۵۳۵۱۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

Intel سخت افزار جدیدی به دنیای کامپیوترها آورد!

در سال ۲۰۱۵ نخستین زمزمه های فناوری ۳D Xpoint که توسط Intel و Micron توسعه داده شده بود به گوش رسید. اولین مدل های حافظه های Optane که شامل SSD Cache M.۲ بودند، و کمی بعد نیز SSD های مبتنی بر اسلات PCI معرفی شده و در راه ورود به بازار های جهانی هستند. ظاهرا برخی از این ماژول ها به همراه مادربردهایی که از حافظه های Optane پشتیبانی می کنند به صورت باندل به همراه مادربردها به فروش می رسد.

مجله سخت افزار: در سال ۲۰۱۵ نخستین زمزمه های فناوری ۳D Xpoint که توسط Intel و Micron توسعه داده شده بود به گوش رسید. اولین مدل های حافظه های Optane که شامل SSD Cache M.۲ بودند، و کمی بعد نیز SSD های مبتنی بر اسلات PCI معرفی شده و در راه ورود به بازار های جهانی هستند. ظاهرا برخی از این ماژول ها به همراه مادربردهایی که از حافظه های Optane پشتیبانی می کنند به صورت باندل به همراه مادربردها به فروش می رسد.
Intel سخت افزار جدیدی به دنیای کامپیوترها آورد!
پس می دانیم که حافظه های مبتنی بر فناوری 3D Xpoint به دو شیوه حافظه نهان (Cache) و SSD PCI مورد استفاده قرار می گیرند. و اما ظاهرا اینتل دست بردار نبوده و یک سخت افزار جدید را به دنیای دیجیتالی کامپیوترها اضافه می کند. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که ماژول های DIMM را بر اساس فناوری 3D Xpoint تولید کرده و در سال 2018 راهی بازار خواهند شد!

این ماژول ها در جایگاه رم (RAM) ها نصب شده و دقیقا در استاندارد DIMM هستند. رم های موجود کنونی دو کلاس DIMM برای دسکتاپ و SO-DIMM برای نوت بوک را دارا هستند. اینتل معتقد است که حافظه های DRAM کنونی ضعیف، کوچک، گران و ناپایدار هستند؛ این در حالی است که حافظه های 3D Xpoint DIMM قادر به تحمل بار پردازشی سنگین، پهنای باند بیشتر، طول عمر بالاتر، تلورانس خطای پایین تر و مواردی از این دست هستند که در زنجیزه دسته بندی حافظه ها یک پله بالاتر از DRAM ها قرار می گیرند.
Intel سخت افزار جدیدی به دنیای کامپیوترها آورد!

با این وجود حافظه های DRAM همچنان می توانند در سیستم هایی با کارایی پایین مورد استفاده قرار گیرند. اما زمانی که پای صحبت یک سیستم جدید و مدرن به میان می آید، سخت افزار های جدید اینتل با نام ۳D Xpoint DIMM جایگزین نیمه هادی های رم می شوند. و اما مزیت سخت افزار جدید اینتل چیست؟ ۳D Xpoint DIMM ها افزون بر برتری هایی که در اواسط متن بدان اشاره شد، دارای چند قابلیت ویژه هستند؛ به عنوان مثال پس از قطع برق و یا جریان از حافظه های ۳D Xpoint DIMM، اطلاعات درون آنها پاک نخواهد شد؛ این در حالی است که با قطع جریان، اطلاعات RAM های کنونی به سرعت پاک شده و آنها به عنوان یک ذخیره سازی موقتی در دسترس سیستم و OS قرار می گیرند.
Intel سخت افزار جدیدی به دنیای کامپیوترها آورد!
اما باقی ماندن اطلاعات به خودی خود مزایای دیگر مانند افزایش چشمگیر سرعت بوت را به همراه دارد؛ زمانی که اطلاعات در یک حافظه با اتصال مستقیم به CPU در سیستم باقی می ماند، به طور حتم نیازمند تعریف یک لایه امنیتی با هدف جلوگیری از نفوذ هکرها و خواندن اطلاعات درون آن است. به همین سبب اینتل از یک سامانه امنیتی نیز استفاده خواهد کرد. جالب است بدانید که در برخی از شیوه های هک، هکرها از طریق نفوذ به اطلاعات موجود در RAM به سیستم نفوذ کرده و یا خرابکاری خود را به ثمر می رسانند.
اینتل در نهایت اعلام کرده است که 3D Xpoint DIMM ها جایگزین حافظه های رم شده و مزایای بسیاری را به نسبت آنها دارند. آیا حافظه های 3D Xpoint DIMM می توانند به عنوان یک سخت افزار جدید جایگزین RAM های کنونی شوند؟ آیا این می تواند پایانی برای رم های DDR4 باشد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج