تعداد دانشگاه‌های کشور و نیز ارتقای رتبه آنها در این نظام معتبر بین‌المللی نشان از مسیر رو به رشد آموزش عالی کشور در عرصه جهانی و توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌های کشور است و چشم‌انداز مثبتی از فعالیت‌های علمی کشور در حرکت به سمت بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب معیارهاشونم مینوشتین بدونیم صنعتی شریف چرا انقد پایینه یا دلیل جهش 330پله ای دانشگاه تهران چی بوده؟؟؟

    • احسان

      خدا حافظ صنعتی شریف
      حالا همش دانشگاه رو از سهمیه پر کنید
      اینم نتیجش،تنزل رتبه جهانی،بعد از سال ها رتبه اول بودن

    • بدون نام

      خوشحالم و خرسند از این که در دو دانشگاه ایران که اعتبار جهانی دارن (تهران و تربیت مدرس) تحصیل کردم و شرمنده و ناراحت از اینکه حدود 2 سال شد که دنبال کار مناسب هستم.

    • بدون نام

      واقعا تو رشته ما که دانشگاه تهران حرفی برا گفتن نداره. فقط ابهت توخالی. آمار زیستی رو میگم

    • احسان

      خدا حافظ صنعتی شریف
      حالا همش دانشگاه رو از سهمیه پر کنید
      اینم نتیجش،تنزل رتبه جهانی،بعد از سال ها رتبه اول بودن

    • علی

      معتبرترین و مورد توجه ترین مرجع رتبه بندی دانشگاههای دنیا موسسهء کیو اس(QS) هست و نه لایدن. این موسسه هر ساله در سایت خود رنکینگ دانشگاههای جهان را اعلام می کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج